וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את העתירה: רון קובי יודח מראשות עיריית טבריה

אחרי שראש עיריית טבריה עתר נגד הדחתו מהתפקיד, בג"ץ החליט כי זו תישאר בתוקף. הוועדה הממונה בראשות סמנכ"ל משרד הפנים תמשיך בעבודתה בעיר. השופטים קבעו כי אין מקום להתערב בהחלטתם של אלקין ודרעי להדיחו, לאור אי-אישור תקציב העירייה. דרעי: "מביטים קדימה בתקווה"

בית המשפט העליון דן בעתירתו של ראש עיריית טבריה המודח רון קובי, שטען כי החלטת השר אלקין להדיחו מראשות העיר נגועה במניעים זרים/צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

בג"ץ דחה היום (שני) את עתירתו של רון קובי, ראש עיריית טבריה, נגד הדחתו מתפקידו. בכך, הדחתו של קובי נשארת בתוקף והוועדה הממונה תמשיך בעבודתה בעיר.

בחודש שעבר, השר זאב אלקין החליט להדיח את קובי מתפקידו מתוקף העברת סמכויות שר הפנים אליו. בעקבות זאת, השר אריה דרעי מינה את סמנכ"ל משרד הפנים מוני מעתוק ליו"ר הוועדה הממונה, וכן עובדי מדינה ממשרדים שונים לחברי המועצה. לפי החוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים ולאחריהן יחליט שר הפנים באשר למועד בחירות חדשות בעיר.

השופטים, יצחק עמית ונעם סולברג, הסבירו בהחלטתם כי הם מוכנים להניח לטובת העותר, קובי, "כי היה מקום להתחשב באופן בו הפעיל את סמכויותיו האחרות כראש הרשות. בכלל זאת ניתן היה להתחשב בפעולות בהן נקט על מנת לייצב את מצבה של העיר". הם אף הוסיפו כי "ניתן להבין את תסכולו של העותר, ואת תחושת ידיעתו כי כבר עם תחילת כהונתו, ביקשו חברי האופוזיציה, בתמיכת גורמים חיצוניים, להביא למצב בו תופסק כהונתו כראש עיר".

רון קובי מגיע לדיון בעניינו, בית המשפט העליון\ 15 בדצמבר 2019. רוני כנפו
הדחתו מראשות העירייה נשארת בתוקף. רון קובי, דצמבר/רוני כנפו

עם זאת, הם קבעו כי אין להתערב בהחלטה להדיח אותו, וזאת לאור "מנת חלקו של העותר באי-אישור התקציב, שיקול הדעת המוקנה למשב (שרי הפנים והסביבה, א"א) ו'לשלטון' המרכזי, ובהינתן אמות המידה שהותתו בפסיקה להפעלת שיקול דעת, גם בנסיבות של מועצה 'לעומתית'".

כהונת חברי מועצת העיר טבריה הופסקה בעקבות כך והמועצה עצמה פוזרה בהתאם לחוק הקובע כי מועצה שלא מאשרת תקציב עד למועד שקבע משרד הפנים - תפוזר. במשך תקופה ארוכה ניסה קובי להתחמק משימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, מנהל מחוז צפון במשרד ובכירים נוספים. רגע לפני אחד ממועדי השימוע הוציא ברגע האחרון 11 ימי מחלה, אותם הביא מרופא ילדים בזרזיר, ולא הגיע לדיון. בחודש דצמבר האחרון התייצב לשימוע והעלה את טיעוניו בנושא האחריות לאי-אישור התקציב.

בתום בחינת הטיעונים, הודיע אלקין על החלטתו להדיח את קובי, שאותה נימק בכך ש"הוא בחן במשך ימים את נימוקי הדרג המקצועי באשר לכישלון אישור תקציב העירייה במועד הקבוע בחוק, על ידי ראש העירייה וחברי המועצה. יצוין כי תקציב העירייה לא אושר במועד הקבוע בחוק וגם לא בתקופת הארכה שנתן משרד הפנים והסתיימה ב-30 לספטמבר 2019".

עוד בוואלה!

למרות שהודח מתפקידו: רון קובי מסרב להחזיר את הרכב שקיבל מהעירייה

לכתבה המלאה
יו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבת סיעה בכנסת, 17 בפברואר 2020. ללא שם, ראובן קסטרו
"עברתם תקופה קשה", דרעי פנה לתושבי טבריה במכתב פתוח/ראובן קסטרו, ללא שם

עם החלטתו לעתור לבג"ץ, קובי מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים דרעי ואלקין, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מכרו את מדינת ישראל ואת טבריה לכת של אריה דרעי. ניפגש בבג"ץ". על הוועדה הממונה אמר כי "ביבי ראש ממשלה שקרן וצבוע, האיש רוצה חסינות נגד הפקידים אבל בטבריה הוא רוצה למנות יחד עם דרעי והבובת מריונטה שלו אלקין פקידים מעל לדמוקרטיה".

בעקבות החלטת בג"ץ היום, דרעי פנה לתושבי טבריה במכתב פתוח ואמר: "עברתם תקופה קשה, אולם היום כולנו מביטים קדימה בתקווה גדולה. בכוחות משותפים של כל משרדי הממשלה, בראשם משרד הפנים, נעשה הכל כדי שטבריה תתחזק, תשוקם, תשוב למסלול ותהיה עיר חזקה, מפוייסת עם עירייה מתפקדת שפועלת למען תושביה ומעניקה להם את השירותים הנאותים שאתם ראויים להם. אני משוכנע שנעבוד קשה ונצליח".

(עדכון ראשון: 9:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully