וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם האחרונה בתנאי שבי: לווייתן קטלן נולד בפארק SeaWorld בארה"ב

לווייתן קטלן נולד בפארק בסן אנטוניו שבטקסס בפעם האחרונה בטרם תפסיק הרשת לגדל לווייתנים מסוג זה. זאת, ברקע ביקורת על תנאי ההחזקה שלהם. "זהו יום מרגש עבורנו אחרי שנה וחצי של תכנון וציפייה"

צילום: טוויטר

לווייתן קטלן נולד השבוע בפארק SeaWorld בסן אנטוניו שבטקסס, ארצות הברית. מדובר בלווייתן קטלן האחרון שייוולד בתנאי שבי ברשת הפארקים, שהודיעה על הפסקת גידול לווייתנים מסוג זה.

הלווייתן קטלן שנולד הוא בנה של הלווייתנית טאקרה בת ה-25, שכבר הייתה בהיריון כאשר הרשת הודיעה על הפסקת גידולם של הלווייתנים בפארקי המים שלה. "זהו יום מרגש עבורנו וכולנו גאים להציג את הלווייתן קטלן החדש שהגיע לעולם אחרי שנה וחצי של תכנון וציפייה", אמר כריס בלואוס, סגן נשיא התפעול בפארק בסן אנטוניו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אחרי שבועות של ציפייה: הג'ירפה מניו יורק המליטה בשידור חי
דומה לאדם, אך לא מזדקן: המכרסם שגילה את הסוד ונשאר צעיר לנצח

לווייתן קטלן נולד בפארק בסן אנטוניו טקסס ארה"ב אפריל 2017. רויטרס
"נמשיך לדאוג ללוויתנים בשנים הבאים". טאקרה ובנה הקטלן הצעיר/רויטרס

רשת SeaWorld מגדלת עשרות לווייתנים מסוג קטלן בפארקים שלה בסן אנטוניו, בסן דייגו שבקליפורניה ובאורלנדו שבפלורידה. מאז 2013, עת התפרסם סרט תיעודי על תנאי השבי שבהם מוחזקים לווייתנים מסוג קטלן, נמצאת הרשת תחת לחץ ציבורי. בשנת 2015 הודיעה הרשת כי היא תפסיק את גידול הלווייתנים הללו עד שנת 2019. גם תכנית הרבייה הופסקה בעקבות כך.

"למרות שזו ההזדמנות האחרונה למבקרי הפארקים לצפות בלווייתן קטלן מקרוב בכלל ובהתפתחות בגדילת הלווייתן הקטן בפרט, רשת SeaWorld תמשיך לדאוג ללווייתנים מסוג קטלן בעשרות השנים הבאות", נמסר מהחברה לאחר הלידה. דוברת החברה אמרה כי שם הלווייתן ייקבע בשבועות הקרובים.

בחברה הבהירו כי שחרור הלווייתנים לטבע מסוכן עבורם, שכן הם נולדו לתנאי השבי ולו ישוחררו, הם ככל הנראה ימותו. ואולם, ארגוני זכויות בעלי חיים קראו לרשת לשחרר את האם טאקרה ואת בנה הצעיר.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully