וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגורים מעזה: צה"ל תקף שורת יעדים של הג'יהאד האסלאמי בסוריה

צה"ל הודיע על תקיפת שורת יעדים דרומית לעיר דמשק, הכוללים אתר של הג'יהאד האסלאמי המשמש למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ודלק לרקטות. לפי הטלוויזיה הסורית, חלק מהטילים נורו מרמת הגולן. זאת, בתגובה להנחת המטען גבול הרצועה וירי עשרות רקטות לשטח ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הג'יהאד האסלאמי בסוריה - כך הודיע הערב (ראשון) דובר צה"ל, זאת במקביל לתקיפת יעדי הארגון גם ברצועת עזה. יעדים אלה כוללים מטרות דרומית לעיר דמשק שבסוריה.

באזור עאדליה שבפאתי דמשק, הותקף אתר של הג'יהאד האסלאמי, שלדברי דובר צה"ל מהווה "עוגן משמעתי של הארגון". "באתר מבצע הג'יהאד האסלאמי מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה", מסר צה"ל. "בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית".

התקיפה בסוריה בוצעה במקביל לתקיפה ברצועת עזה. ברפיח, הותקפו תשתיות תת-קרקע ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בנוסף לכך, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפות בוצעו בתגובה לניסיון הפיגוע הבוקר על גדר המערכת ולשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. צה"ל יגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל".

תיעוד התקיפה בדמשק - ה-13 לפברואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
תקיפה בדמשק המיוחסת לישראל, מוקדם יותר החודש/אתר רשמי, אתר רשמי

התקיפה מגיעה אחרי שיותר מ-30 רקטות שוגרו במהלך היום ליישובי הדרום ועוטף עזה. בסוכנות הידיעות הרשמית בסוריה סאנ"א דווח כי מערכות ההגנה האוויריות של המדינה יירטו "מטרות עוינות" בשמי דמשק. לפי הטלוויזיה הסורית, חלק מהטילים שוגרו מרמת הגולן. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הותקפו יעדים של המיליציות הפרו-איראניות באזור נמל התעופה בדמשק.

מוקדם יותר החודש, בוצעה תקיפה נוספת שסוריה ייחסה לישראל, שעל פי הדיווחים כוונה נגד מחסן נשק איראני הסמוך לנמל התעופה בבירה הסורית. על פי הודעת התקשורת הרשמית במדינה מתקיפה זו, המערכות יירטו טילים שהגיעו מכיוון רמת הגולן. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה נהרגו שבעה בני אדם, בהם ארבעה איראנים ושלושה סורים.

בוקר למחרת, ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להגיב לדיווחים על האחריות הישראלית לתקיפה, אולם הוא אמר כי "יש לנו מדיניות כללית לפעול נגד ההתבססות של איראן בסוריה. הטוויתי את המדיניות עם איראן בישראל ואמרתי שנעשה שני דברים: השגת נשק גרעיני ואנחנו מונעים ממנה באופן שיטתי להתבסס עם כוחותיה הצבאיים בסוריה".

על פי תמונות שפורסמו לאחר התקיפה על ידי חברת אימג'סאט אינטרנשיונל, מחסנים ומפקדות הושמדו לחלוטין בתקיפה, בהם מבנים שהותקפו כמה פעמים בעבר ונועדו לאחסון תחמושת וטילי קרקע-אוויר. על פי פרסומים זרים, היעדים שייכים לכוח קודס האיראני.

שבוע לפני כן, בוצעה תקיפה נוספת המיוחסת לישראל, שבה נהרגו 23 לוחמים, כך לפי הארגון הסורי לזכויות אדם. ההרוגים כוללים 15 לוחמים מהמיליציות הפרו-איראניות, בהם שלושה איראנים ושמונה חיילים סורים. ישראל תקפה יעדים איראניים ואחרים בסוריה מאז תחילת מלחמת האזרחים בה ב-2011, אך ברוב המקרים היא לא קיבלה אחריות לכך.

(עדכון ראשון: 23:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully