וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לחיסול: צעיר בן 22 נורה למוות בג'סר א-זרקא

27.2.2020 / 22:02

נביל עיסא עמאש נפגע מירי במרכז כפר מגוריו, לאחר שאלמונים רדפו אחריו וירו בו בפלג גופו העליון. הוא פונה לביה"ח במצב אנוש ומותו נקבע לאחר מאמצי החייאה. המשטרה מסרה כי נפתחו סריקות אחר האחראים לירי, במקביל לאיסוף הראיות בזירה

עריכה: שאול אדם

צעיר בן 22 מהכפר ג'סר א-זרקא נורה הערב (חמישי) למוות במרכז הכפר, במה שנראה כחיסול. מותו של הצעיר, נביל עיסא עמאש, נקבע בבית החולים הלל יפה בחדרה. צוות מד"א שהוזעק כדי להעניק לו טיפול רפואי, הגיש לו עזרה ראשונה ועשה בו ניסיונות החייאה, שבמהלכם פונה לבית החולים, שם הועבר לחדר הלם. בתום ניסיונות החייאה נוספים בבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף

האירוע התרחש בשעות הערב המוקדמות במרכז הכפר. עדי ראייה סיפר כי אלמונים רדפו אחרי הצעיר, וירו בו בפלג גופו העליון. המשטרה מסרה כי הם פתחו בסריקות אחר האחראים לירי, במקביל לעבודת איסוף ראיות בזירת הרצח. לפני כשלוש שנים, הוקמה בכפר תחנת משטרה, אך היא אינה מאויישת בשעות הלילה ובסופי שבוע.

נביל עמאש, ההרוג בג'סר א זרקא. -, אתר רשמי
נרצח במרכז הכפר. נביל עיסא עמאש/אתר רשמי, -

אתמול הסתיים ללא נפגעים ניסיון חיסול כפול של שני אחים תושבי חיפה. אלמונים רעולי פנים המתינו לבואם לקיוסק ברחוב העלייה בשכונת בת גלים, מול בית החולים רמב"ם, הגיעו לכיוונם בקטנוע שעליו רכבו על המדרכה, וירו לעברם לכשיצאו מהמכונית.

עוד בוואלה!

מה ההגבלות הצפויות וכיצד אוכפים את הבידוד: המדריך לקורונה בישראל

לכתבה המלאה
זירת ירי בבת גלים שבחיפה, 27 בפברואר 2020. ETL, אתר רשמי
זירת ירי בבת גלים שבחיפה/אתר רשמי, ETL

הכדורים החטיאו את יעדם והאירוע הסתיים ללא נפגעים. מאבטחי בית החולים ושוטרים מיהרו אל המקום והקטנוע נמלט. המשטרה עצרה אחר כך את תושב העיר עמרי עסאף שאמש חגג יום הולדת 23. הרקע המסתמן הוא סכסוך בין עבריינים. בחקירתו הוא טען לאליבי ואמר לחוקרים כי היה בכלל בשפרעם בעת האירוע, אך בידי המשטרה ישנם סרטוני מצלמות אבטחה המתעדות את האירוע.

השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב, לאחר ששמעה את נציג תחנת חיפה רנ"ג אשר מזרחי ואת עו"ד אולג פרגין המייצג את עסאף מטעם הסניגוריה הציבורית, שוכנעה כי קיים יסוד סביר לחשד כי הוא היה מעורב בביצוע העבירות המיוחסות לו, והיא האריכה את מעצרו ב-5 ימים, עד יום שני הבא.

נביל עמאש, ההרוג בג'סר א זרקא. -, אתר רשמי
נביל עמאש, ההרוג בג'סר א זרקא/אתר רשמי, -

סמי אלעלי, יו"ר הוועד העממי של ג'סר א-זרקא, אמר כי "עוד צעיר נפל קורבן לפשע הפושה בחברה הערבית. הרצח אמש מוכיח שאין כל תועלת מהקמת תחנות משטרה ביישובים הערבים. בג'סר א-זרקא מבנה המשטרה משתרע על שטח גדול ומאוייש על ידי עשרות שוטרים ומה התוצאה, ירי במרכז היישוב ההומה באנשים וחיסול הצעיר נביל "סאמי" עמאש".

"ראשית כל צריך לשנות את המדיניות העוינת שנוקטת המשטרה כלפינו כאזרחים ערבים, ולגבש תוכנית פעולה מפורטת למלחמה בפשע ובנשק הבלתי חוקי", אמר אלעלי. "המשטרה מעודדת פשע ועבריינים, כאשר היא מעלימה עין מנקודות ותחנות מכירת הסמים בכפר, אינה מתנגדת לעבריינים הנכנסים למרחב הציבורי ולמוסדות ציבור בתור קבלנים, המשת"פים שלה הם בעצם פושעים ועבריינים". לדבריו, "כל עוד שהירי והסמים הורסים את התושבים הערבים והתופעה לא זולגת מחוץ לגבולות היישוב אז למי איכפת? מטרת העל של המשטרה היא אילוף הערבים ושליטה ביישובים, ועם מטרה כזו רק נמשיך לספור קורבנות ונמשיך לחיות בחוסר בטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully