וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: מספר המתים מקורונה זינק, הממשלה תקיים פגישות בשיחות וידאו

12.3.2020 / 15:29

ביממה החולפת כמעט שהוכפל מניין הקורבנות, שהגיע ל-84. קרוב ל-3,000 איש חולים, והשבתת הפרלמנט הוארכה ותימשך לפחות בשבועיים אחרי ששרה אובחנה כחולה. ראש הממשלה: "נתגבר על הנגיף"

רויטרס

משרד הבריאות בספרד הודיע היום (חמישי) על זינוק במספר הקורבנות מנגיף הקורונה, ומניינם הגיע ל-84, אחרי 34 מתים נוספים. מספר החולים במדינה עלה בעוד 828 נדבקים, וכעת הוא 2,968.

בנוסף לכך, הפרלמנט האריך את השבתתו בכשבועים נוספים, אחרי שהשרה לשוויון איירין מונטרו אובחנה כחולה. בעקבות זאת, ראש הממשלה פדרו סנצ'ס יערוך את כל פגישותיו בשיחות וידאו, פרט לכאלו הדרושות את נוכחותם של שרים שיאשרו את הצעדים החדשים נגד התפשטות הנגיף. הממשלה מסרה כי סגן ראש הממשלה פבלו איגלסיאס, בן זוגה של מונטרו, הוכנס לבידוד. כל השרים יעברו בדיקות לאורך היום. גם משפחת המלוכה תעבור בדיקות, אחרי שהמלכה לטיציה נפגשה לאחרונה עם השרה.

"אני משוכנע שנתגבר בקרוב", אמר סנצ'ס על הנזקים הכלכליים שגובה הנגיף מהכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו. לדבריו, הממשלה תגייס את כל המשאבים שברשותה ותבחן את כל האפשרויות על מנת לגבור על המגיפה.

אנשים מתגוננים עם מסכת פנים מחוץ למוזיאון הפראדו במדריד, ספרד 12 במרץ 2020. רויטרס
תושבים עם מסיכות מחוץ למוזיאון במדריד, היום/רויטרס

בימים האחרונים הפכה ספרד לאחד המוקדים החמים ביותר באירופה, אחרי איטליה, שנמצאת בסגר מוחלט. מדינות אחרות באירופה מגבירות את המאבק שלהן בנגיף, אחרי שהלילה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אסר על טיסות מאירופה, בטענה שהאיחוד האירופי לא פועל בצורה תקיפה מספיק נגד הנגיף. בבריסל זעמו ואמרו שהממשל האמריקני לא התייעץ עמם.

כחלק מהצעדים הנוספים שננקטו בימים נסגרו בתי ספר בחלקים נרחבים במדינה, בוטלו משחקי הכדוגל והומלץ לאזרחים להימנע מנסיעות בתוך המדינה ומחוצה לה. זאת אחרי שבתחילה נמנעה הממשלה במדריד מפעולות תקיפות נגד ההתפרצות.

במדריד, השפעת הנגיף והצעדים שננקטו נגדו כבר מורגשים. תחנות המטרו והמסעדות היו שקטות מהרגיל.

"העסקים ירדו המון, באמת המון", אמר חוסה מנואל גונסלס, מנהל בית הקפה "סנטה ברברה". "מאוד שקט בזמן ארוחת הצהריים. יש ירידה של 40% עד 50% מאז סגירת בתי הספר. אז דברים התחילו להשתנות".

רשויות הבריאות במדריד ביקשו מהתושבים לתרום דם, אחרי ירידה בתרומות בימים האחרונים. רופאים בבירה אמרו בימים האחרונים כי הם חוששים שלא יהיה מקום פנוי ביחידות לטיפול נמרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully