וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל פרשות הניצול המיני, תנועת הצופים בארה"ב בפשיטת רגל

18.2.2020 / 9:57

הארגון, שנוסד ב-1910, נתון תחת מבול של תביעות כספיות שהגישו חבריו לשעבר שהותקפו מינית במשך עשורים. פעילותו תימשך, אך הוא סובל מירידה במספר החברים וממחלוקות סביב קליטת להט"ב ונשים

רויטרס

(בווידאו: תנועת הצופים מודיעה שתקבל טרנסג'נדרים, 2017)

תנועת הצופים בארצות הברית הודיעה היום (שלישי) כי היא מגישה בקשה לפשיטת רגל, בשל זרם של תביעות נגדה בטענות לניצול מיני של ילדים במשך עשורים.

פשיטת הרגל לא צפויה להשפיע על תכניות הארגון, המקדם קיימות-עצמית דרך פעילויות בשטח כמו טיולים ומחנאות. הארגון כבר מתמודד עם בעיות כמו ירידה במספר החברים שלו ושערוריות סביב קליטת להט"ב ונשים.

תנועת הצופים, שבסיסה באירווינג, טקסס, אמרה כי היא מתנצלת בפני כל מי שנפגע, שהיא מאמינה למתלוננים ושהיא מעודדת את הקורבנות להיחשף.

שלט צופים בטקסס ארה"ב, 5 במרץ 2013. רויטרס
ירידה חדה במספר החברים. משרדי תנועת הצופים/רויטרס

הארגון, שנוסד ב-1910, נתון למבול של מאות תביעות אחרי שכמה מדינות, בהן ניו יורק, שינו את החוק כך שלא תחול התיישנות על מקרים של ניצול מיני, זאת במקביל לעליית תנועת #MeToo ושינוי בדעת הקהל התומכת יותר במתלוננים.

"אנחנו יכולים לעמוד בהתחייבויות הכלכליות והמוסריות שלנו לפיצוי הוגן של הקורבנות", מסרה תנועת הצופים. זאת לדבריה, בזמן "שנבטיח שאנחנו מבטיחים שאנחנו יכולים לבצע את המשימה שלנו לשרת את הצעירים, המשפחות והקהילות המקומיות דרך התכניות שלנו".

עוד בוואלה!

"זה השם היחיד שהכיר": האובססיה של טראמפ לבנו של בן לאדן

לכתבה המלאה

פול מונס, שמייצג מאות מתלוננים, אמר כי "פשיטת הרגל היא תוצאה של עשורים של הסתרה" של הניצול המיני בתנועה.

איבדו את תמיכת המורמונים

פשיטת הרגל, שהוגשה בדלוואר, תאפשר לצופים לאחד את התביעה לבית משפט אחד ולנסות להגיע להסדר פיצויים, במקום להשתמש בכספי הארגון כדי להילחם בכל מקרה נפרד בבית המשפט, מה שעלול להותיר חלק מהקורבנות ללא כלום. אסטרטגיה משפטית דומה שימשה יותר מ-20 ממוסדות קתוליים והתעמלות בארצות הברית.

עם זאת, קביעת שווי הנכסים של הצופים עשויה להיות משימה מאתגר. המטה הלאומי אמר בדוח השנתי האחרון שלו מ-2018 כי הוא מחזקים בנכסים בשווי מיליארד וחצי דולר, אולם למאות מועצות מקומיות יש נכסים משלהן, והקורבנות עשויים לנסות ולכלול אותם בכל הסדר כספי.

הצופים איבדו מקור הכנסה מרכזי כשהכנסייה המורמונית הודיעה על הפסקת מתן חסות החל מ-2020. המהלך התקבל אחרי שהצופים פתחו את התכניות שלהם לנשים ולטרנסג'נדרים. מהכנסייה נמסר כי החלטתה לא הושפעה מהשינויים הללו, אלא מתוך רצון להתמקד בתוכניות הנוער שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully