וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב מינויים בצה"ל: תמיר ידעי ימונה לאלוף פיקוד המרכז

25.2.2020 / 20:02

לאחר הצגת התכנית הרב-שנתית "תנופה", מינה הרמטכ"ל כוכבי שורה של מינויים בכירים במטכ"ל, בהם מינויו של מפקד פיקוד העורף הקודם לאלוף פיקוד מרכז ומינויו של תת-אלוף טל קלמן מחיל האוויר לתפקיד ראש אגף אסטרטגיה ואיראן

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אסף דרורי

שר הביטחון נפתלי בנט אישר היום (שלישי) את המלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי לביצוע שורת מינויים במטה הכללי. במסגרת סבב המינויים, ימונה מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי לתפקיד מפקד פיקוד המרכז. ידעי שימש בין היתר כמפקד המרכז לאימוני מפקדות, מפקד אוגדת איו"ש, ראש חטיבת תורה והדרכה באמ"ץ, מפקד אוגדת אדום ומפקד חטיבת גולני. בנוסף לכך, ימונה ראש מטה זרוע היבשה, תת-אלוף אורי גורדין, לתפקיד מפקד פיקוד העורף, ויועלה לדרגת אלוף. קודם לכן שימש גורדין כמפקד עוצבת האש, מפקד חטיבת הנח"ל, מפקד חטיבה 55 ומפקד סיירת מטכ"ל.

עיתוי ההכרעה על מינויים חדשים במטה הכללי של צה"ל ערב בחירות לכנסת ישראל ובחירת ממשלה חדשה, מצביעים על מערכת היחסים הנוחה שנוצרה בין בנט וכוכבי. אם כוכבי לא היה שבע רצון מחופש הפעולה והתמרון לעצב את המטכ"ל כראות עיניו, לא היה מקדם את התהליך.

המינוי של מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי למפקד פיקוד המרכז, מצביע על שתי נקודות עיקריות. הראשונה, היא כי קיימת הערכה רבה לפועלו בשנים האחרונות תחת הכומתה הכתומה. במהלך כהונתו הוביל ידעי תהליכים פורצי דרך, וביצע שינויים מרחיקי לכת בהטמעת טכנולוגיות חדשות, בדגש על בינה מלאכותית, שיפור ההתראה לאזרח, קשר עם ראשי רשויות ושיפור משמעותי של תהליך קבלת החלטות מבוסס מודיעין איכותי בשגרה וחירום.

אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי, בכנס של איגוד דוברי הרשויות המקומיות, קיסריה, 8 בנובמבר 2017. גונן אליאסי, איגוד דוברי הרשויות המקומיות, מערכת וואלה! NEWS
מפיקוד העורף לפיקוד המרכז. אלוף תמיר ידעי/מערכת וואלה! NEWS, גונן אליאסי, איגוד דוברי הרשויות המקומיות

הנקודה השנייה היא סגירת מעגל עבור ידעי, שפיקד על אוגדת יהודה ושומרון בתקופה עמוסת טרור מסוגים שונים וזכה לשבחים במטכ"ל. בחירתו למפקד פיקוד מרחבי, הופכת אותו לאלוף בכיר במטכ"ל, וכמי שבעתיד יתמודד על תפקיד סגן הרמטכ"ל וצפונה משם. מחליפו יהיה תא"ל אורי גורדין, שגדל בסיירת מטכ"ל וסומן עוד שהיה צעיר כמי שיגיע רחוק.

לתפקיד ראש אגף אסטרטגיה ואיראן ימונה ראש החטיבה האסטרטגית, תת-אלוף טל קלמן, שיועלה לדרגת אלוף. לפני כן הוא כיהן כראש להק המטה בחיל האוויר. בנוסף, לתפקיד ראש אגף בניין הכוח, ימונה ראש מטה חיל האוויר היוצא, תת-אלוף תומר בר שיועלה לדרגת אלוף. הוא שימש כראש להק המטה בחיל האוויר וראש להק מבצעי אוויר.

תפקידים אלו כוללים שני קצינים בכירים מחיל האוויר. תא"ל טל קלמן ימונה לראש אגף אסטרטגיה ואיראן, ולתפקיד ראש אגף בניין הכוח תא"ל תומר בר שמסומן מזה תקופה ארוכה כיורש לאלוף עמיקם נורקין. ההחלטה משלבת שלושה אלופים במטכ"ל מחיל האוויר, ומעבירה מסר לא רק על איכות האנשים, אלא גם על ההתמודדות בעתיד על תפקיד מפקד חיל האוויר הבא, והמסר לגבי חשיבות העיסוק במעגל השלישי ושילוב חיל האוויר בצה"ל.

עוד בוואלה!

התכנית של כוכבי: אגף התכנון יתפצל, סגן הרמטכ"ל יוותר על סמכויות

לכתבה המלאה
מפקד אוגדה 98,  תת אלוף, אורי גורדין 13 בנובמבר 2017. לירון מולדובן
תא"ל גורדין/לירון מולדובן

כמו בכל דיון שיבוצים, יש גם מאוכזבים ובמקרים מסוימים גם כאלה שיחליטו לפרוש מצה"ל. אך בקרוב תתבהר התמונה עם שיבוץ אלופים נוספים. בשלב זה לא ברור עתידם של האלוף אמיר אבולעפיה, האלוף מיקי אדלשטיין, האלוף ליאור כרמלי וקצינים נוספים שממתינים לקידום.

מוקדם יותר, מינה שר הביטחון נפתלי בנט את אייל סמואלוב לתפקיד ממלא מקום הצנזור הצבאי הראשי. סמואלוב, המכהן כיום כסגן הצנזורית, יחליף בתפקידו את תא"ל אריאלה בן אברהם שכיהנה בתפקיד מאז שנת 2015.

(עדכון ראשון 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully