וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר חשף את האמת על "חדי הקרן של הים"

17.5.2017 / 6:29

לוויתני חדשן חדקרן המיתולוגים שזכו לכינוי "חדי הקרן של הים" תועדו לראשונה בשעת פעולה וכעת סוף סוף הצליחו החוקרים להבין מהי מטרת הקרן הארוכה שלהם

WWF IN CANADA

עם כינוי חיבה כמו "חדי הקרן של הים", אי אפשר באמת להישאר אדישים אליהם. לוויתני חדשן חדקרן היו ועדיין הם יונקים מסתוריים, שמעט מאוד ידוע על אורח החיים שלהם. תיעוד חדש שצולם מעל פני המים חושף כעת לראשונה מידע שלא היה ידוע על ה"קרניים" שלהם. עד היום היו החוקרים חלוקי דעות באשר למטרת החט (שן) המסולסל של הזכרים, שיוצא מצידה השמאלי של הלסת העליונה ומגיע לאורך של עד 3 מטרים. בעבר שיערו שהחט מיועד לשבירת מעטה הקרח, למשיכת נקבות או משמש כאיבר חישה. אולם שבוע שעבר פורסם שלפי הממצאים הלוויתנים משתמשים בחט שלהם כדי לצוד - הם נותנים בעזרתם מכות מהירות ומהממים את דגי הבקלה המשמשים להם מזון.

הסרטון צולם ע"י חוקרים מ-"WWF קנדה" שצפו בלוויתנים באוקיינוס הארקטי בנונאווט. רוד דאוני מ-WWF קנדה אמר: "חדשן חדקרן הוא אחד היצורים הקסומים ביותר בפלנטה שלנו, אז זה לא מפתיע שהוא זכה למעמד מיתולוגי ולכינוי חיבה מרשים כמו 'חד הקרן של הים'. הוא אחד המינים שהכי רגישים לשינויי אקלים. אנחנו עדים לאובדן מהיר וחסר תקדים של קרח בביתו הארקטי. לכן אנחנו מנסים לעקוב אחריו כדי שנוכל להכירו ולספק לו הגנה לדורות הבאים".

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

סלפי תת-ימי: לוויתן עצום ונדיר הפתיע חוקרים בעומק האוקיינוס

לכתבה המלאה

החוקרים השתמשו בשני מל"טים כדי לעקוב אחרי התנהגותם של הלוויתנים. דייוויד מילר, נשיא ומנכ"ל "WWF קנדה" הוסיף: "הסרטון הזה, מדהים ככל שיהיה, הוא בעל תפקיד משמעותי בדאגה לעתידם של הלוויתנים. חשוב להבין כיצד חדי-קרן מתנהגים. בעזרת מידע זה, נוכל לנסות למזער את השפעות הפעילות האנושית עליהם. אנחנו מקווים לערוך בקרוב מחקרים נוספים על החיות המסתוריות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully