וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: לוויתן קטלן נצפה מול חופי עכו

28.2.2020 / 12:14

פקחי רשות הטבע והגנים פגשו בלוויתן סמוך לחופי עכו בעומק של כ-15 מטרים ובמרחק של כ-1.4 מייל מהחוף, בעקבות דיווח שהתקבל מצוללנים. מנור גורי, פקח היחידה הימית של הרשות סיפר כי "זיהינו את הלוויתן, התקרבנו אליו וצילמנו אותו למטרת המשך מחקר". תיעוד

לראשונה בחופי שבי ציון - פקחי רשות הטבע והגנים פגשו בליוויתן קטלן שהגיע אל מול חופי עכו העתיקה/מנור גורי רשות הטבע והגנים

לוויתן קטלן נצפה הבוקר (שישי) מול חופי שבי ציון וחופי עכו העתיקה. בעקבות דיווח שהתקבל מצוללנים באזור, יצאו פקחי רשות הטבע והגנים ופקחי שיטור ימי ופגשו בלוויתן בעומק של כ-15 מטרים ובמרחק של כ-1.4 מייל מהחוף. זוהי הפעם הראשונה שבה נצפה לוויתן מהסוג הזה בישראל.

הקטלן הוא לוויתן גדול יחסית, אורכו של זכר בוגר נע בין 8 ל-10 מטרים, בעוד אורכה של הנקבה נע בין 7 ל-8.5 מטרים, ומשקלו עשוי להגיע עד ל-10 טונות. הקטלן ניזון מדגים, דיונונים, עופות ימיים, צבי ים ויונקים ימיים, וגם מלווייתנים ממינים שונים. הקטלן נפוץ בכל האוקיינוסים ובמרבית הימים, כולל הים התיכון והים הערבי, שבהם לא נפוצים לווייתנים בדרך כלל.

ליוויתן קטלן לראשונה מול חופי שבי ציון. 28 בפברואר 2020.. מנור גורי רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
הלוויתן מול חופי עכו, הבוקר/אתר רשמי, מנור גורי רשות הטבע והגנים

מנור גורי, פקח היחידה הימית של רשות הטבע והגנים סיפר כי "הבוקר קיבלנו דיווח מדייג בשם גלעד, שהבחין בלוויתן מול חופי שבי ציון". הוא הוסיף כי "במהלך הפלגת פיקוח בין חיפה לאכזיב זיהינו את הלוויתן, התקרבנו אליו למרחק עשרות מטרים, צילמנו אותו למטרת המשך מחקר לזיהוי הלוויתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully