וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו ישלם רבע מיליון שקלים לעורך וואלה! NEWS לשעבר

1.3.2020 / 0:50

במסגרת תביעת דיבה שהגיש אבי אלקלעי נגד בנו של ראש הממשלה, האחרון יפצה אותו ב-285 אלף שקלים. התביעה עסקה בסדרת פוסטים שהפיץ נתניהו בפייסבוק, לפיהם אלקלעי נשתל באתר על ידי קרן וקסנר, ויחד עם אנשי פרקליטות רקם קונספירציה נגד רה"מ

צילום: מתוך ה-FB של The World Values Network, עריכה: ניר חן

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, ישלם לעורך אתר וואלה! NEWS לשעבר, אבי אלקלעי, 286 אלף שקלים, במסגרת תביעת דיבה שהגיש נגדו האחרון. התביעה עסקה בסדרת פוסטים שהפיץ נתניהו בפייסבוק, לפיהם אלקלעי נשתל באתר וואלה! NEWS על ידי קרן וקסנר, ויחד עם אנשי פרקליטות רקם קונספירציה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו הבן לא הגיש כתב הגנה, ואתמול בצהריים קבע הרשם הבכיר אבי כהן מבית משפט השלום בתל אביב, כי עליו לשלם לאלקלעי רבע מיליון שקלים בגין התביעה, בתוספת שכר טירחת עו"ד והוצאות משפט.

עו"ד רון לוינטל, שייצג את אלקלעי, מסר כי "יש להצטער על כך שהנתבע מקדיש זמנו להוצאת מכתבי התראה לפני תביעה, במקום להגיש כתב הגנה לפי החוק. מדובר בזלזול בבית המשפט שהוביל לפסיקה משמעותית בתיק הראשון שנדון בנושא קישורים של פייק ניוז בפייסבוק, אחרי שבית המשפט העליון קבע לפני חודש שהדבר נחשב ללשון הרע".

יום הולדת מיכל הקטנה. רפי דלויה
ישלם רבע מיליון שקלים. יאיר נתניהו/רפי דלויה

משום שפסק הדין ניתן בהיעדר הגנה, לנתניהו הבן יש 30 ימים בהם יוכל להגיש בקשה לבטל את פסק הדין, בצירוף תצהיר בו ייאלץ להסביר מדוע לא הגיש בזמן כתב הגנה.

בעקבות פסק הדין פרסם דובר משפחת נתניהו מכתב מעו"ד יוסי כהן, שמייצג את נתניהו הבן וממוען אליו. במכתב טוען כהן כי הוא מעולם לא קיבל את כתב התביעה, אלא רק מכתב התראה, וכי מכיוון שנתניהו עצמו לא קיבל כביכול את התביעה - פסק הדין יבוטל.

אולם, חרף טענת יאיר נתניהו כי לא ידע על התביעה נגדו, הוא כן הגיב לציוץ שפרסם אתר גלובס בטוויטר בנובמבר 2019, ובו הידיעה על אודות תביעת הדיבה של אלקלעי. בתגובת נתניהו לציוץ כתב "אזרחי ישראל מבינים כמה תביעת השתקה כזו מסוכנת? לפי טענתם, כל שעשיתי זה ללחוץ 'שייר'. אין בנאדם שנמצא בפייסבוק אם כך שאי אפשר לתבוע אותו. הם גם טוענים שעשיתי שייר לאותם פוסטים ב-29.8 וב-3.9 ומה ש'חמור מבחינתם' שאני מסרב למחוק".

תגובת יאיר נתניהו לתביעת הדיבה של אבי אלקלעי. צילום מסך, צילום מסך
תגובת יאיר נתניהו עם היוודע התביעה נגדו/צילום מסך, צילום מסך

תביעה גם מצד עד המדינה

בחודש שעבר הגיש עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, תביעה נגד יאיר נתניהו בסך חצי מיליון שקלים. העילה לתביעה היא פגיעה בפרטיות, עקב הטענה שנתניהו פרסם פרטים האסורים בפרסום מחקירתו. אותם פרטים נוגעים לתרגיל שנעשה לחפץ במהלך חקירת תיק 4000, במסגרתו זומנה לחקירה עדה ונשאלה שאלות שונות על טיב יחסיה עמו. חפץ, המיוצג על ידי עורכי הדין אילן סופר ורון אביב, תבע באותה עילה גם את שר המשפטים אמיר אוחנה ואיש התקשורת יעקב ברדוגו, לאחר שלכאורה פרסמו פרטים האסורים מחקירתו, אף הם בחצי מיליון שקלים.

בכתב התביעה, צוינו סדרת ציוצים שפורסמו על ידי נתניהו בטוויטר הנוגעים לחקירתו של חפץ. בציוצים אלה, חשף נתניהו פרטים שחוסים לכאורה תחת צו איסור פרסום. נכתב כי "מטרתם הברורה של הפרסומים הזדוניים לעיל, הייתה לבזות את התובע ולהשפילו, תוך פגיעה קשה וחמורה בפרטיותו". לטענת פרקליטיו של חפץ, בנו של ראש הממשלה "פגע באופן חמור, קשה, בזוי, פסול ומכוון בפרטיותו, והכול מתוך כוונה לפגוע בו".

(עדכון ראשון: 22:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully