וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי גופות חבולות: מי רוצח את שומרי הפרפרים של מקסיקו?

הרשויות במדינת מיצ'ואקן חוקרות את שני מקרי הרצח, שקרו בהפרש של ימים, של פעילים למען שימור פרפרים יחודיים. גופתה אחת נמצאה בבאר, השנייה בגבעה במקלט שהוקם לשימור המין מפני כריתת יערות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שני פעילי סביבה במקסיקו שהגנו על אוכלוסיות פרפרים ועל בתי הגידול שלהן נרצחו בימים האחרונים. שיעורי הרצח במדינה שבמרכז אמריקה זינקו בשנים האחרונות, כשגם 2019 ככל הנראה שברה שיא, עם 34,582 מקרים.

הקורבן הראשון היה הומרו גומז, שהפעיל מקלט לפרפרים ממין דנאית מלכותית במדינת מיצ'ואקן וקיבל איומים שקראו לו להפסיק את הקמפיין שלו נגד כריתת יערות האורן והאשוח באזור. הוא נעלם ב-13 בינואר וגופתו נמצאה בבאר ב-29 בינואר. המקלט שהפעיל נפתח בנובמבר כחלק מתכנית לעצירת כריתת העצים הלא חוקית באזור, שהוא בית גידול מרכזי של המין הנודד. בתחילה נטען כי על גופתו לא נמצאו סימני אלימות, אך ניתוח שנעשה בה העלה כי הוא סבל ממכה בראשו, לפני שהוטבע בבאר.

קברו של הפעיל לשימור הפרפרים ראול הרננדס שנרצח במדינת מיצ'ואקן, מקסיקו, 2 בפברואר 2020. רויטרס
קברו של ראול הרננדס, אתמול/רויטרס

יומיים אחרי הלווייתו של גומס, נמצאה גופתו של ראול הרננדס, בן 44, שנעלם ב-27 בינואר. גופתו נמצאה בגבעת המקלט לפרפרים, אל קמפנריו, והחוקרים אמרו כי הגופה הייתה מלחאה בחבולות וכי היה לו פצע עמוק בראשו.

על רבים ממקרי הרצח במקסיקו אחראים קרטלי סמים וארגוני פשיעה, שלא בוחלים באמצעים נגד כל מי שמנסה להפריע בפעילותם הלא חוקית, החל מסחר בסמים ובבני אדם ועד סחיטה, כריתת יערות והפעלת מכרות לא חוקיים.

  • עוד באותו נושא:
  • מקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully