וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 7 נרצחה במקסיקו. הנשיא: "זו באשמת הכלכלה הניאו-ליברלית"

18.2.2020 / 12:45

מקרה רצח מחריד נוסף מטלטל את המדינה, אך לופס אוברדור טוען שממשלות הימין אחראיות: "הריקבון החברתי לא נמדד". מבקריו של הנשיא השמאלי זועמים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור אמר אתמול (שני) כי הגורם לרצח של ילדה בת שבע הוא "המודל הכלכלי הניאו-ליברלי". דבריו הרתיחו את מבקריו שמאשימים את ממשלו של הנשיא השמאלי בכישלון לבלום גל של אלימות מגדרית.

לופס אוברדור נשאל במסיבת העיתונאים הקבועה שלו על חטיפת הילדה, פטימה ססיליה אלדריגט, שנעלמה ב -11 בפברואר וגופתה התגלתה בסוף השבוע בתוך שקית אשפה במקסיקו סיטי. בתגובה, אמר הנשיא כי הוא בטוח שהרשויות יתפסו את האחראים, אך אמר כי ענישה בלבד היא אינה הפתרון.

האתגר הגדול יותר, לדבריו, הוא לטהר את החברה המקסיקנית, שלדבריו "נפלה לדעיכה ולשחיקה בהתקדמות שלה בשל המודל הניאו-ליברלי. האבטלה, הצמיחה הכלכלית, מספר מקרי הרצח הם חלק מהמדדים, אך מידת הריקבון החברתי שמייצרת המדיניות הניאו-ליברלית אינה נמדדת. יש משבר עמוק של אובדן ערכים".

ביתה של פטימה ססיליה אלדרייט,בת 7, שנעלמה ב -11 בפברואר וגופתה התגלתה בסוף השבוע בתוך שקית אשפה מפלסטיק במקסיקו סיטי, 18 בפברואר 2020. רויטרס
"צדק לפטימה". הפגנה במחאה על רצח הילדה/רויטרס

בני משפחה והורים התכנסו אתמול במחאה מחוץ לביתה של אלדריגט ולבית הספר שלה, אחרי שנראתה עוזבת את המקום בשבוע שעבר בלוויית אישה מבוגרת. יותר ממאה אלף משתמשים בטוויטר השתמשו בהאשטג "צדק עבור פטימה", ושמה היה אחד המחופשים ביותר בעולם.

רצח הילדה פורסם ימים אחרי הפגנה מחוץ לארמון הנשיאות, שבה נכתב "מדינת רצח נשים" באדום על דלת הארמון, בעקבות רצח אכזרי של צעירה בשבוע שעבר על ידי בן זוגה.

עוד בוואלה!

נדקרה והופשטה מעורה: מחאה במקסיקו בעקבות רצח ברוטלי של אישה

לכתבה המלאה

הנשיא גם ביקש אתמול מהמפגינים להפסיק לצבוע את חומות ארמון הנשיאות, ואמר כי ממשלו פועל למיגור התופעה. התובע הכללי הציע פרס של שני מיליון פזו - 107 אלף דולר - על מידע שיוביל לאחראים לרצח הילדה.

בממוצע, עשר נשים נרצחות מדי יום במקסיקו, וב-2019 - השנה הראשונה של לופס אוברדור - נרשם שיא נוסף במקרי הרצח במדינה. בנוסף לכך, מספר מקרי רצח הנשים זינק ב-10% עם יותר מאלף מקרים.

ארגון הבריאות העולמי מגדיר רצח נשים ככזה שבו המניע לרצח הוא בשל היותן נשים, אבל הגדרות מרחיבות יותר כוללות כל מקרה רצח של נשים או ילדות. "זאת לא אשמת המודל הכלכלי, זאת אשמת העוני. דה-הומניזציה היא האשמה וההערות שלך לא עוזרות", נכתב באחת התגובות בטוויטר לדבריו של הנשיא. אחרים ציינו שמדינות אחרות בעולם שבהן נהוגה כלכלת שוק חופשי לא סובלות מרמות האלימות המגדרית שחווה מקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully