וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות: שלוש קלפיות הועברו לחקירת משטרה בחשד לזיופים

9.3.2020 / 10:02

שבוע לאחר הבחירות, קלפיות מאכסאל, רהט ולוד ייבדקו בשל חשש לאי-סדרים במהלך ההצבעה. בין החשדות: פערים בין הפרוטוקול לבין חומרי הקלפי וחריגה ממספר הקולות הכשרים

עריכה: שאול אדם

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט ניל הנדל הודיע היום (שני) כי שלוש קלפיות יועברו לחקירת משטרה בשל חשש לזיופים. בקלפי מספר 11 באכסאל נמצא פער בין מספר הפתקים שבחרו ברשימה המשותפת בפרוטוקול ועדת הקלפי לבין אלה שנמצאו בחומרי הקלפי. בקלפי מספר 18 ברהט נמצאו אי-סדרים בגיליון ספירת הקולות, ובקלפי מספר 68 בלוד מספר הקולות הכשרים עלה על מספר הבוחרים שהצביעו בפועל.

באכסאל, 51 פתקים נמצאו ללא ניקוב, ו-23 פתקים עודפים נספרו לטובת הרשימה המשותפת על אף שלא נמצאו בחומרי הקלפי. בעקבות זאת, יש לתקן את מספר הקולות שקיבלה הרשימה בקלפי זו 527 ל-453. ברהט, עיון בחומרי הקלפי העלה כי מספר המעטפות שחתמו עליהן חברי ועדת הקלפי קטן ממספר המעטפות שהוכנסו לתיבה, המעטפות שנמצאו בתיבת הקלפי נראו מסודרות כאילו לא נעשה בהן שימוש, באחד הגיליונות ספירת הקולות לא נספרו כראוי, וכן נראה כי כמה פתקים נוקבו יחד בבת אחת אך נספרו כיחידים. ברהט, התברר כי מספר הקולות הכשרים עלה בשמונה על מספר הבוחרים שהצביעו בפועל.

מצביעים ראשונים בראש העין, 2 במרץ 2020. ראובן קסטרו
קלפי בראש העין, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

מהתוצאות המסתמנות עולה כי הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבלת 36 מנדטים, לעומת 33 מנדטים לכחול לבן של בני גנץ. המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת, עם 15 מושבים בכנסת, ואחריה - ש"ס, שמקבלת 9 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו זוכות כל אחת ל-7 מנדטים וימינה מקבלת 6.

לפי התוצאות, לאף אחד מהגושים אין את הרוב הדרוש להקמת ממשלה: גוש הימין-חרדים עומד על 58 מנדטים, לעומת 55 מנדטים לגוש המרכז-שמאל עם הרשימה המשותפת ו-7 המנדטים הנוספים של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. התוצאות הרשמיות צפויות להתפרסם מחר ויוגשו לנשיא המדינה ראובן ריבלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully