וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אקט של נקמה": תושב הקריות הודה בהשחתת בית העלמין הבריטי בחיפה

26.2.2020 / 8:49

תושב הקריות בן 34 נעצר בחשד לשישה מקרים של ציור צלבי קרס וכתובות נאצה שהתגלו לאחרונה באזור. כשהוא הובא בפני השופט, הוא הודה במפתיע כי השחית את בית העלמין, זאת לאחר חקירה המשטרה בנושא שהובילה למבוי סתום. "נקמה כלפי מודיעין זר שמתנכל לי באופן אנטישמי", אמר

כתובות נאצה רוססו בבית העלמין הבריטי בחיפה/צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

תושב הקריות הודה כי השחית קברים בבית העלמין הבריטי בחיפה. הגבר, בן 34 מקריית מוצקין, נעצר בשבת על ידי חוקרי תחנת זבולון בחשד לשישה אירועים של ציור צלבי קרס וכתובות נאצה שהתגלו לאחרונה בקריות. הוא חשוד גם כי בשיחה שערך עם מוקד 100 של המשטרה, איים להרוג שוטרים. כשהביאו אותו החוקרים ביום שני האחרון לבית משפט השלום בקריות בפעם השנייה, הוא התוודה בפני תורן המעצרים סגן הנשיא השופט ערן נווה, על אודות האירוע באוקטובר בו התגלו עשרות צלבי קרס בבית העלמין של הצבא הבריטי בחיפה.

"אני הייתי ב-10 באוקטובר בבית העלמין הבריטי שבחיפה והשחתתי את המקום במודע", אמר החשוד לשופט נווה. "זה אקט של נקמה כלפי מודיעין זר שמתנכל לי באופן אנטישמי. זה דבר שנערך תקופה ארוכה באמצעות שיטות מוכרות לציבור ולמשטרה".

כתובות נאצה ועקירת מצבות בבית העלמין הצבאי הבריטי בחיפה, 11 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
"דבר שנערך תקופה ארוכה בשיטות מוכרות לציבור ולמשטרה". הכתובות בבית העלמין/יואב איתיאל

השחתת בבית העלמין הבריטי ברחוב יפו בחיפה התגלתה בבוקר יום שישי, 11 באוקטובר. עובדי בית העלמין גילו צלבי קרס על עשרות מצבות. שלוש מצבות שהושחתו קרסו לחלוטין. קברים הושחתו גם בבית העלמין הטמפלרי הצמוד, שם היו אירועים דומים בעבר, כשהאחרון בהם לפני כשנה וחצי. בשל התקרית, נסגר בית הקברות למבקרים למספר ימים. המשטרה פתחה כבר אותו בוקר בחקירת האירוע ואספה ממצאים מהזירה, אבל החקירה נקלעה למבוי סתום ועד כה הרקע נותר לא ברור.

עאדל מור, עובד בבית העלמין כבר 30 שנה המגיע לבית העלמין מדי יום כדי לתחזק אותו מטעם הרשות הבריטית האחראית לו, אמר אז לוואלה! NEWS כי האירוע זיעזע אותו. "למה שמישהו יירצה לפגוע במקום כזה?", תהה. "לא מבין את זה בכלל".

עוד בוואלה!

"כואב הלב": עשרות מצבות הושחתו בבית העלמין הבריטי בחיפה

לכתבה המלאה
כתובות נאצה ועקירת מצבות בבית העלמין הצבאי הבריטי בחיפה, 11 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
התגלו עשרות צלבי קרס. כתובות נאצה ועקירת מצבות בבית העלמין הצבאי הברטי/יואב איתיאל

השופט נווה ביקש לשלוח את החשוד להסתכלות פסיכיאטרית, אך הוא סירב לכך. בעקבות זאת, נווה האריך את מעצרו של החשוד עד יום רביעי - אז, שוב יובא בפני שופט, אם לא ישוחרר קודם לכן. מוועדת בתי העלמין הצבאיים האזורית של בריטניה בישראל נמסר אז כי הם אינם מעוניינים להגיב.

בחודש ספטמבר אשתקד, הוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום כנגד מאור גולד, בן 34 מירושלים, בגין הצתת בית העלמין המוסלמי בעיר התחתית. בעבר גולד נעצר בחשד לתקיפת שוטרים בגרזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully