וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנות תמורת שתיקה: 17 שנות מאסר לסב שאנס את נכדתו מגיל 8

13.2.2020 / 12:50

הסבא, כיום בן 70, ביצע מעשי אינוס, סדום ומעשים מגונים בנכדתו במשך ארבע שנים, עד גיל 12. מגזר הדין עולה כי הוא ניצל את המצוקה הכלכלית של משפחתה כדי לפגוע בה מינית ובתמורה נהג להעביר לה כסף. "ביהמ"ש שלח מסר כי מי שיפגע בקטינים צפוי לענישה משמעותית"

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: ביהמ"ש המחוזי בנצרת הרשיע לראשונה גבר בשימוש בסם אונס ע"י ראיה מדעית חדשה)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 17 שנות מאסר על סב בן 70 שביצע מעשי אינוס, סדום ומעשים מגונים בנכדתו במשך כארבע שנים, החל מגיל שמונה. לפי גזר הדין, הסבא ניצל את המצוקה הכלכלית בה הייתה נתונה המשפחה כדי לבצע בה מעשים מיניים, אותם כרך בתמורה כספים וקניית מתנות בתמורה לשתיקתה. בנוסף לעונש המאסר, נגזר על הסב גם פיצוי בסכום של 200 אלף שקלים לנכדה, שכיום כבר בגירה.

מגזר הדין עולה כי הנכדה נהגה ללון בביתו של הסב בעת חופשות מבית הספר בחגים ובסופי שבוע, ולעיתים במשך כמה חודשים. בהזדמנויות רבות במהלך תקופה זו אנס את נכדתו בדירתו, בדירתה וברכבו ואף ביצע בה מעשי סדום ומעשים מגונים. כשהייתה בת 13, לקח אותה למקלט בבניין מגוריו שם ביצע בה מעשי סדום, הבטיח לה שזאת הפעם האחרונה וקנה לה מתנות.

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
בית המשפט בתל אביב/ראובן קסטרו

בית המשפט הפנה לפסיקת בית המשפט העליון שקבעה כי "בית המשפט זה עמד לא אחת על הכיעור הרב והחומרה היתרה הטמונה בביצוע עבירות מין. הפגיעה חמורה במיוחד כאשר מדובר בעבירות מין המבוצעות בקורבן קטין או קטינה, ובפרט בעבירות מין בתוך המשפחה, בהן מנצל הפוגע את פערי הכוחות ואת הקרבה בינו לבין הנפגע. מעשים שכאלה מותירים אצל הקורבנות צלקות נפשיות עמוקות ויוצרים פגיעה בתפקודם שלכל אורך חייהם".

עוד נקבע כי "השיקולים המרכזיים בענישת עברייני מין שביצעו עבירות מין בקטינים הם שיקולי גמול והרתעה, הן כלפי העבריין והן כלפי עבריינים פוטנציאליים, ויש להעדיף את שיקולי הגמול וההרתעה על פני נסיבותיו האישיות של הנאשם וכי על העונש לשקף את חומרת המעשים וסלידת החברה ממעשים מיניים מעוותים אלה".

עו"ד ליטל קורן מפרקליטות מחוז תל אביב, שניהלה את התיק, מסרה כי "בית המשפט הביע בגזר דינו את סלידתה העמוקה של החברה מביצוע עבירות מין בתוך המשפחה, את הפגיעות העמוקות שנגרמות לקטינים ואת האינטרס הציבורי הרב במיגור התופעה. בית המשפט שלח מסר כי מי שיפגע בקטינים צפוי לענישה משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully