וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הקורונה: ירידה דרמטית בזיהום האוויר בסין

תמונות לוויין של נאס"א חושפות צניחה ברמות פליטת החנקן הדו-חמצני, לאור המגבלות החמורות על תנועת כלי רחב ובידודם של מיליוני אזרחים

צילום: רויטרס

רמות הזיהום בסין צנחו בצורה דרמטית, בין היתר בשל ההאטה הכלכלית שנובעת מהתפרצות נגיף הקורונה - כך עולה מתמונות לוויין של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א.

המדענים של נאס"א אמרו כי צמצום רמות החנקן הדו-חמצני באוויר - גז רעיל הנפלט ממנועי כלי רכב ומפעלים תעשייתיים - נראה לראשונה ליד העיר ווהאן, מוקד ההתפרצות של הווירוס, אך משם התפשט צמצום זה ברחבי המדינה. הנתונים הושוו בין החודשיים הראשונים של 2019 לחודשיים הראשונים של השנה הנוכחית, זאת במקביל למגבלות שהוטלו על אמצעי התחבורה ועל פעילות העסקים במדינה, ולהישארותם של עשרות מיליוני אזרחים בבידוד.

"זאת הפעם הראשונה שבה ראיתי ירידה כזו דרמטית באזור כל כך נרחב בעקבות אירוע ספציפי" אמרה פיי ליו, מומחית לאיכות אוויר בנאס"א. היא הוסיפה בהצהרה שמסרה כי ירידה בפליטות החנקן הדו-חמצני נצפתה גם בזמן המשבר הכלכלי העולמי ב-2008, אולם זה היה אז הדרגתי יותר.

תמונות לוויין מראות את הירידה בזיהום האוויר ברחבי סין בשל התפשטות הקורונה, 2020. נאס"א, אתר רשמי
ההשוואה נעשתה בין החודשיים הראשונים ב-2019 והשנה/אתר רשמי, נאס"א
תמונות לוויין מראות את הירידה בזיהום האוויר ברחבי סין בשל התפשטות הקורונה, 2020. נאס"א, אתר רשמי
תמונות לוויין מראות את הירידה בזיהום האוויר ברחבי סין בשל התפשטות הקורונה, 2020/אתר רשמי, נאס"א

נאס"א ציינה כי חגיגות השנה הסינית החדשה שמתקיימות בינואר ובתחילת פברואר נקשרו בעבר לירידה ברמות הזיהום, אך בדרך כלל זה משתנה עם תום החג. "אני לא מופתעת משום שערים רבות במדינה נקטו צעדים לצמצום התפשטות הווירוס", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully