וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר מצמרר בן 230 שנה התגלה על סלע בחופי צרפת

התחרות בעיירה פלוגסטל, שבמחוז בריטאני, הוכרזה אחרי שמומחים מקומיים לא הצליחו לפצח את ההודעה המסתורית. "הוא היה התגלמות האומץ ושמחת החיים. הוא נפגע איפשהו באי ומת"

עריכה: טל רזניק

תחרות לפענוח מסר בן 230 על סלע במחוז בריטאני בצרפת חשפה את המוות הטראגי שמאחוריו. התחרות בעיירה פלוגסטל הוכרזה אחרי שמומחים מקומיים לא הצליחו לפצח את ההודעה המסתורית, ושני המנצחים חלקו אתמול (שני) את הפרס בסך 2,000 אירו.

ראש העיר דומיניק קאפ אמר כי התרגומים היו שונים, אבל הסיפורים היו "דומים מאוד" והם נבדקו על ידי פאנל של מומחים שקבע שהם האמינים ביותר. השניים הסכימו שהתיאור נעשה לזכרו של אדם שמת.

נואל רנה טודי, מורה לאנגלית ומומחה לשפה הקלטנית, אמר כי הוא עבד על בסיס ההנחה שהכותב היה אדם, חצי אורייני, שדיבר ברטונית מהמאה ה-18. החלק המרכזי בתרגומו אמר כי "סרז' מת ללא יכולות חתירה, סירתו התהפכה על ידי הרוח".

נכתב בברטונית ובוולשית. המסר על הסלע

בתרגום המנצח השני, של ההיסטוריון רוג'ר פליגו והאמן אלאן רובט, נטען כי המסר נכתב בברטונית, אבל הם סבורים שכמה מילים היו בוולשית. "הוא היה התגלמות האומץ ושמחת החיים. הוא נפגע איפשהו באי ומת", נכתב בתרגום שלהם.

המסר, שאורכו 20 שורות, התגלה לפני כמה שנים על סלע בגובה מטר במפרץ בבריטאני, שניתן להגיע אליו רק בגאות נמוכה. לצד אותיות צרפתיות רגילות, היו כמה הפוכות לצד כמה אותיות סקנדינביות.

על הסלע ניתן לקרוא את השנים 1786 ו-1787, כמה שנים לפני המהפכה הצרפתית. היה גם ציור של ספינה ולב שבו חץ. 61 המתחרים על התרגום היו בעיקר מצרפת, אך היו כאלו גם מארצות הברית ומתאילנד. ראש העיירה אמר שבעוד שנעשה "צעד גדול" לעבר פתרון התעלומה, נותר עד זמן עד להשלמת המשימה.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully