וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקלה בבתי הזיקוק: להבת ענק בערה במפרץ חיפה

5.3.2020 / 21:54

בעקבות תקלה במתחם בתי הזיקוק, הופסקה עבודתם של טורבינה ומדחס באחד מהמתקנים ועודפי הגזים הופנו ללפיד בוער. אזרחים רבים התקשרו לרשויות כדי לדווח על הלהבה שנצפתה בשמי העיר. כוחות כיבוי הוזעקו למקום, ובבז"ן אמרו כי הבעירה צפויה להימשך כמה שעות

עריכה: שאול אדם

להבת ענק בערה הערב (חמישי) בשמי מפרץ חיפה בעקבות תקלה במתחם בתי הזיקוק. לפי הודעת בז"ן, הלפיד בער במשך כמה שעות בעקבות תקלה במתקן האתילן. במסגרת התקלה, הופסקה עבודתם של טורבינה ומדחס במתקן. בחברה אמרו כי עודפי הגזים הופנו באופן בטיחותי ללפיד.

הלהבה נראתה ממרחקים והדאיג אזרחים רבים, שהתקשרו לכיבוי אש כדי לדווח על התקלה. למקום הוזעקו כוחות כיבוי גדולים, שהגיעו לשטח הכינוס שבכניסה לבתי הזיקוק. בהמשך עדכנו בכבאות והצלה כי השריפה החריגה היא אמצעי בטיחותי שגרתי והורו על חזרה לשגרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלהבה במתחם בתי הזיקוק, ערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשרד להגנת הסביבה אמרו כי "מערך ניטור אוויר ארצי הפרוס במפרץ חיפה, גם בסמוך למתחם בז"ן, מודד בזמן אמת את ריכוזי המזהמים באוויר, ועד לשעה זו לא נמדדה חריגה מהתקנים. ניתן לצפות בנתוני תחנות הניטור בזמן אמת באפליקציה 'אוויר בסביבה' של המשרד להגנת הסביבה".

במשרד הוסיפו כי "יש לזכור כי שריפת הגזים בלפיד היא האמצעי היעיל להפחתת זיהום אוויר בעת תקלה. המשרד בודק את הנתונים לעומק ואת עמידת המפעל בהיתר הפליטה, ויעדכן ככל שיידרש".

ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם, פרסמה את תמונת הלפיד הבוער ואמרה: "זו לא תמונה מסרט אפוקליפטי. זו המציאות שבה אנחנו חיים - תושבי מפרץ חיפה. עיריית חיפה מנהלת היום ארבעה הליכים משפטיים נגד בז"ן וחברותיה, שעליהם אדווח במועצת העיר הקרובה. בשבועות האחרונים קיבלתי כמה טלפונים כועסים מגורמים בממשלה, בטענה שהיחס שלי קשוח מידי".

בעקבות תקלה במתקן האתילן, במסגרתה הופסקה עבודתם של טורבינה ומדחס במתקן,  ישנה פעילות לפיד ערה שצפויה להימשך מספר שעות. 5 במרץ 2020. דוברות כב"ה
כוחות הכיבוי מחוץ למתחם בתי הזיקוק, הערב/דוברות כב"ה

עו"ד שרית גולן, חברת מועצת העיר חיפה ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה, אמרה כי מדובר בתקלה שנייה בתוך שבוע. לדבריה, "מנתונים שאוסף האיגוד עולה כי לארובה הועברו למעלה מכפול מכמות הגז המחויב בדיווח במקרה של אירוע". היא הוסיפה כי הוא שוחחה עם ראשי עיריות חיפה ונשר "לצורך שיתוף פעולה לנקיטה בהליכים מנהליים ומשפטיים מול חברת כאו"ל, לרבות האפשרות לפעול להפסקת פעילות מתקנים".

יו"ר הירוקים של חיפה, אביהו האן, אמר כי "קורונה זה משחק ילדים לעומת מה שאנו חווים כאן במפרץ חיפה. שום בידוד לא יעזור לנו תושבי חיפה ושום משרד ממשלתי לא עושה דבר כדי להציל אותנו מעודף תחלואה ומוות". לדבריו, איגוד ערים חיפה, משרד הגנת הסביבה, עיריית חיפה וראשת העיר "כשלו בגדול להגן עלינו התושבים". הוא אף קרא ל"מרי אזרחי" ואמר: " בשנים האחרונות עשרות תקלות שמסכנות את תושבי חיפה. די עד פה".

זוהי לא התקלה היחידה בשבועות האחרונים שגרמה לבעירת ענק ועוררה דאגה מצד תושבי הסביבה. בחודש שעבר, לפיד בוער נצפה מאסדת לוויתן, בעקבות נפילת תקשורת. לפי הודעת משרד האנרגיה, נפילת תקשורת בין הבאר לאסדה הפעילה נוהל שרוקן אותה מגז טבעי, ולכן הופעל לפיד ששורף את הגז הטבעי ומונע פליטת מזהמים, וזאת כדי למנוע נישוב גז לאוויר.

(עדכון ראשון: 21:14)

  • עוד באותו נושא:
  • בז"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully