וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן ראשון מקורונה בדרום קוריאה; 2.5 מיליון איש נצטוו להסתגר

20.2.2020 / 12:49

עשרות המקרים החדשים קשורים ככל הנראה לכנסייה אחת. זאת, לאחר ש"חולה מספר 31", אישה כבת 61, הדביקה על פי החשד את עמיתיה לתפילה בעיר דיגו. ראש העיר קרא לתושבים להישאר בבתים. יותר ממאה אנשים כבד נדבקו בנגיף

בתום שבועיים של בידוד: הישראלים ששהו על ספינת הקורונה ביפן חוזרים לישראל/באדיבות המצולמים

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית קפץ היום (חמישי) באופן דרמטי ל-104, והרשויות אישרו מקרה מוות ראשון מהמחלה. הקורבן, גבר בן 63 שמת בבית החולים ולאחר מותו התגלה שנשא את הווירוס, הוא האדם התשיעי שמת מהנגיף מחוץ לסין. הרשויות אמרו כי הוא היה מאושפז בשל בעיות נפשיות במשך תקופה ארוכה, ולאחרונה הוא סבל מתסמינים של דלקת ריאות.

עשרות המקרים החדשים קשורים ככל הנראה לכנסייה אחת. זאת, לאחר ש"חולה מספר 31", אישה בשנות ה-60 לחייה, שהדביקה על פי החשד את עמיתיה לתפילה בעיר דיגו, אף שהיא מעולם לא יצאה מהמדינה. בעקבות זאת, ראש העיר קרא לתושבים להישאר בבתים מחשש להתפרצות הנגיף.

קניונים, מסעדות ורחובות בעיר בה מתגוררים 2.5 מיליון תושבים התרוקנו, ומשתמשים ברשתות החברתיות השוו את המראות לסרט אסונות. "אנחנו במשבר חסר תקדים", אמר ראש העיר קוון יונג-ג'ין כשהזהיר מפני העלייה במספר הנדבקים במדינה.

נשים מתגוננות מנגיף הקורונה עם מסכה בסיאול, דרום קוריאה 20 בפרבואר 2020. רויטרס
נשים מתגוננות מפני נגיף הקורונה בסיאול, היום/רויטרס

כנסיית "שינצ'אונג'י של ישו" - שפירוש שמה גן עדן חדש וארץ חדשה - מונה כ-200 אלף מאמינים ברחבי קוריאה הדרומית -8,000 בעיר עצמה, והיא אמרה שהיא סגרה את כל 74 מקומות התפילה שלה ברחבי המדינה. במקום זאת, מאמיניה נקראו לצפות בתפילות ביוטיוב. עוד מסרה הכנסייה כי גורמים ברשויות הבריאות מטהרים את הכנסייה בדיגו ומנסים לאתר את אנשי הקשר של אותה "מפיצת על".

בהמשך היום שוחח נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין עם ראש עירייית דיגו, והבטיח לו שהממשל המקומי יעניק את כל הסיוע הנדרש למאבק בווירוס. במקביל, מון שוחח גם עם נשיא סין שי ג'ינפינג על מנת לדון בשיתוף פעולה במאבק בנגיף. לפי לשכת הנשיאות בסיאול, הם הסכימו לחלוק את המידע על הטיפולים בנדבקים ולחזק את שיתוף הפעולה בין הרשויות האחראיות על הבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully