וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מכונית דרסה קהל בפסטיבל במערב המדינה; 30 נפצעו

24.2.2020 / 23:04

המשטרה הודיעה שעצרה את הנהג בעיירה פולקמרסן, אחרי שפגע במשתתפים. הרקע לתקרית עוד לא ידוע, אך היא מגיעה פחות משבוע אחרי פיגוע הימין הקיצוני. הנהג הואשם בניסיון רצח. עדי ראיה סיפרו: "הוא פגע בפול גז בילדים"

צילום: רויטרס

מכונית דהרה לעבר קהל בפסטיבל בעיירה פולקמרסן במרכז גרמניה, ו-30 בני אדם, רבים מהם ילדים, נפצעו - כך מסרה היום (שני) המשטרה המקומית. הנהג, צעיר בן 29, נעצר בחשד לניסיון רצח, והרקע לתקרית עדיין לא ידוע.

המשטרה סירבה לומר אם הייתה זו תאונה או דריסה מכוונת, אך הדגישה שהיא לא שולל שום אפשרות. עדי ראיה, שצוטטו על ידי התקשורת המקומית, דיווחו כי הנהג פגע במכוון בילדים ונסע ב"פול גז".

התקרית מגיעה פחות משבוע אחרי פיגוע הימין הקיצוני בעיר הנאו, שבו נהרגו עשרה בני אדם, בהם אזרחים זרים. מאז הגבירה המשטרה את הכוננות הביטחונית שלה ואת האבטחה סביב מסגדים ומוסדות אחרים.

הקנצלרית אנגלה מרקל אמר כי מחשבותיה עם הפצועים ועם קרובי המשפחה שלהם, והיא הודתה לשוטרים וגורמי הרפואה.

זירת פיגוע דריסה במהלך מצעד בוולקמרסן, גרמניה, 24 בפברואר 2020. רויטרס
משתתפים וצוותי חילוץ בזירה, היום/רויטרס

כוחות משטרה והצלה רבים הגיעו לעיירה הקטנה שבמדינת האסה, 423 ק"מ ממערב לברלין. דירק ריכטר, דובר המשטרה בעיר הסמוכה קאסל, אמר לכלי תקשורת: "כל האמצעים שיש לנו מאזור קאסל נמצאים שם".

הקרנבלים פופולריים במיוחד בחלקים במערב גרמניה, במיוחד בערים בחבל הריין כמו קלן ודיסלדורף, שמגיעים לשיאם בחג "יום שני האדום" עם עשרות אלפי משתתפים במצעדי רחוב, שבהם מוצגות בובות מתנפחות של דמויות סטיריות או קומיות.

בתמונות מהזירה נראים שוטרים עומדים לצד מכונית מרצדס כסופה, שככל הנראה הייתה מעורבת בתקרית. בכלי התקשורת המקומיים דווח שהמכונית פרצה את מחסומי הפלסטיק שהוקמו בסביבות האזור.

(עדכון ראשון: 16:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully