וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד הדמוקרטי פיט בוטיג'ג' פרש מהמרוץ לנשיאות: "נסייע לאיחוד האומה"

לאחר שהגיע למקום הרביעי בפריימריז הדמוקרטיים בקרוליינה הדרומית, ראש עיריית סאות' בנד לשעבר והמועמד הלהט"ב הבולט הראשון לנשיאות הודיע כי הוא משעה את הקמפיין: "הדרך הקצרה של ההתמודדות שלנו הסתיימה"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

פיט בוטיג'ג', אחד המועמדים המובילים בבחירות המקדימות על ראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, הודיע הלילה (שני) כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות. לאחר שסיים אתמול רק במקום הרביעי בפריימריז בקרוליינה הדרומית, ראש עיריית סאות' בנד לשעבר והמועמד הצעיר ביותר בבחירות על ראשות המפלגה נשא הצהרה בעיר הולדתו, בה הודיע כי הוא משעה את קמפיין הבחירות שלו.

"היום זה הוא רגע של אמת. האמת בה הדרך הקצרה של ההתמודדות שלנו הסתיימה", אמר בוטיג'ג' לקהל תומכיו בסאות' בנד. "אז עלינו להכיר בכך שהנקודה הזאת במרוץ היא הנכונה ביותר לשמור על האמונה במטרות ובאידיאלים שלנו, לזוז הצידה ולעזור לאחד את מפלגתנו ואת האומה. אז הלילה, אני מקבל את ההחלטה הקשה להשעות את הקמפיין שלי לנשיאות".

בוטיג'ג' היה צפוי לטוס מסלמה שבאלבמה לדאלאס שבטקסס, אך במהלך הטיסה הוא הודיע לכתבים כי הוא מתכוון לנחות בסאות' בנד, עיר הולדתו, ושם יישא את ההצהרה בדבר עתיד הקמפיין.

עוד אמר בנאומו כי חרף עזיבתו הוא ימשיך לסייע בניצחון המחנה הדמוקרטי על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "מוטלת עלינו האחריות להבין את המשמעות של הישארות במרוץ. המטרה שלנו תמיד הייתה לסייע באיחוד האמריקנים להביס את דונלד טראמפ ולנצח את העידן למען הערכים שלנו", אמר.

מועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות המקדימות פיט בוטיג'ג', קרוליינה הדרומית, 29 פברואר 2020. רויטרס
צפוי להודיע על פרישה. בוטיג'ג' בעצרת בקרוליינה הדרומית, שבוע שעבר/רויטרס

לפי אחד מיועציו, לאחר סדרה של הישגים במרוץ, שלאחריהם איבד את אחיזתו עם מעבר הפריימריז למדינות בעלות אוכלוסייה אתנית מגוונת, הוא קיבל את ההחלטה ברגע שהבין כי סיכוייו לנצח ב"סופר טיוזדיי", שייערך בעוד יומיים, נמוכים. לאחר פרישתו, במרוץ יישארו שישה מועמדים.

"הוא מאמין שזה הדבר הנכון לעשות כרגע למען המדינה שלנו ועל מנת לרפא את האומה השסועה ולהביס את דונלד טראמפ", אמר אותו יועץ. "הוא החליט שעכשיו זה הזמן, ואני חושב שזו בדיוק הסיבה שהוא פורש בגללה. הוא מאמין שזה הדבר הנכון לעשות".

בוטיג'ג' בן ה-37 החל את מסע הבחירות כמועמד אלמוני למדי, שאיש לא נתן לו סיכוי של ממש. חרף מעמדו ועצם היותו ההומו המוצהר הראשון שמתמודד לפריימריז של הדמוקרטים לנשיאות, הוא זכה להצלחות סוחפות בפריימריז הקריטיים באייווה וניו המפשייר.

למרות המומנטום היה צפוי כי בוטיג'ג' יתקשה להמשיך להשיג את אותן תוצאות בהיקף לאומי, כשהמאבק הגדול שמצפה לו הוא על זכייה בקולות הלא-לבנים - נקודת מפתח במאמצים לכבוש את ראשות המפלגה הדמוקרטית. ואכן, במדינות הצבעוניות באופן יחסי נבאדה וקרוליינה הדרומית, בוטיג'ג' סיים במקומות השלישי והרביעי אחרי סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן, וברני סנדרס.

עם הובלתו בתחילת הבחירות המקדימות גבר העיסוק ברחבי ארצות הברית בנטייתו המינית של בוטיג'ג'. באחד המקרים שעוררו סערה מתוקשרת, פרשן הרדיו השמרני ראש לימבו, בעל ברית קרוב של טראמפ שאף זכה ממנו למדליית החירות הנשיאותית, אמר כי על הדמוקרטים להבין שאמריקה "עדיין לא מוכנה" לבחור נשיא הומו, "המנשק את בעלו על הבמה".

בעקבות הדברים, בוטיג'ג' לא התייחס ישירות לדבריו של לימבו, אך אמר באירוע בחירות שקיים כי "אני גאה בנישואים שלי. אני גאה בבעל שלי". מעבר לכך, הקמפיין שלו סירב להתייחס לנושא, אך ראש העיר קיבל גיבוי מצד יריביו הדמוקרטיים למרוץ, רפובליקנים ואפילו מצדו של טראמפ.

"לא משהו שבא בקלות עבורי"

בשנת 2015, בהיותו ראש העיר, הוא יצא מהארון במאמר לעיתון מקומי בסאות' בנד. "לפרסם משהו כה אישי מעל דפי העיתון הוא לא משהו שבא בקלות עבורי. אנחנו במערב התיכון אנשים פרטיים מטבענו, ואני לא רגיל לראות את זה כאילו זה עניינו של מישהו". את המאמר פרסם ימים ספורים לפני החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית לגבי נישואים חד-מיניים, והוסיף כי "ברור לי שברגע הזה, להיות פתוח לגבי זה, יכול גם לעשות טוב. אנחנו מתקרבים לעולם שבו זה יתקבל כנורמה. לעתים קרובות זה עדיין נחשב כאן לנושא מפלג, אבל זה לא חייב להיות כך". בשנת 2018, הוא נישא לבן זוגו, צ'סטן גלצמן, מורה בבית ספר.

ברזומה שלו שירות של שבעה חודשים באפגניסטן כקצין מודיעין. בשנת 2014, בהיותו ראש העיר, הוא יצא לתקופת שירות ארוכה במהלכה היה חלק מיחידה שתפקידה לשבש פעולות כלכליות של יחידות טרור, עבודה משרדית שבוצעה ברובה מתוך בסיס צבאי. בחלק מהזמן, גם שימש נהג מבצעי. "זה לא כאילו הרגתי את בן-לאדן, אני לא רוצה להגזים על חלקי בשירות הצבאי", אמר בוטיג'ג' בראיון ל-CNN. "אבל בהחלט זה היה משהו מסוכן, ואנשים שהכרתי הותקפו למרבה הצער".

אל הצבא הצטרף בשנת 2008, אחרי שסיים את לימודיו בהרווארד. הוא שירת במילואים בין 2009 ל-2014, ושוחרר סופית משירות ב-2017. הוא סיפר באותו ראיון שהחליט להצטרף לצבא בזמן שעבד בקמפיין הבחירות של ברק אובמה, אז במהלך נסיעות הקמפיין הבין לדבריו שישנם יישובים שבהם כל הצעירים הולכים לצבא "לעומת מקומות שבהם לא משרתים כמעט כלל".

(עדכון ראשון: 01:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully