וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בצפון המדינה

19.2.2020 / 21:35

התקשורת הרשמית בסוריה דיווחה כי מערכות ההגנה האוויריות יירטו "מטרות עוינות" בעיר ג'בלה. הדיווחים מגיעים ברקע הלחימה בין כוחות אסד למורדים שמעוררת מתיחות בין רוסיה לטורקיה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מערכות ההגנה האוויריות הופעלו באזור ג'בלה שבצפון סוריה ויירטו "מטרות עוינות" - כך דיווחה הערב (רביעי) בתקשורת הרשמית במדינה. מהדיווח לא היה ברור באילו מטרות מדובר, ולא נמסר מידע על נזק או נפגעים. הדיווחים מגיעים על רקע המשך הלחימה בין כוחות משטרו של הנשיא בשאר אסד, התמך על ידי רוסיה, לבין כוחות המורדים בצפון המדינה.

מוקדם יותר היום, מוסקבה הזהירה מפני מתקפה טורקית נגד כוחות משטר אסד, ותיארה זאת כ"תרחיש הגרוע ביותר". דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר כי רוסיה מתנגדת נחרצות לפעולה כזו, אך הוסיף כי שתי המדינות עדיין מקיימות מגעים למניעת הסלמה נוספת.

כוחות מורדים הנתמכים על ידי טורקיה בעיר תל אבייד, סוריה, 27 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות מורדים הנתמכים על ידי טורקיה בעיר תל אבייד, אוקטובר/רויטרס

עם זאת, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי מבצע צבאי שכזה הוא "עניין של זמן". זאת, לאחר שהשיחות בין המדינות על פתרון המשבר במחוז אידליב לא נשאו פרי, כששתי המדינות ממשיכות להיות מבוצרות בעמדותיהן. ארדואן אמר כי השיחות עם רוסיה לא ענו על דרישותיה של אנקרה.

עוד בוואלה!

תינוקות קופאים, 900 אלף עקורים: המשבר ההומניטרי בסוריה שובר שיאים

לכתבה המלאה

טורקיה ורוסיה תומכות בצדדים היריבים במלחמה בסוריה, שנמשכת תשע שנים, אך בשנים האחרונות הן שיתפו פעולה כדי להגיע להסדר פוליטי לסיומה. הן חתמו ב-2018 הסכם ליצירת אזורים בטוחים במחוז הגובל בטורקיה, שאפשר לשתיהן להקים מוצבים צבאיים. עם זאת, המתקפה שבה פתח המשטר בדצמבר, בתמיכת רוסיה ואיראן, הובילה להחרפה במתיחות בין המדינות, המאשימות זו את זו בהפרתו. בימים האחרונים, ארדואן אמר כי הוא מציב לכוחותיו של אסד אולטימטום עד סוף החודש לסגת מהשטחים שכבד מידי המורדים באדיליב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully