וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים בצל הקורונה: מסיבת הרחוב בי-ם בוטלה, בעפולה אין עדלאידע

בניסיון למנוע את התפשטות הנגיף, רשויות מקומיות ברחבי הארץ ביטלו את אירועי החג שתוכננו להיערך במהלך השבוע הקרוב. בעפולה ובצפת הודיעו כי לא תתקיים התהלוכה החגיגית, ובבירה, במעלה אדומים ובטבריה לא ייערכו מסיבות ואירועי תרבות

הבעיה עם חג הפורים/זווית

בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל, שעד כה נדבקו בו 25 אזרחי המדינה, עיריות ורשויות מקומיות הודיעו על ביטול אירועים רבי משתתפים שתוכננו להתקיים השבוע לרגל חג פורים.

בירושלים העירייה החליטה לבטל את מסיבת הרחוב הנערכת מדי שנה בשכונת נחלאות. לגבי אירועים נוספים שמתוכננים בחג, נמסר כי יפעלו בעירייה כדי לקיים אותם "תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות למניעת התכנסויות המוניות".

במועצה מקומית מבשרת ציון החליטו לבטל את אירוע העדלאידע שתוכנן ליום רביעי. "אני מודע לכך, שמאות ילדים והוריהם חיכו בהתרגשות ובציפייה רבה, לקראת האירוע המסורתי כפי שהיה בשנים האחרונות, אך צעד זה ננקט כמשנה זהירות ומתוך רצון לשמור על בריאות הציבור", כתב ראש המועצה יורם שמעון, והוסיף כי יפעלו לקיים אירועים חלופיים בחג.

גם בעיריית מעלה אדומים הודיעו על ביטול הקרנבל ואירועי פורים בהיכל התרבות שתוכננו השבוע. "אנחנו יודעים כי ילדי העיר, ההורים ובתי הספר טרחו לקראת האירוע הפורימי היפה ביותר בשנה וחיכו בהתרגשות רבה, אך לנגד עינינו עומדת השמירה על בריאות כל התושבים ואנו פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות", הודיע ראש העירייה בני כשריאל.

חגיגת עדלאידע בחולון 21 במרץ 2019. ראובן קסטרו
בוטל בעקבות הקורונה. אירוע העדלאידע בחולון/ראובן קסטרו

גם בערים בצפון הארץ, בהן עפולה, טבריה וצפת, החליטו לבטל את אירועי פורים שתוכננו לשבוע הקרוב. "אחר בחינה של אירועי פורים בעקבות נגיף הקורונה ובעקבות התייעצות עם משרד הבריאות ומשטרת ישראל, הוחלט שלא לקיים השנה את העדלאידע המסורתית במתכונתה המוכרת, אלא לפצל את האירועים לאירועים קטנים יותר וזאת על מנת למנוע התקהלות של מעל 5,000 אנשים במקום אחד וזאת על פי הנחיות משרד הבריאות", מסרה עיריית עפולה.

חגיגת עדלאידע בחולון 21 במרץ 2019. ראובן קסטרו
חגיגות מצומצמות בעקבות הנגיף. משתתפים בעדלאידע בחולון, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, אמר כי "בתום הערכת מצב, בחינה מול גורמי חינוך ובריאות, החלטתי לנקוט משנה זהירות ולבטל את אירועי פורים שתוכננו ליום א' - מופע של טיק טוק שואו ועדלאידע עירונית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות על איסור התקהלות רבים. יש לנו מחויבות לשלום הציבור ושלום ילדנו ובצער עלינו לבטל את האירועים".

חרף המצב, בנוף הגליל, ומגדל העמק בהן לא תוכננו אירועים עם המוני משתתפים, החליטו להמשיך בשגרה. במקומות אלה האירועים שתוכננו יתקיימו כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully