וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוד המאה" בצ'ילה: חמושים גנבו 14 מיליון דולר מנמל התעופה בבירה

שבעה חמושים תקפו את משלוח הכסף המזומן, שעות אחרי שהוטס למדינה. שני מאבטחים נפצעו במהלך השוד והמשטרה פתחה במצוד

מפגינות בסנטיאגו, צ'ילה, מבצעות בשירה וריקוד את שיר המחאה "אנס בדרך שלך" ('Un violador en tu camino') כמחאה על תרבות האונס, דצמבר 2019/רויטרס

המשטרה בצ'ילה מנהלת מצוד אחרי קבוצת חמושים ששדדו 14 מיליון דולר מרכב מאובטח בנמל התעופה בבירה סנטיאגו. זאת התקרית האחרונה בסדרת מעשי שוד, כשארגוני הפשיעה מנצלים את המהומות במדינה.

ב"שוד המאה", כפי שכינו זאת העיתונים, השתתפו לפחות שבעה אנשים. הם תקפו את משלוח הכסף המזומן שעות אחרי שהוטס למדינה. שני מאבטחים נפצעו במהלך השוד בנמל התעופה ארטורו מרינו בנטיז, שנמצא כ-18 ק"מ ממרכז העיר. שניים מהשודדים היו חמושים ברובי ציד ואחד ברובה.

כוחות הביטחון מנסים לפזר הפגינות בסנטיאגו בירת צ'ילה, 19 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות משטרה מתעמתים עם מפגינים, אוקטובר/רויטרס

החוקר חורה סנצ'ס אמר לתקשורת כי המשטרה מאמינה שלכנופיה היה מידע פנימי על המשלוח.
כמה מארבים על כלי רכב בנמל התעופה או בסמוך אליו דווחו מאז שהמשטרה נפרסה באזור באוקטובר כדי להתמודד עם המפגינים נגד אי-השוויון החברתי והעלייה ביוקר המחיה. המשטרה הואשמה בהפרות חמורות של זכויות אדם, כולל עינויים, אלימות מינית והוצאה להורג ללא משפט של מפגינים.

במקביל להגברת הנוכחות המשטרתית באתרי ההפגנות הקבועים, אזורים אחרים הוזנחו. איגנסיו דיאס, העובד בחברת הסעות, אמר כי תקיפות כלי הרכב העושים דרכם לנמל התעופה זינקו מאז תחילת ההפגנות.

"הכבישים מאוד חשופים עכשיו", הוא אמר, והוסיף שחברת תחבורה אחת ראתה חמש גניבות במהלך הפגנת ענק בינואר. "ארגוני הפשע מנצלים את המצב".

השוד, אחד הגדולים ביותר בהיסטוריה של צ'ילה, אתמול קרה שש שנים אחרי שעשרה מילון דולר נגנבו מכלי רכב מאובטח בנמל. ראש מערך האבטחה פוטר אז וגורמים בנמל אמרו כי הסדרי האבטחה ישונו.
קרלה רובילר, דוברת מטעם הממשלה וראש עיריית הבירה לשעבר, אמרה כי "יש מספיק ראיות כדי שנוכל להתקדם במהירות בחקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully