וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חדש: טייס המטוס המלזי לא ריסק אותו בכוונה

3.11.2016 / 11:46

המשרד לבטיחות בתחבורה באוסטרליה פרסם דוח המנתח את רגעיה האחרונים של טיסת 370 שעקבותיה נעלמו ב-2014. לפי הניתוח, שהתבסס על כנף המטוס שנמצאה, מדפי המטוס לא נפתחו ולכן נשללת האפשרות שמישהו גרם לצלילתו מטה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

דוח חדש שניתח את רגעיה האחרונים של טיסת 370 של חברת "מלזיה איירליינס" מעלה את האפשרות כי אף אדם לא שלט במטוס בזמן שצלל לתוך האוקיינוס. הדוח פורסם היום (רביעי) על ידי המשרד לבטיחות בתחבורה של אוסטרליה במסגרת כנס לחקירת גורל המטוס שעקבותיו נעלמו במרץ 2014.

דוח המשרד האוסטרלי, המוביל את החיפושים אחר המטוס, תומך בתיאוריה שאותה העדיפו החוקרים על פני האחרות: אף אדם לא שלט על הבואינג 777 כשהדלק שלו אזל והוא צלל במהירות גבוהה לחלק מרוחק של האוקיינוס ההודי ממערב לאוסטרליה.

לקריאה נוספת:
שנתיים אחרי: החוקרים מעריכים - טייס המטוס המלזי התרסק בכוונה
נמצא עוד שריד מהמטוס המלזי? גוף מתכת מסתורי אותר בחופי תאילנד
צרפת מאשרת: חלקי המטוס שאותרו בראוניון שייכים למטוס המלזי

האם השרידים שאותרו באוקיינוס ההודי שייכים למטוס המלזי?. רויטרס
המדף לא נפתח. כנף של המטוס המלזי שנשטפה לחוף/רויטרס

בחודשים האחרונים פורסמו דיווחים רבים שתמכו בתיאוריה שלפיה אדם כלשהו שלט במטוס בסופה המר של הטיסה. במקרה כזה המטוס היה יכול לדאות רחוק יותר ולפיכך, אזור החיפושים שבו הוא עשוי היה להתרסק היה גדל פי שלושה. הרחבת שטח החיפושים הייתה מסבכת עוד יותר את המאמצים למצוא את המטוס.

עם זאת, הדוח שפורסם היום מראה כי ניתוח של מידע לווייני עדכני מתיישב עם העובדה שברגעיו האחרונים המטוס היה בשלב של "צלילה מהירה בקצב מתגבר". ניתוח של מדף של כנף שנמשה מחוף בטנזניה הצביע על כך שהוא לא נפתח כשנשבר מהמטוס. אם אדם היה שולט בהגהים ומעוניין להפיל את המטוס, הוא היה פותח את המדפים.

הדוח פורסם היום במסגרת ועידה בת שלושה ימים שנפתחה בקנברה. צוות בינלאומי שכולל גם את החוקרים האוסטרלים התכנס כדי לבחון מחדש את כל המידע מהחיפושים אחר המטוס שנעלם במהלך טיסה מקואלה לומפור לבייג'ינג ב-8 במרץ ועליה 239 בני אדם.

יותר מ-20 עצמים ככל הנראה מהמטוס המלזי נשטפו לחופים סביב מאז ההיעלמות. עם זאת, סונר תת-ימי שתר אחרי שרידי המטוס לא מצא מעולם דבר. הצוותים הבינלאומיים צפויים להשלים את החיפושים בשטח המתפרס על 120 אלף קילומטרים רבועים עד שנה הבאה. גורמים רשמיים אמרו כי אין תכניות להרחיב את המצוד עד שראיה חדשה תצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully