וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שנקם בעבריינים בנהריה ימונה למנכ"ל עיריית עכו

20.2.2020 / 8:34

הוועדה למינוי מנכ"ל בעירייה בחרה ביניב אשור, בכיר פרשת "השוטרים הנוקמים", להחלפת אוהד שגב שמכהן ב-16 שנים האחרונות. אשור, רב פקד לשעבר במשטרה, נאסר לאחר שב-2006 פעל יחד עם שוטרים נוספים באופן עצמאי נגד ארגונו של העבריין מיכאל מור

אתר רשמי

יניב אשור, בכיר פרשת "השוטרים הנוקמים", יכהן בתפקיד מנכ"ל עיריית עכו - כך החליטה השבוע הוועדה לבחירת מנכ"ל בראשות ראש העיר עכו, שמעון לנקרי. אשור יחליף את המנכ"ל ב-16 שנים האחרונות, אוהד שגב, שנבחר בשבוע שעבר לתפקיד מנכ"ל עיריית חיפה.

אשור, בן 43, נשוי ואב לשלושה ילדים, בוגר תואר שני במדיניות ציבורית מטעם אוניברסיטת חיפה, החל את עבודתו בעיריית עכו ב-2011 בתפקיד מנהל אגף ביטחון. לפני שנאסר בשל חלקו בפרשה, כיהן בדרגת רב פקד כקצין בילוש ביחידה המרכזית של מרחב גליל ולפני כן ראש יחידת בילוש במשטרת נהריה.

הפרשה המדוברת התרחשה ב-2006. אשור, יחד עם רמי מוסא, אלדד חדד ויוסי לוי, כולם שוטרי תחנת נהריה של משטרת ישראל שזכו לכינוי "השוטרים הנוקמים", קצו ביחס הסלחני של המשטרה כלפי ארגון הפשיעה של מיכאל מור, ויצאו לפעול נגדו באופן עצמאי. זאת, בתגובה למספר אירועים של זריקת רימונים לבתי שוטרים ואנשי ציבור בהם ראש העיר דאז, ז'קי סבג. בנוסף, נעשה ניסיון התנקשות בסגן ראש העיר, מטען הונח בבית ראש העיר הקודם וטיל נ"ט מסוג לאו שוגר לעבר תחנת המשטרה בנהריה. במקביל, איומים שוגרו לעבר שוטרים ובני משפחותיהם ועבריינים נצפו מתצפתים לעבר בית הוריו של אשור.

יניב אשור שנבחר לתפקיד מנכ״ל עיריית עכו. ג, עיבוד תמונה
מונה למנכ"ל העירייה. אשור/עיבוד תמונה, ג

השוטרים הנוקמים יצאו לפעולה ושלוש שנים אחר כך, ב-2009, הם הורשעו בבית המשפט המחוזי בחיפה בעבירות של היזק בחומר נפיץ, עבירות נשק, מרמה ובהפרת אמונים בעקבות הנחת מטענים ברכבו ובביתו הפרטי של מיכאל מור. על כל אחד מארבעת השוטרים שעמדו במרכז הפרשה נגזרו שנתיים מאסר מתוכם שנה אחת לריצוי בפועל.

בית המשפט העליון דחה אז את ערעורם של ארבעת השוטרים ומצא את גזר הדין ראוי ומאוזן בין האינטרס הציבורי וחומרת המעשים לנסיבותיהם הפרטניות. שופטי העליון דחו את טענותיהם של אשור וחבריו כי פעלו במסגרת הגנה עצמית בשל פעילות הגורמים העבריינים נגדם במשך מספר שנים והדגישו את חומרת המעשים של "שוטרים במשטרת ישראל האמונים על שמירת החוק, אשר במקום לשמור על החוק - רמסו אותו ברגל גסה".

הם ציינו כי "פעולה של שוטרי משטרת ישראל שהינה מחוץ לחוק ובאופן שאינו הולם את כבוד האדם וזכויותיו, עלולה לפגוע אנושות בתפקוד המשטרה ובאמון הציבור בה", וכי "תגובתם - בדמות הנחת מטעני חבלה - אינה יכולה להתקבל במדינה דמוקרטית שומרת חוק". שופטי העליון קבעו כי השוטרים אימצו לעצמם "שיטת פעולה של עבריינים ולא של אנשי חוק" וכי "הפכו ממגיני החוק לתוקפיו".

עוד בוואלה!

תעלומת המטוס המלזי: "האפשרות שהטייס התאבד לא נשללה מעולם"

לכתבה המלאה

"הזדמנות להתחיל מחדש את חייו הציבוריים"

השוטרים הנוקמים פוטרו מהמשטרה יום לפני תחילת מאסרם ב-20 באוקטובר 2010. נשיא המדינה דאז, שמעון פרס, סירב להעניק להם חנינה והם שוחררו באפריל 2011 לאחר שנוכה להם שליש מתקופת מאסרם. לאחר מכן פרס קיצר את מאסרם בעוד כמה ימים כדי שיוכלו לחגוג את ליל הסדר בביתם. הוא לא מחק את הרישום הפלילי שלהם. לאחר מכן פורסם כי אשור התקבל לתפקידו בעיריית עכו תוך שבעת שניגש למכרז הציג בפני העירייה מסמך המעיד לכאורה על כך שאין לו רישום פלילי.

השוטרים שהורשעו בהנחת מטען חבלה בבית המשפט, ספטמבר 2010. עומר מירון
אשור בבית המשפט ב-2010/עומר מירון

יניב אשור מוערך בעיריית עכו ומקורב לראש העיר שמעון לנקרי. כשהתקבל לעבודה אמר לנקרי כי "עיריית עכו רואה במהלך הזדמנות שניתנה לאשור להתחיל בעכו מחדש את חייו במסגרת השירות הציבורי". עם בחירתו לתפקיד עובד העירייה הבכיר ביותר, אמר ראש העיר: "יניב נמצא ראוי לתפקיד המנכ"ל ואני מאמין ביכולותיו ובמקצועיותו הרבה כדי להמשיך את העשייה הברוכה למען העיר עכו ותושביה".

את תגובתו של יניב אשור לדברים לא ניתן היה לקבל. "הוא לא מתראיין", נמסר מהעירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully