וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת המטוס המלזי: "האפשרות שהטייס התאבד לא נשללה מעולם"

19.2.2020 / 21:30

ראשי ממשלות אוסטרליה ומלזיה באותה תקופה אמרו כי עוד מהשלבים הראשונים של חקירת היעלמות טיסת MH370 ב-2014 לא נשללה האפשרות שהקפטן רצח תוך כדי התאבדותו את 239 הנוסעים

צילום: CNN ורויטרס

ראש ממשלת מלזיה לשעבר נג'יב רזאק אמר היום (רביעי) כי הממשלה מעולם לא שללה את האפשרות שהמטוס שנעלם ב-2014 הופל על ידי הטייס בפעולת התאבדות.

נג'יב, שהיה בתפקיד כשטיסת MH370 של חברת מלזיה אירליינס נעלמה עם 239 נוסעים, הגיב לדבריו של ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר טוני אבוט. הוא אמר כי ההנהגה במלזיה שקלה מלכתחילה את האפשרות שקפטן הטיסה, זכריה אחמד שאה, ביצע רצח המוני. הוא אמר את הדברים בסרט דוקומנטרי חדש, שקטע ממנו פורסם היום על ידי רשת סקיי ניוז.

"ההבנה הברורה שקיבלתי מדרגים בכירים ביותר בממשלת מלזיה היא שמהרגע הראשון ביותר הם חשבו שזו התאבדות המונית של הטייס", אמר אבוט, ראש הממשלה דאז.

שוטרים צרפתיים בודקים את שרידי המטוס המלזי שנמצאו באוקיינוס ההודי, אוגוסט 2015. רויטרס
שרידי המטוס המלזי שנמצאו באי ראוניון, 2015/רויטרס

נג'יב אמר לאתר החדשות "פרי מלזיה טודיי" כי התרחיש הזה עלה במהלך החקירה, אולם הרשויות בחרו שלא לפרסם זאת בפומבי. "זה היה נתפס כלא חוקי וחסר אחריות חוקית, משום שהקופסאות השחורות לא נמצאו, ולכן אין מסקנה חד-משמעית אם הטייס היה האחראי היחיד לכך", אמר. "אני צריך להדגיש שוב שהתרחיש הזה מעולם לא נשלל במהלך מבצע החיפושים והחקירות, וששום מאמץ לא נחסך", הוסיף.

משרד התחבורה במלזיה סירב להגיב. בעבר אמרו הרשויות ששום דבר לא היה חשוד בעברו של הקפטן, באימונים שעבר או מבחינת מצבו הנפשי, אולם הן שללו את האפשרות שהמטוס הופל במכוון.

נג'יב אמר כי היו כמה סיבות לרשויות לחשוד באפשרות זו, בין היתר בשל סימולטור טיסה ביתי שנמצאו ברשותו של הקפטן וממצאים שהראו שהמשדרים של המטוס כבו זמן קצר לאחר שהוא עזב את המרחב האווירי של המדינה.

ראש ממשלת מלזיה לשעבר, נג'יב רזאק, מגיע לבית המשפט לקראת דיונו, בקואלה לומפור, מלזיה 4 ביולי 2018. רויטרס
עומד לדין על מעילה של מיליארדים. ראש ממשלת מלזיה לשעבר/רויטרס

טיסה MH370 הפכה לאחת מתעלומות התעופה הגדולות ביותר בעולם כשנעלמה בדרכה מקואלה לומפור לבייג'ינג ב-8 במרץ 2014. מלזיה, סין ואוסטרליה ביטלו בינואר 2017 את החיפושים התת-מימיים שנמשכו שנתיים בעלות 200 מיליון דולר אוסטרלי בדרום האוקיינוס ההודי לאחר שלא מצאו זכר למטוס.

מבצע חיפושים שני שנמשך שלושה חודשים בהובלת החברה האמריקנית Ocean Infinity הסתיים באופן דומה במאי 2018.

נג'יב הפסיד בבחירות באותו החודש, וכעת הוא עומד בפני עשרות אישומים בעבירות שחיתות בגין מעורבות לכאורה במעילה של מיליארדי דולרים בקרן ממשלתית. הוא מכחיש את האישומים נגדו.


(עדכון ראשון: 16:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully