וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן הודה בהרג חיילים טורקים ראשונים בלוב

נשיא טורקיה אישר גם את הדיווחים שלפיהם אנקרה שולחת מורדים סורים לצד הממשלה בטריפולי. לטענת הכוחות בהובלת הגנרל חפתר, הם הצליחו להרוג 16 חיילים טורקים. הגנרל מסרב להפסקת אש עד שטורקיה לא תיסוג מהמדינה. רוסיה מאשימה אותו בהעברת שכירי חרב זרים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי שני חיילים נהרגו בלוב, שני הקורבנות המאומתים הראשונים של אנקרה מאז ששלחה את כוחותיה למדינה השסועה, בזמן שרוסיה האשימה אותה היום (רביעי) בהעברת לוחמים זרים למדינה. שתי המדינות תומכות בצדדים יריבים במדינה העשירה בנפט, והמחלוקת ביניהן בלוב מצטרפת לעימות ביניהן בסוריה, שהחריף את המתיחות ביניהן.

הבירה טריפולי נמצאת תחת מצור של כוחות הגנרל חליפה חפתר, שבסיסו במזרח המדינה. חפתר נתמך על ידי רוסיה, ערב הסעודית, מצרים ואיחוד האמירויות הערביות, בזמן שכוחות הממשלה בבירת לוב נתמכים על ידי טורקיה וקטאר. ביום ראשון אמרו כוחותיו של חפתר כי הם הרגו 16 חיילים טורקים.

במסגרת הסכמים שנחתמו בין אנקרה לטריפולי, שלחה טורקיה כוחות שלה למדינה וכן מורדים סורים שבהם היא תומכת. "האחים שלנו, שעומדים לצדנו בסוריה, רואים בזה כבוד להיות איתנו שם", אמר אתמול ארדואן.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וראש ממשלת ההסכמה הלאומית בטריפולי, לוב פאיז א-סראז', בפגישה באיסטנבול, 12 בינואר 2020. רויטרס
ארדואן וראש הממשלה של טריפולי בפגישה באנקרה, בחודש שעבר/רויטרס

אתמול שני הצדדים פרשו משיחות שלום שהיו אמורות להתקיים היום בז'נבה בחסות האו"ם. חפתר דורש שבמסגרת כל הפסקת אש ייסוגו הכוחות הטורקיים מהמדינה. על לוב מוטל אמברגו נשק מאז מלחמת האזרחים שבה נפל הרודן מועמר קדאפי ב-2011, אך האו"ם אומר כי מדינות רבות מפרות אותו, גם אחרי פסגת השלום בברלין שהתקיימה בחודש שעבר.

בשבוע שעבר הסכימו שרי האיחוד האירופי על משימה ימית ואווירית חדשה שנועדה לבלום את המשך העברות הנשק ללוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully