וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע: גרמניה מגבירה את האבטחה סביב מסגדים

22.2.2020 / 12:25

שר הפנים אמר כי הימין הקיצוני הוא "הסכנה הביטחונית הגדולה ביותר" שבפניה ניצבת המדינה. זאת אחרי שמחבל בעל דעות גזעניות רצח תשעה בני אדם, בהם זרים, בעיר הנאו

עריכה: שאול אדם

ממשלת גרמניה הבטיחה להגביר את האבטחה סביב מסגדים ומקומות אחרים ברחבי המדינה, בעקבות פיגוע הירי הימני קיצוני בעיר הנאו. שר הפנים הורסט זיהופר אמר אתמול (שישי) כי אלימות הימין הקיצוני היא "האיום הביטחוני הגדול ביותר" שבפניו ניצבת גרמניה.

בעקבות הפיגוע בשני ברי נרגילות, שבו נרצחו תשעה בני אדם, בהם זרים, התחזקו הקריאות להחמיר את חוקי אחזקת כל הנשק במדינה ולהאיץ את המעקב אחרי תומכי הימין הקיצוני. היה זה אחד ממעשי הטבח הקשים ביותר במדינה מאז מלחמת העולם השנייה, וברשותו של המחבל - שזוהה בתור טוביאס ר., בן 43 - נמצא מניפסט גזעני.

זיהופר, מנהיג מפלגת ה-CSU הבווארית, מפלגת האחות של השמרנים של הקנצלרית אנגלה מרקל, אמר כי כוחות הביטחון נחלו הצלחות במניעת פשעי שנאה, והוא ציין את מעצרם של חברי קבוצה ימנית קיצונית שלפי החשד תכננו פיגועים נגד מיעוטים. ואולם, הוא הזהיר שהאיום הנשקף מהימין הקיצוני, האנטישמיות והגזענות נותר "גבוה מאוד" ויש לאכוף את החוקים הקיימים בתקיפות.

ניידת משטרה מחוץ למסגד בברלין, גרמניה, 21 בפברואר 2020. רויטרס
ניידת משטרה מחוץ למסגד בברלין, אתמול/רויטרס

המחבל, שלפי ההערכות שם קץ לחייו ורצח ואת אמו לאחר הירי, השתייך למועדון נשק, מה שהעלה את השאלה כיצד אדם עם דעות כמוהו קיבל את החברות ורכש את כלי הנשק.

"אנו זקוקים לחוקים חדשים ומחמירים כדי לפקח בקביעות וביסודיות על בעלי רשיונות הציד והנשק", נכתב בעמוד הראשי של הבילד - העיתון הנמכר ביותר בגרמניה. "אנו זקוקים מידית לעוד משרות (מודיעיניות) כדי לפקח על ימנים קיצוניים ולהתערב לפני שיהיה מאוחר מדי".

בהמשך, אמר שר הפנים לעיתון כי הממשלה תקדם רפורמות להרחבת בדיקות הרקע לבעלי נשק. "זאת לא רק שאלה אם מישהו מאחסן את הנשק שלו כמו שצריך או שהתחמושת מוחזקת בנפרד ממנו, זה חייב לעסוק גם בעניינים אישיים מאוד", אמר.

בגרמניה כבר עתה יש את אחד משיעורי מקרי המוות כתוצאה מכלי נשק הנמוכים ביותר בעולם. אחד מחברי מפלגתה של מרקל הטיל ספק בתועלת מחקיקה נוספת. "עדיין יהיה קשה לזהות אנשים בודדים שמקצינים והופכים למבצעים בודדים", אמר חבר הפרלמנט מתיאס מיטלברג.

עוד בוואלה!

אחרי בעבוע של שנים, טרור הימין הקיצוני מתפוצץ בפניה של גרמניה

לכתבה המלאה

"היה צריך להיות במחלקה פסיכיאטרית"

התובע הכללי הפדרלי פיטר פרנק אמר כי ליורה היה רישיון לשני כלי נשק, וטרם ברור אם היו לו קשרים עם תומכי ימין קיצוני אחרים בגרמניה או מחוצה לה. פרנק הוסיף כי הוא שלח בנובמבר מכתב לרשות התביעה שבו הוא התלונן על סוכנות ביון לא ידועה שלה, לטענתו יש כוחות לשלוט במחשבותיהם ובמעשיהם של אנשים.לדבריו, לא הוזכרו שם קריאותיו הגזעניות להשמיד עמים מסוימים, כפי שנכתב במניפסט שלו. בין היתר, קרא המחבל להשמדה של ישראלים, סורים, טורקים, איראנים ועמים אחרים במזרח התיכון, באסיה ובאפריקה.

בתקשורת הגרמנית העריכו כי יתכן שהוא סבל ממחלת נפש. יורג מוטן, בכיר במפלגת הימין קיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), כתב בטוויטר: "הוא היה צריך להיות במחלקה פסיכיאטרית! במקום זה, הם רוצים להאשים אותנו". השר לענייני אירופה בממשלת גרמניה, מיכאל רוט, כינה את ה-AfD "הזרוע הפוליטית של טרור ימני" לאחר הפיגוע.

שוטרים בזירת אירוע הירי בהנאו, גרמניה 20 בפברואר 2020. רויטרס
שיעור מקרי הרצח מכלי נשק בגרמניה הוא מהנמוכים בעולם. זירת הפיגוע/רויטרס

באוקטובר, ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל אסרה על מכירת כלי נשק לחברי קבוצות קיצוניות שתחת פיקוח סוכנויות הביטחון, וחייבה אתרים ברשת להודיע למשטרה על ביטויי שנאה.

הצעדים הללו הוכרזו בעקבות הרצח של הפוליטיקאי וולטר לובה תומך ההגירה ביוני, ופיגוע הירי בבית כנסת ובדוכן קבבים בעיר האלה שבוצע ארבעה חודשים לאחר מכן בידי מחבל אנטישמי שהעביר בשידור חי את הירי.

שגריר טורקיה בברלין אמר כי לפחות חמישה מהקורבנות בעיר הנאו היו אזרחים טורקים. ממשלתו דרשה תגובה נחרצת למתקפה, וקריאות דומות נשמעו מצד נציגי הקהילה הכורדית הגדולה בגרמניה.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully