וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוסה מאירופה אחרי צו הקורונה של טראמפ: "מחפש אויב חיצוני"

12.3.2020 / 13:19

אחרי שנשיא ארה"ב הודיע על איסור כניסה של מי שיגיע מהיבשת, תיירים מיהרו להקדים את הטיסות ולקטוע את הטיולים שלהם. בבריסל זועמים על המהלך: "חד-צדדי, ללא התייעצות"

רויטרס

נוסעים אמריקנים ואירופים, תשושים ולחוצים, מיהרו היום (חמישי) לעלות לטיסות האחרונות בנמל התעופה ברחאס במדריד בחזרה לארצות הברית, לפני שהחלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאסור כניסה מאירופה תיכנס לתוקפה החל בחצות. טראמפ הכריז על המגבלות הנרחבות הלילה, כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה, ואלו גרמו לשיבושים בתכניות של עשרות אלפי אנשים, והנחיתו מכה נוספת על חברות התעופה ועל היחסים המתוחים בין וושינגטון לבריסל.

באיחוד האירופי טוענים שהממשל האמריקני לא התייעץ עמם. "האיחוד האירופי מביע מורחת רוח מהעובדה שהחלטת ארצות הברית להטיל איסור נסיעה נלקחה באופן חד-צדדי, ללא התייעצות", נמסר בהצהרת נשיאות הנציבות אירופית אורסולה פון דר ליין ונשיא המועצה האירופית שארל מישל. שני הבכירים הוסיפו כי האיחוד האירופי נוקט צעדים "תקיפים" להגבלת התפשטות הנגיף.

אדם עוטה מסיכה בנמל התעופה ברחאס, מדריד, ספרד, 12 במרץ 2020. רויטרס
לא כולם ברי מזל במציאת טיסות. נמל התעופה במדריד, היום/רויטרס

אנה גרייס, סטודנטית אמריקנית בת 20, שמטיילת לראשונה באירופה מיהרה לשנות את מועד החזרה שלה הביתה במקום להמשיך לצרפת. ארבעת החברים שנוסעים עמה לא היו כל כך ברי מזל ולא הצליחו לשנות את הטיסה שלהם.

"כל החברים והמשפחה שלנו אמרנו לנו שאנחנו חייבים לחזור לארצות הברית. אנחנו בנמל משעה 5:00", סיפרה.

כריסטינה אלבירה, גמלאית ממיאמי, סיפרה שהיא חשה הקלה לעזוב את ספרד, שבה זינקו מספר המקרים בימים האחרונים. היא המדינה הנגועה ביותר באירופה אחרי איטליה וצרפת.

"יש לנו מזל שאנחנו יכולים לעזוב את אירופה", אמרה בזמן שהיא עשתה צ'ק-אין לטיסה שלה.

אחרים, לעומת זאת, הביעו חשש ממה שמצפה להם בחזרה בארצות הברית.

"הייתי חייב לשנות את הכרטיס שלי ולהקדים את הטיסה, אחרת הייתי מוצא גבול סגור", אמר מיגל פרקולס, אזרח ספרד העובד בארצות הברית. "זה צעד שטראמפ לקח כי הוא חסר יכולת ולא מסוגל לפעול שם (בארצות הברית), אז הוא מנסה להאשים אויב חיצוני, במקרה הזה, אירופה".

נוסעים בנמל התעופה ברחאס, מדריד, ספרד, 12 במרץ 2020. רויטרס
"יש לנו מזל שאנחנו יכולים לעזוב את אירופה"/רויטרס

טראמפ אמר להגנתו כי הוא לא עדכן את עמיתיו באיחוד משום שזה "לוקח זמן". הוא הוסיף: "היינו צריכים לפעול במהירות". לדבריו, האיחוד האירופי לא התייעץ עם ארצות הברית כשהוא הטיל מכסים על סחורות אמריקניות.

בנמל התעופה פיומיצ'ינו ברומא, שנותר ברובו ריק בשל המגבלות הקיצוניות שנקטה איטליה, אמר נוסע איטלקי ששב מניו יורק כי ארצות הברית תחווה בקרוב את השיבושים שקורים באירופה.

"היו שם (בניו יורק) רק כמה טיסות בודדות שבוטלו או נדחו, הם לא מבינים את המצב עדיין", אמר ג'וזפה ריקיו, שעטה מסיכה. "לא הייתה שום בקרה, החנויות היו מלאות באנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully