וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנון במתקפה נגד סנדרס בוועידת איפא"ק: "שילוב מסוכן של בור ושקרן"

1.3.2020 / 21:05

שגריר ישראל באו"ם מתח ביקורת חריפה על המועמד הדמוקרטי המוביל, והצהיר: "לא רוצים את סנדרס לא באיפא"ק ולא בישראל". זאת, לאחר שהסנאטור כינה את נתניהו "גזען". בסביבתו של ראש הממשלה טענו כי דברי דנון לא תואמו עמו. וסנדרס הגיב לתקיפה: "אני לא נגד ישראל"

אתר רשמי

שגריר ישראל באו"ם דני דנון נאם היום (ראשון) בוועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק ותקף את המועמד המוביל בפריימריז הדמוקרטיים, ברני סנדרס. "הוא שילוב מסוכן של בור ושקרן", אמר דנון. "אנחנו לא רוצים את סנדרס כאן באיפא"ק ולא בישראל. מי שקורא לראש ממשלת ישראל 'גזען' הוא שקרן או בור, או שילוב מסוכן של השניים". בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו טענו כי אמירותיו של דנון לא תואמו עמו.

דבריו של דנון מגיעים לאחר שבשבוע שעבר, במהלך עימות בקרוליינה הדרומית, הסנאטור היהודי כינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו "גזען שמנהל את ישראל" ואחראי לסבלם של הפלסטינים בעודו מתעקש שתמיכה בישראל צריכה להיות בראש סדר העדיפויות.

סנדרס הגיב לדבריו של דנון בראיון לרשת CBS. "אני יהודי ואני מאוד גאה במורשת היהודית שלי", אמר. "אני לא נגד ישראל, אבל מה שאנחנו צריכים במדינה הזאת - זו מדיניות חוץ שלא רק מגינה על ישראל, אלא גם מתמודדת עם סבלם של גם העם הפלסטיני".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם 11 בפברואר 2020. AP
מתקפה חריפה נגד סנדרס. דנון/AP

סנדרס החרים את הוועידה השנתית של השדולה הנערכת השבוע בוושינגטון. בחשבון הטוויטר שלו צייץ כי לא ישתתף בכנס כי "לעם ישראל יש זכות לחיות בשלום ובביטחון, וגם לעם הפלסטיני. אני מוטרד מהפלטפורמה שאיפא"ק מעניקה למנהיגים שמביעים גזענות והתנגדות לזכויות הבסיסיות של הפלסטינים. מסיבה זו, אני לא אקח חלק בוועידה".

עוד בוואלה!

סנדרס: אם אבחר, אבדוק את אפשרות החזרת השגרירות מי-ם לת"א

לכתבה המלאה
ברני סנדרס נואם מול תומכיו במדינת קרוליינה הדרומית שבארצות הברית (2020\02\28). רויטרס
מחרים את הוועידה. סנדרס/רויטרס

במהלך נאומו התייחס דנון גם ל"רשימה השחורה" שפרסמה המועצה לזכויות אדם של או"ם, המפרטת 112 עסקים שלהם יש קשר להתנחלויות. שגריר ישראל באו"ם אמר כי הממשל האמריקני צפוי לפעול נגד מי שישתף פעולה עם הרשימה. לדבריו, "זאת הוכחה נוספת לאיתנות הקשר בין ארצות הברית לישראל ולברית בין העמים".

(עדכון ראשון: 16:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully