וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקרדינל האפור": פוטין הדיח את אחד מיועציו הקרובים ביותר

19.2.2020 / 7:42

ולדיסלב סורקוב, שנחשב לנץ בענייני המלחמה באוקראינה, פוטר על ידי נשיא רוסיה. המהלך מגיע על רקע הסלמה בלחימה במזרח אוקראינה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הדיח אתמול (שלישי) את אחד מיועציו הקרובים ביותר בעבר, שעד לאחרונה ניהל את יחסיה של מוסקבה עם אוקראינה. ההצהרה על הדחתו של ולדיסלב סורקוב, שנשחב לנץ בענייני המלחמה באוקראינה, פורסמה בשתי שורות באתר הקרמלין. פיטוריו, שהגיעו במקביל להסלמה בלחימה באוקראינה, היו באוויר במשך שבועות.

ההצהרה ניתנה שבוע לאחר שהקרמלין מסר כי הגורם הבכיר דימיטרי קוזאק, יליד אוקראינה, מופקד כעת על ניהול קשרי מוסקבה עם אוקראינה, מה שהצביע על כך שסורקוב, שכונה "הקרדינל האפור" ונחשב למי שעזר לפוטין לבסס את שלטונו מאחורי הקלעים, נדחק הצדה, לפחות בסוגיית אוקראינה.

היחסים בין מוסקבה לקייב הידרדרו לאחר שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים באוקראינה ב-2014 והבדלנים הפרו-רוסים פתחו בהתקוממות בדונבאס, מזרח אוקראינה, שבה נהרגו יותר מ-13 אלף איש. רוסיה מכחישה שיש לה תפקיד ישיר בסכסוך.

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין עם סגנו ולדיסלב סורקוב, 2012. רויטרס
הגיב בזעם למינוי החדש. סורקוב ופוטין, 2020/רויטרס

מוסקבה וקייב מנסות למצוא דרך ליישום הסכם השלום, אך נותרו חילוקי דעות גדולים ונורמליזציה מלאה ביחסיהן עדיין רחוקה.

אלכסיי צ'סנקוב, פרשן פוליטי שעבד אצל סורקוב בממשל הנשיאות ברוסיה, הודיע בחודש שעבר כי האחרון התפטר מתפקידו "בגלל שינוי המדיניות ביחס לאוקראינה". לדבריו, "ההחלטה התקבלה על ידי סורקוב ולא תשתנה. אני יודע זאת מסורקוב עצמו".

גורם אחר המקורב לסורקוב אמר לרויטרס כי סורקוב הגיב בזעם למינויו של קוזאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully