וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גייטס אשם: "רוסיה מפיצה תיאוריות קונספירציה על הקורונה"

ארה"ב מאשימה את מוסקבה בקמפיין דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות, שבו בין היתר נטען כי וושינגטון אחראית להתפרצות הנגיף כדי לפגוע כלכלית בסין. "זה פוגע בתגובה העולמית", הזהירו בוושינגטון. בקרמלין מכחישים

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ארצות הברית האשימה אתמול (שבת) את רוסיה בהפצת דיסאינפורמציה לגבי התפרצות נגיף הקורונה ברשתות החברתיות. גורמים אמריקניים אמרו כי חשבונות שקשורים לרוסיה מעלים טענות לא מבוססות על כך שארצות הברית אשמה בהתפרצות הווירוס, ואלו מופצים על ידי אלפי משתמשים בטוויטר, בפייסבוק ובאינסטגרם. מוסקבה דחתה זאת נחרצות ואמרה כי אלו טענות "כוזבות".

פיליפ ריקר, בכיר במחלקת המדינה, אמר כי גורמים "זדוניים" מרוסיה מנסים לזרוע כאוס. אחת מתיאוריות הקונספירציה, שפורסמה בכמה שפות, גורסת כי זה ניסיון של ארצות הברית לנהל "מלחמה כלכלית נגד סין". לדברי ריקר, תת-שר החוץ לענייני אירופה ואירואסיה, "הגורמים הזדוניים הרוסים בוחרים באמצעות הפצת דיסאינפורמציה לגבי נגיף הקורונה לאיים פעם נוספת על ביטחון הבריאות דרך פגיעה בתגובת גורמי הרופאה בעולם".

בין היתר, באותם פוסטים הוזכר שמו של מייסד מייקרוסופט ביל גייטס כמי שמעורב בהתפרצות, כשגם ערוצי הטלוויזיה ברוסיה נוטלים חלק ומדווחים שהאליטות במערב, במיוחד בארצות הברית, אשמות.

בערוץ הראשון ברוסיה, אחד המרכזיים ביותר במדינה, יש פינה קבועה במהדורת חדשות הערב המקדמת תיאוריות קונספירציה. בערוץ נטען כי גורמים מערביים, כמו חברות התרופות או סוכנויות בארצות הברית - מעורבות ביצירת הנגיף או בהפצתו, או שלכל הפחות הן מפיצות תבהלה מפניו.

עובדים מחברת שירותי החיטוי מנקים את רצפת מרכז הקניות בדייג'ון, קוריאה הדרומית בשל התרפצות נגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. רויטרס
צוותי טיהור במתחם בדייג'ון, קוריאה הדרומית, אתמול/רויטרס

על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, קמפיין הדיסאינפורמציה נחשף על ידי גורמים בארצות הברית באמצע החודש שעבר, זמן קצר לאחר הידיעה על מקרה המוות השלישי מהנגיף, שמאז גבה את חייהם של קרוב ל-2,500 איש, רובם המוחלט בסין.

"במקרה הזה, יכולנו לראות את מערכת הדיסאינפורמציה המלאה שלהם, כולל בטלוויזיה הממלכתית, באתרי פרוקסי ובאלפי חשבונות מזויפים ברשתות החברתיות שמקדמים את אותם הנושאים", אמרה ליה גבריאל, ראש המרכז למעורבות גלובלית במחלקת המדינה.

החשבונות זוהו בעבר ככאלו ששיתפו הודעות תומכות ברוסיה בנוגע לאירועים כמו הפגנות בצ'ילה והמלחמה בסוריה. עוד נטען כי החשבונות מנוהלים על ידי בני אדם. מחלקת המדינה מסרה כי אותן תיאוריות גורמות לכמה מדינות באפריקה ובאסיה לחשוש מהסיוע המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully