וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהר שנוצר לפני 250 אלף שנה פילג את הפנדות האדומות

הסברה שהמין הנתון בסכנת החדה הוא למעשה שני מינים נפרדים הייתה קיימת שנים ארוכות, אך בדיקות DNA איששו זאת. המדענים מזהירים כי עתה מאמצי השימור שלהם קריטיים יותר

פנדה אדומה בת שנה בפארק מנור בווילס. רויטרס
הולכים ונעלמים מהטבע. פנדה אדומה/רויטרס

מדענים גילו כי הפנדה האדומה אינה מין אלא שניים, ולדברים עתה מאמצי השימור של בעל החיים שנמצא בסכנת הכחדה בשל ציד ואובדן בית גידול קריטיים עוד יותר. הפנדות האדומות חיות באזורי ההרים המיוערים של סין, הודו, נפאל, בהוטן ומיאנמר, כשמספרם ירד לכמה אלפים בודדים.

הסברה שמדובר בשני מינים נפרדים הייתה קיימת זה זמן רב, על בסיס הבדלים פיזיים, אך רק עתה, בזכות בדיקות DNA, היא אוששה.

החוקר המוביל יבו הו, מהאקדמיה למדעים בבייג'ינג, אמר כי הפנדות האדמות שבהרי ההימלאיה זקוקות להגנה דחופה יותר, בשל המגוון הגנטי הקטן יותר שלהן, וגודל האוכלוסייה הקטן יותר. לדבריו, יש להימנע מהרבעת המינים בשבי וליצור אילון יוחסין ברור שלהם.

על פי המחקר, שהתבסס על דגימות DNA של 65 פנדות אדומות החיות בטבע, שני המינים נפרדו אחרי שהאוכלוסיות שלהם הופרדו על ידי נהר לפני כ-250 אלף שנה. מייק ג'ורדן, חוקר מגן החיות צ'סטר, סבור כי בעתיד יתגלו מינים נוספים, שנמצאים בסכנת הכחדה חמורה עוד יותר.

היונקים הקטנים מזכירים דובים, אך הם ממשפחה נפרדת ועצמאית. הם חיים על עצים וניזונים בעיקר מבמבוק, תוך שהם משתמשים בטופרים החדים והמעוקלים שלהם. למרות שמם, הם אינם קרובים לפנדה והם כיום חיה מוגנת בכל המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully