וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: השימוש בצנזורה - פוליטי; נתניהו: פגיעה בביטחון כדי להוריד את הליכוד

לאחר שיו"ר ישראל ביתנו דיבר בשידור תוך הפרת צנזורה על דבר הביקור של ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום בקטאר, שנחשף בוואלה! NEWS, מתח עליו נתניהו ביקורת. ליברמן הגיב: "מעולם לא הייתה דמות פוליטית שהדליפה ידיעות ביטחוניות לצרכים פוליטיים יותר מנתניהו"

אביגדור ליברמן באולפן וואלה!NEWS, פברואר 2020 -פלייר עם כותרות/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: נועה לוי

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן האשים הבוקר (ראשון) כי "מעולם לא הייתה דמות פוליטית שהדליפה ידיעות ביטחוניות לצרכים פוליטיים יותר מנתניהו". זאת, ברקע ביקורת שהופנתה כלפיו מצדו של ראש הממשלה, לאחר שליברמן דיבר בתכנית "פגוש את העיתונות" בקשת 12 על ביקורם החשאי של ראש המוסד יוסי כהן ואלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי בקטאר, תוך הפרת צנזורה שהוטלה על הסיפור. בעקבות זאת, הוסר החיסיון ודבר הביקור נחשף בוואלה! NEWS.

נתניהו דיבר הבוקר ברדיו צפון ברקע הדברים, ואמר כי "ליברמן מוכן לפגוע בביטחון ישראל ולעשות הכל כדי להוריד את הליכוד מהשלטון".

בנימין נתניהו עם אביגדור ליברמן בכנסת, 30 במאי 2016. רויטרס
ליברמן ונתניהו, 2016/רויטרס

"מעולם לא הייתה דמות פוליטית שהדליפה ידיעות ביטחוניות לצרכים פוליטיים יותר מנתניהו" כתב היום ליברמן. "ממסמך שטאובר, דרך המצגת במהלך ישיבת הקבינט, תוך כדי מבצע צוק איתן, ועד לביטול בפועל של מדיניות העמימות שהייתה מקובלת מאז קום המדינה. במקרה ביקור ראש המוסד בקטאר השימוש בצנזורה הוא שימוש ציני ופוליטי, שנועד להסתיר את הכניעה לטרור והרצון לקנות שקט עד הבחירות, תוך כדי הפקרת ביטחונם של תושבי הדרום לטווח ארוך ואזרחינו וחיילינו הנמצאים בשבי של חמאס. אצל נתניהו הכל פוליטיקה, והביטחון הוא אמצעי לצרכיו האישיים".

הביקור של כהן והלוי התרחש ברקע מאמצי ההסדרה והרגיעה ברצועת עזה בתחילת החודש, והם נפגשו עם בכירים בנסיכות המפרצית. לוואלה! NEWS נודע כי כהן והלוי הגיעו לדוחא, בירת קטאר, בשבוע הראשון של פברואר ונפגשו עם מוחמד בן אחמד אל מסנד, ראש שירותי המודיעין והיועץ לביטחון לאומי של אמיר קטאר. בפגישה השתתף גם מוחמד אל עמאדי, השליח הקטארי לרצועת עזה.

עוד בוואלה!

ברקע דיוני ההסדרה: הנסיעה החשאית של ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום לקטאר

לכתבה המלאה

קטאר משחקת תפקיד מרכזי בתהליך ההסדרה בעזה ומעבירה מדי חודש עשרות מיליוני דולרים לתשלום משכורות ולמימון השיקום הומניטרי של הרצועה. בסוף השבוע האחרון קטאר הודיעה על הגדלת הסיוע למשפחות הנזקקות בעזה ב-15 מיליון דולרים וכן מימון בניית בית חולים ברפיח, בעלות של 24 מיליון דולר. קטאר, שנחשבה בעבר למדינה העוינת ביותר כלפי ישראל מבין מדינות המפרץ, לקחה בשנים האחרונות חלק משמעותי במאמצי השיקום של רצועת עזה, והשקיעה מעל מיליארד דולר בפרויקטים שונים מאז מבצע צוק איתן ואף ניסתה לתווך בסוגיית השבויים והנעדרים.

למרות שמדובר במדינה שתומכת באיראן, חמאס והאחים המוסלמים, ישראל מקיימת עמה קשרים הדוקים באמצעות השליח הקטארי לרצועה, מוחמד אל עמאדי, שנפגש בקביעות עם בכירים ישראליים. כפי שנחשף בעבר בוואלה! NEWS, גם שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן נפגש בחשאי עם שר החוץ הקטארי בקפריסין ביוני 2018.

מאז 2018 קטאר ממלאת תפקיד מרכזי במאמצי ההסדרה ברצועת עזה, ומדי חודש היא מעבירה מענק של כ-15 מיליון דולר לתשלום משכורות עובדי החמאס ברצועה, שנועדו לעקוף סנקציות של הרשות הפלסטינית על החמאס. בנוסף, קטאר מממנת במאות מיליוני דולרים פרויקטים של דלק, מים ותשתיות לשיקום הרצועה וכן סיוע הומניטרי. בשבועות האחרונים עלה חשש בירושלים שקטאר תשקול לצמצם את התמיכה החודשית שלה בחמאס בעזה, ולדברי גורם ישראלי, הנסיעה של כהן והלוי עסקה, בין היתר, בהמשך מנגנון הסיוע הקטארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully