וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון תל אביב: 40 אלף רצים השתתפו, טוביאס סינגר מגרמניה ניצח

40 אלף רצים השתתפו בתחרות שהחלה בבוקר והסתיימה בצהריים. המסלול הוזנק על ידי ראש העירייה חולדאי וחוצה רחובות מרכזיים בעיר שנסגרו לתנועה. במהלך המרתון שלושה רצים לקחו במכת חום ופונו במצב קשה לבית החולים. טוביאס סינגר מגרמניה ניצח

בווידאו: מרתון ת"א/צילום: דוברות עירית תל אביב

מרתון "סמסונג תל אביב" ה-12 במספר, התקיים היום (שישי) אף שעמד בפני סכנת ביטול, וברחבי העיר נחסמו כבישים ונאסרה חנייה בכמה מקומות. המרתון, החל בשעה 6:00 ונמשך עד שעות הצהריים המוקדמות כשלקחו בו חלק כ-40 אלף אזרחים, בנוסף ל-2,200 שוטרים. ראש העיר רון חולדאי הזניק את המרתון המלא בשעת בוקר ובירך את הזוכים.

המנצח בגברים היה טוביאס סינגר מגרמניה שסיים בתוצאה 2:31:01 שעות. בנשים ניצחה אלנה טולסטיך מרוסיה בזמן של 2:44:17 שעות.

שלושה רצים, אישה בת 40, גבר בן 50 וגבר בן 37, לקו במכת חום בזמן התחרות. השלושה טופלו באוהל המרפאה ופונו לבית החולים איכילוב בעיר במצב קשה. עוד הודיע מד"א כי ארבעה רצים נוספים נחבלו קלות במהלך הריצה ופונו גם הם לבית החולים להמשך הטיפול.

בשל חשש מהתפשטות נגיף הקורונה, בתחילה נאסרה השתתפותם של 2,000 רצים מחו"ל על ידי משרד הבריאות, אך מאחר ש-470 כבר הגיעו לישראל, החליט המשרד לאפשר להם לרוץ. אך לוואלה! NEWS נודע כי עם ההחלטה החדשה על כניסת זרים מאיטליה, בעקבות הידבקות הישראלי שחזר מצפון המדינה, הורה משרד הבריאות על הפקת המרתון לאתר שבעה רצים שהגיעו מאיטליה ולהודיע להם ברגע האחרון כי נאסר עליהם להשתתף. הדבר כלל מבוכה רבה להפקת האירוע, שנאלצה לסרב ברגעים האחרונים לרצים שהגיעו במיוחד כדי להשתתף באירוע הבינלאומי.

מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים אבטחו את המשתתפים והצופים והכווינו את התנועה לפני המרתון ובמהלכו. מסלול הריצה היה חסום מהשעה 4:00 לפנות בוקר בדרכים הבאות: בני אפרים, שד' רוקח, אבן גבירול, שי עגנון, לוי אשכול, פרופס, כביש 2040, הירקון, הרברט סמואל, קויפמן, נחום גולדמן, העליה השנייה, אלנבי, שד' רוטשילד, מרמורק, אבן גבירול, קפלן, דיזינגוף, שד' תרס"ט, שד' בן גוריון. מיד בתום המרתון נפתחו כל הדרכים לתנועה מחדש.

צפו במפת החסימות:

כמו כן, נחסמו הרחובות החוצים את המסלול. פתיחת הכבישים לתנועה תיעשה במדורג, בהתאם להתקדמות הרצים. ניתן להתעדכן בנוגע למצב התנועה באפליקציית waze, במוקד המידע של המשטרה (מוקד 110, נתב 6), באתר האינטרנט של מרתון תל אביב 2020, ובמוקד עיריית תל אביב (106).

בנוסף לחסימות התנועה, חל איסור על חניית כלי רכב בכל הכבישים שבהם עובר המרוץ, לרבות איסורי חנייה לאורך מדרכה הצבועה בכחול לבן. רכבים חונים יגררו לחניון רידינג.

עוד בוואלה!

בהלת הקורונה: מרתון ת"א יתקיים כמתוכנן; לא תתאפשר השתתפות מחו"ל

לכתבה המלאה
מרתון תל אביב, 28 בפברואר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
הרצים במרתון תל אביב, הבוקר/פלאש 90, אבשלום ששוני

הלימודים מתקיימים כרגיל בבתי הספר ובגני הילדים. עם זאת, קיימת סבירות לקשיים בהגעה למוסדות החינוך בעיר בעקבות חסימות הכבישים. המשטרה ביקשה מציבור ההורים להיערך בהתאם.

למגיעים למרוץ ברכבת ישראל יש לרדת בתחנת רכבת האוניברסיטה. לא תותר הכנסת כלי נשק למתחם האירוע. כמו כן, לא תותר הכנסת אופניים או אופניים חשמליים למתחם האירוע ולציר המרוץ. "הציבור מתבקש לשמור על ערנות ולדווח למשטרת ישראל על אירועים חריגים", מסרה המשטרה.

לראשונה בישראל, הגיעו נציגים מטעם איגוד האתלטיקה העולמי (IAAF) לבחון את מרתון סמסונג תל אביב על מנת לצרפו לרשימת המרתונים המובילים בעולם ולקבל לייבל בין-לאומי. ראש עיריית תל-אביב יפו, רון חולדאי, בירך את הזוכים והעניק להם את הפרסים הכספיים. המרתון כלל השנה 5 מסלולים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, מרוץ אופני יד לנכים.

כבכל שנה גם השנה הושם דגש רב על עמדות המים, משקאות איזוטונים וג'לים שנועדו לאזן את רמת המלחים בגופם של הרצים במרחקים הארוכים. המרתון נחתם בהפנינג ענק בחניון גני יהושע (מול גני התערוכה) שכלל מוזיקה, מתחם VIP, וחגיגת מרתון גדולה.

נקודת הזינוק מוקמה בשדרות רוקח (מול גני התערוכה) משם המשיכו מקצי המרתון למסלולי ריצה אטרקטיביים ברחובותיה ואתריה המרכזיים של העיר בהם: שדרות רוטשילד והעיר הלבנה, מתחם שרונה, נמל תל אביב וחופי הים, טיילת רידינג וגני יהושע, יפו העתיקה ונמל יפו, אבן גבירול, כיכר רבין ודיזנגוף.

מרתון תל אביב, 28 בפברואר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
מרתון תל אביב, הבוקר/פלאש 90, אבשלום ששוני

תחילה נבדקה האפשרות לבטל את המרתון, מחשש להתפשטות נגיף הקורונה ולאור העובדה שנרשמו אליו 3,000 בעלי אזרחות זרה. עם הטלת המגבלות על החוזרים ממדינות מזרח אסיה, ביטלו את השתתפותם קרוב לאלף רצים ממדינות אלה.

הנושא עלה בדיון חירום בנושא הווירוס שהתקיים בתחילת השבוע בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, השר לביטחון פנים גלעד וארדן וגורמי חמ"ל במשרד הבריאות בתל אביב. לבסוף, משרד הבריאות הורה שלא לאפשר את השתתפותם של רצים בינלאומיים במרתון, אך לקיים אותו כמתוכנן עבור כ-40 אלף הרצים הישראליים הרשומים למקצים השונים.

(עדכון ראשון: 27/02, 18:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully