וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נמצאו ניצולים: צ'ילה איתרה שרידי אדם מהמטוס שהתרסק

אחרי יומיים של חיפושים, נצאו שרידים מטוס ההרקולס שעליו היו 38 איש בדרך לאיוש בסיסה של המדינה בקוטב הדרומי. סיבת התאונה עדיין לא ידועה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

צבא צ'ילה הודיע היום (חמישי) כי הוא איתר שרידי אדם ושרידים ממטוס ההרקולס שעליו היו 38 איש כשהתרסק בדרך לאנטארקטיקה, בתום יומיים של חיפושים. סיבת התאונה עדיין לא ידועה. בין הנוסעים היו 17 אנשי צוות ו-21 נוסעים, בהם שלושה אזרחים. מפקד חיל האוויר, ארתורו מרינו, הודיע כי לא היו ניצולים.

השרידים נמצאו במרחק של 30 ק"מ מדרום למקום שבו אבד הקשר עם המטוס. הצבא בוחן אם החלקים אכן שייכים למטוס התובלה. משרד ההגנה של ברזיל, שסייע בסריקות, מסר בהודעה כי אחת מספינותיו איתרה פריטים אישיים והריסות התואמות למטוס, כ-500 ק"מ מדרום לעיר אושואיה שבארגנטינה.

שרידי מטוס ההרקולס שהתרסק בדרך לאנטארקטיקה 11 בדצמבר 2019. רויטרס
חלק משרידי המטוס שנמצאו במים, היום/רויטרס

המטוס מסוג הרקולס 130C המריא בשעה 16:55 לפי שעון מקומי מהעיר הדרומית פונטה ארנס, כשמפעיליו איבדו את הקשר מעט אחרי השעה 18:00. מצב כוננות הוכרז לאחר אובדן התקשורת עם המטוס, וצוותי איתור וחילוץ נקראו לטפל במקרה. המטוס נסע אל היעד במטרה לספק תמיכה לוגיסטית לבסיס של הצבא ביבשת הקפואה.

לדברי הגנרל, הכול היה שגרתי בטיסה עד שהיא נעלמה מהמכ"ם. מטוסי קרב נשלחו לאזור חיפושים נרחב יותר, אחרי שגלים גדולים ב"מעבר האפל" הקפוא ועננים נמוכים הקשו על המשימה יום קודם לכן. המחוז שבו נעלם המטוס הוא באוקיינוס רחב ובתולי של מדפי קרח, שבהם חיים פינגווינים, בקצה של דרום אמריקה, המגיע לעומק של 3,500 מטר. הוא הוסיף כי הצבא משתמש בספינות עם מערכות סונאר כדי לזהות פעילות חריגה במעמקים, בסיוע ספינות מארגנטינה ומברזיל.

(עדכון ראשון: 23:37)

עוד בוואלה!

מטוס של צבא צ'ילה ועליו 38 נוסעים התרסק בדרך לאנטארקטיקה

לכתבה המלאה
אבד הקשר עם מטוס צבאי צ'יליאני שעליו 38 נוסעים. רויטרס
מסלול המטוס מוצג במכ"ם של צבא צ'ילה, שלישי/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • צ'ילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully