וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת המסגד בבית צפאפא: שוחרר למעצר בית הצעיר שנחשד במעשה

החשוד נעצר לפני כעשרה ימים בחשד שהצית חדר במסגד בשכונה שבדרום י-ם וריסס את הכתובת "הורסים ליהודים? קומי אורי הורסים לאויבים". לאחר ששמר על שתיקה בחקירה, קבע השופט כי ניתן לבצע את פעולות החקירה ללא תנאים של מעצר בית והורה על שחרורו

צילום: דוד כהן, פלאש 90

בית משפט השלום בפתח תקווה החליט היום (רביעי) לשחרר את הצעיר החשוד בהצתת מסגד בית צפאפא. אך לבקשת המשטרה, הוא ישהה ביממה הקרובה במעצר בית על מנת לבחון ערעור. הצעיר נעצר בשבוע שעבר ונמנע ממנו מפגש עם עורך דין מאז. במהלך חקירתו, לפי נציג המשטרה, הוא שמר על שתיקה. המשטרה ביקשה כי ישהה שבועיים במעצר בית, וזאת בשל שתיקתו וחומרת המעשה, "ההשלכות האלימות המרחיקות לכת היכולות לנבוע ממנו, אופי ומורכבות של חלק מפעולות החקירה". עם זאת, השופט ארז מלמד קבע כי ניתן לבצע את פעולות החקירה ללא תנאים של מעצר בית והורה על שחרורו.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שייצג את העצור מסר "מפלה נוספת לשרות הביטחון הכללי ולמשטרת ישראל, תיק נוסף התפרק, אדם היה בעשרה ימים מניעת מפגש ללא שיש כנגדו ראיות. בית המשפט לא זו בלבד שמשחרר את החשוד, אלא אף דוחה את בקשה המשטרה והשב"כ להטיל עליו תנאים מגבילים ומשחרר אותו בתנאים קלים שבקלים, והדבר מדבר בעד עצמו. אני סבור שיש להעביר מכאן מסר לפרקליטות ולשב"כ, כמו בפרשייה הנוספת, בכדי שיצרו את צעדיהם וימנעו ממעצרים ומחקירות כאלו בהמשך".

הצתה וריסוס תג מחיר במסגד בבית צפאפא בירושלים, 24 בינואר 2020. דוברות כב"ה
"הורסים ליהודים? הורסים לאויבים!"/דוברות כב"ה

אתמול נוקבו צמיגיהם של כ-170 כלי רכב וכתובות נאצה רוססו על גבי מבנים ביישוב גוש חלב - ג'ש שבגליל העליון. כוחות משטרה שהוזעקו למקום בשעות הבוקר פתחו בחקירה. מבדיקה ראשונית עולה כי על המבנים רוססו הכתובות "יהודים להתעורר" וכן "להפסיק להתבולל". אחת הכתובות רוססו על קיר של מסגד בישוב. במסגרת החקירה עלה חשד לפשע שנאה וכוחות המשטרה החלו באיסוף ממצאים בזירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully