וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת בקולג': אב של סטודנטית הקים "כת" שניצלה מינית את חבריה

לורנס "לארי" ריי נאשם שסחט כמיליון דולר מחבריה של בתו, שבמגוריה בקולג' בניו יורק הוא התגורר מאז שחרורו מהכלא ב-2010. "לא היה גבול לניצול הקורבנות בידיו"

צילום: רויטרס

גבר בן 60 מניו יורק נאשם שניצל מינית את שותפיה של בתו לחדר בקולג' במסגרת "כת" שהקים. התובעים אמרו כי לורנס "לארי" ריי סחט כמיליון דולר מסטודנטים במכללת "שרה לורנס" שבניו יורק, תוך שניצל אותם "רגשית, פיזית ומינית". ריי, בן 60, מכחיש את האישומים נגדו. הוא נעצר ביום שלישי בניו ג'רזי, ואתמול (רביעי) הוגש נגדו כתב אישום.

"במשך רוב העשור החולף, אנחנו טוענים שלא היה גבול לניצול הקורבנות בידי ריי, ואין דרך לדעת את היקף הנזק שייתכן שהוא גרם להם לשנים הקרובות", אמר סגן ראש ה-FBI וויליאם סוויניי.

הפרשה נחשפה בניו יורק מגזין. לפי התחקיר, ריי הופיע במגורי בתו ב-2010, אחרי ששוחרר מהכלא כשריצה עונש מאסר על עבירות הקשורות למשמורת עליה. היא הציגה אותו בפני חבריה כ"נביא אמת" שנכלא על לא עוול בכפו. ריי, שהיה בעברו מודיע של ה-FBI, היה מקורב למפקד משטרת ניו יורק לשעבר ברנרד קריק. בין השניים חל קרע, וריי שיתף פעולה עם הרשויות בחקירת חשדות לשחיתות נגד קריק.

עורך הדין האמריקני, ג'פרי ברמן מצביע על תמונתו של האסיר לשעבר לורנס ריי במהלך תדרוך בניו יורק 11 בפברואר 2020. AP
מכחיש את האישומים נגדו. התובע ג'ופרי ברמן בתדרוך על הפרשה, אתמול/AP

לאחר שרכש את אמונם, ריי חקר את קורבנותיו והאשים אותם לשווא שהם ניסו להרעיל אותו או לפגוע ברכושו. הוא נאשם שהוציא מהם הודאות, לעתים תוך נקיטת שיטות כמו מניעת שינה, השפלה מינית ואלימות פיזית. באחד המקרים, לאחר שהאשים את אחד הקורבנות בפגיעה ברכושו, הוא נופף בסכין ואיים לבתר את הקורבן עמו, עד שהוציא ממנו הודאה.

הוא השתמש בווידויי השווא כדי לסחוט כסף מקורבנותיו, שאותו לקחו מחסכונותיהם של הוריהם ופתיחת קווי אשראי. מאישה אחת, הוא גבה יותר מחצי מיליון דולר אחרי ששידל אותה לזנות, בעוד שאחרים נאלצו לבצע עבודות ללא שכר. בסך הכול, הוא נאשם בסחיטה של כמיליון דולר מחמישה קורבנות לפנות. הרשויות אמרו שהוא הלבין את הכנסותיו דרך עסק באינטרנט.

"תקופת הקולג' אמורה להיות כזו של גילוי עצמי ועצמאות מחודשת. אך לפי האישומים, לורנס ריי ניצל את התקופה הפגיעה הזו בחיי קורבנותיו במעשים שמזעזעים את המצפון", אמר התובע ג'ופרי ברמן.

מכללת שרה לורנס תיארה את ההאשמות כ"חמורות, נרחבות, מטרידות ומצערות". בהצהרה שמסרה נאמר כי "היא פתחה בחקירה פנימית לאחר פרסום הסיפור בניו יורק מגזין, שלדבריה לא ביסס את הטענות הספציפיות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully