וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס של צבא צ'ילה ועליו 38 נוסעים התרסק בדרך לאנטארקטיקה

10.12.2019 / 14:56

חיל האוויר במדינה הדרום אמריקנית מסר כי בין הנוסעים במטוס ההרקולס C130, היו 17 אנשי צוות ו-21 נוסעים, בהם שלושה אזרחים. צוותי חילוץ יצאו לחפש אחרי שורדים, באזור ההתרסקות המבודד. עדיין לא ברור מה גרם לתאונה

צילום: רויטרס

חיל האוויר של צ'ילה אמר היום (שלישי) כי מטוס תובלה ובו 38 נוסעים שהיה בדרכו לאנטארקטיקה התרסק באזור מבודד בין דרום אמריקה לקוטב הדרומי. בין הנוסעים, שמוגדרים נעדרים, היו 17 אנשי צוות ו-21 נוסעים, בהם שלושה אזרחים. עוד נמסר כי צוות חיפוש סורק אחרי ניצולים, אם אכן יש כאלו.

המטוס מסוג הרקולס 130C המריא בשעה 16:55 לפי שעון מקומי מהעיר הדרומית פונטה ארנס, כשמפעיליו איבדו את הקשר מעט אחרי השעה 18:00. מצב כוננות הוכרז לאחר אובדן התקשורת עם המטוס, וצוותי איתור וחילוץ נקראו לטפל במקרה.

המטוס נסע אל היעד במטרה לספק תמיכה לוגיסטית לבסיס של הצבא. "על סיפונו של ההרקולס C130 נוכחים 38 אנשים, מתוכם 17 אנשי צוות של המטוס ו-21 נוסעים", נמסר בהודעת חיל האוויר. עדיין לא ברור מה גרם לתאונה

מטוס הרקולס C-130 של חיל האוויר האיטלקי. AP
המטוס נעלם בדרך לאנטרטיקה. הרקולס C-130 של חיל האוויר האיטלקי/AP

חיל האוויר הצ'יליאני פרסם בטוויטר מפה שמראה את מיקומו המשוער של המטוס טרם שנעלם. לפי התצלום, ניתן לראות כי המטוס היה בחצי הדרך אל היעד. על פי האתר הגרמני דויטשה ולה, קצין בכיר בחיל האוויר אמר כי לא הופעלו איתותי חירום במטוס כשהמפעילים איבדו את הקשר עמו.

בציוץ בטוויטר כתב נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה כי הוא ושריו מפקחים על החיפושים שנפתחו בעקבות המטוס, ועל פריסת צוותי ההצלה. הנשיא הוסיף כי מחשבותיו ותפילותיו נתונות למשפחות של הנוסעים, והוא ביטל ביקור מתוכנן לארגנטינה, שבה היה אמור להשתתף בטקס השבעתו של הנשיא החדש אלברטו פרננדס. ההתרסקות התרחשה בימים מתוחים במדינה, החווה הפגנות סוערות ואלימות בחודשיים האחרונים נגד מדיניותו של הנשיא.

(עדכון ראשון: 7:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully