וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קיבל טקסט בכתב ברייל: ארה"ב הכשילה מהגר עיוור במבחן אזרחות

צעיר שעבר לארה"ב לפני שש שנים הגיש כמו רבים בקשה לקבלת אזרחות. כשניגש למבחן, הוא התבקש לקרוא משפט באנגלית - למרות שאינו רואה כלל. הרשויות לא הסכימו לערוך בחינה בכתב ברייל והצעיר נכשל. "זה היה מזעזע. הייתי אמור לקבל פה את ההשכלה שאיני יכול לקבל במקסיקו"

צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ הכריז שיחתום על מצב חירום בגבול מקסיקו בשל "פלישת פושעים")

לוסיו דלגאדו בן ה-23 עבר לארצות הברית ממקסיקו לפני כשש שנים. דלגאדו, שמתגורר בעיר פמברוק שבאילינוי, הוא עיוור מלידה, ומשתמש במקל נחייה בכדי להתנייד. כמו רבים כמוהו, הצעיר הגיש בקשה לקבלת אזרחות אמריקנית - אך הרשויות דחו את הבקשה מכיוון שלא הצליח לקרוא משפט באנגלית.

במבחנים לקבל האזרחות האמריקנית שנערכו לדלגאדו, סוכנות ההגירה סירבה לספק לו משפטים לקריאה בשפה האנגלית בכתב ברייל. בוחניו התעקשו שיקרא את המשפט למרות שהוא אינו רואה כלל. לאחר שהלין בפניהם כי אינו מסוגל לעשות זאת, הם אמרו לו כי עליו להביא פתק מרופא שיוכיח כי זה מצבו הרפואי, אך הוא לא יכול היה להרשות לעצמו לעשות זאת - מכיוון שאין לו ביטוח בריאות.

מבחן האזרחות של דלגאדו התקיים בחודש מאי, ולאחרונה הוא קיבל מכתב מרשויות ההגירה ובו הודיעו לו כי בקשתו נדחתה. בעקבות פרסום המקרה, מסרו רשויות ההגירה האמריקניות כי הן החלו לבצע מבחני אזרחות בכתב ברייל בחודש נובמבר, חודשים לאחר בחינתו של דלגאדו.

לוסיו דלגאדו מאילינוי שנדחתה בקשתו לקבלת אזרחות אמריקנית משום שהוא עיוור. ללא, אתר רשמי
"הייתי אמור לקבל פה את ההשכלה שאיני יכול לקבל במקסיקו". לוסיו דלגאדו/אתר רשמי, ללא

"הייתי אמור לקבל פה את ההשכלה שאיני יכול לקבל במקסיקו", סיפר הצעיר לרשת CBS. "לרוע מזלי, לא הצלחתי לקרוא משפט בשפה האנגלית, ולכן קיבלתי את הציון המספיק על חלק הקריאה במבחן ההתאזרחות".

הצעיר הוסיף כי "הייתי אמור להפוך למישהו. התכוונתי לגרום למשפחה שלי בשתי המדינות להתגאות בי". בראיון לוושינגטון פוסט אמר דלגאדו: "ממש לא ציפיתי שלא יספקו לי את ההתאמה הכה בסיסית הזו. בכנות, זה היה די מזעזע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully