וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח באסותא הותקף באלימות על ידי בנו של מטופל: "פחד מוות"

11.2.2020 / 17:44

אח בביה"ח באשדוד סיפר כי במהלך הטיפול בחולה, בנו הטיח בו קללות ובהמשך אף הכה אותו באגרופיו. המשטרה עדיין סורקת אחר התוקף והעובד טרם התאושש מהמקרה: "מפחד שיקרה לי שוב דבר כזה". מנכ"ל ביה"ח: "לא הגיוני שחושבים שזה לגיטימי לנקוט באלימות נגד צוות רפואי"

צילום:דוברות המשטרה,עורך שאול אדם

(בווידאו: תקיפת צוות רפואי בבית החולים פוריה בטבריה, אוקטובר 2019)

אח בבית החולים אסותא באשדוד הוכה אתמול (שני) בידי בנו של מטופל לאחר שלטענתו, אביו לא זכה לתשומת לב ראויה. עובדים נוספים לקו בחרדה בעקבות האירוע. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות התקרית, ועדיין מתבצע חיפוש אחרי התוקף.

לדברי האח ששוחח עם וואלה! NEWS תחת שם בדוי, הוא חש בסכנה ממשית לחייו, וסירב להגיע היום לעבודה כיוון שטרם התאושש מהמקרה. "האירוע הזה היה יכול להסתיים הרבה יותר גרוע. אם לא הייתי מצליח לברוח, 15 איש היו יכולים לעלות עליי. זה היה פחד מוות", שיתף.

תחילתו של האירוע האלים התרחשה סביב השעה 18:00 בפנימית א', אולם לדברי האח קדם לה גם אירוע שכלל קללות וגידופים מצד התוקף. "כמעט בתחילת המשמרת, שעה אחרי שהתחילה, ניגשתי למטופל ורציתי לקחת ממנו בדיקת משטח אף", שחזר. "הבן שלו היה שם, וגם אחות של המטופל ומטפל פרטי. כנראה שהמטפל רצה לשנות את התנוחה של האב במיטה או להחליף לו את המכנסיים, בגלל שהיה לו פצע לחץ בעכוז. הבן התחיל לצעוק שיש לו את הפצע ושלא מטפלים באבא שלו, וטען שלא החליפו לו את המכנסיים במשך שלושה ימים. אלה כמובן דברים לא הגיוניים בכלל. הוא התחיל לצעוק עליי ולקלל אותי, ממש דברים מזעזעים. הוא קילל את אימא שלי, אותי, את הצוות, הרופאים. 'כוס אימא שלכם, זונות, תסתום את הפה'".

אסותא אשדוד. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
גיבוי מלא לאח ולצוות הרפואי. אסותא אשדוד/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

בתגובה ביקש האח שלא ינהג בצורה הזו כלפיו. "רק טיפלתי באבא שלו. הוא יצא לדלפק אחיות והתחיל לצעוק. אחראית המשמרת הזמינה את הביטחון למחלקה, והגיעה האחות הכללית והם הרגיעו אותו. בזמן הזה ניגשתי לאבא שלו, טיפלתי בפצע, והאחות של המטופל אמרה לי לא להתייחס ולא לקחת ללב את מה שאמר אחיין שלה. אמרתי לה שהכול בסדר ושאין שום בעיה, שאנחנו פה לטפל בשביל לטפל בהם".

כעשר דקות לאחר מכן, בזמן שהתפנה לטפל באדם אחר, ראה את בנו של המטופל מצביע לעברו. "אח שלו הגיע אליי, שאל אותי אם יש לי בעיה איתו. מאחוריו היו 15 איש. לא הספקתי לענות לו, לא הבנתי בכלל מה הולך. בקטע הזה ראיתי את האח שצעק עליי מקודם מתקרב אליי, והוא תקף אותי. הוא נתן לי בוקס בצוואר וברחתי. נכנסתי לאיזה חדר שיכולתי לסגור מבפנים".

עוד בוואלה!

אחמד טיבי באולפן וואלה! NEWS: אין פלסטיני שיקבל את תכנית השלום של טראמפ

לכתבה המלאה
שלט 'די לאלימות נגד צוותים רפואיים' בעמדת האחיות במרכז הרפואי רבין, בי"ח בילינסון פתח תקווה. 15 במרץ 2017. טל אנגלנדר
שלט "די לאלימות נגד צוותים רפואיים" בבית החולים בילינסון בפתח תקווה/טל אנגלנדר

בעקבות המקרה הגיעו למקום כוחות משטרה שתחקרו את העובדים, והאח שהותקף פונה לטיפול במיון. "עד עכשיו לא חוויתי דבר כזה", אמר. "שמעתי שדברים כאלה קורים הרבה. היו הרבה מקרים שתיעדו וראיתי, בקופות חולים ובבתי חולים. באמת לא חשבתי שזה יקרה לי. לא הייתה לי שום בעיה עם המטופל, באתי לדאוג לו. זה ממש גועל נפש, לתקוף בן אדם שמטפל באבא שלך זה נוראי. אי אפשר לתאר את זה. חיות לא עושות את זה".

"לא חזרתי לבית החולים מאז", המשיך. "לא ישנתי כל הלילה מהחרדה שהייתה לי. לא יכולתי לקום לעבודה. האמת שאני מפחד לחזור לשם. אני בא מהצפון לאשדוד להתפרנס. כרגע אני גר ביפו. אני אחזור אבל אני מפחד שיקרה לי שוב דבר כזה. אבל מה לעשות, אני אשב בבית? זה המקצוע שלי. החיים שלי".

לדברי העובד, בית החולים העניק לו גיבוי מלא וסייע בכל הדרוש לאחר התקרית האלימה. באסותא פרסמו לאחר המקרה מסמך לעובדי בית החולים ובו פירוט האמצעים בהם נקט המוסד הרפואי בעקבותיו. כך, בין היתר, הוצב מאבטח במחלקה, עובדת סוציאלית שוחחה עם האח והצוות וכונסה ועדה לישיבת חירום למניעת הישנות מקרים דומים.

"נמשיך להעניק טיפול מסור למטופלים"

מנכ"ל אסותא אשדוד, ד"ר ארז ברנבוים, אמר לוואלה! NEWS כי מדובר במקרה הראשון שננקטה בו אלימות פיזית בבית החולים כלפי הצוות הרפואי. "זה לא הגיוני שמשפחות חושבות שזה לגיטימי לנקוט באלימות נגד צוות רפואי, אלימות מילולית ופיזית. אני אומר בפה מלא, שאנחנו נמשיך להעניק טיפול מסור למטופלים".

לדבריו, עם תחילת התקרית, "הוזעק באופן מיידי צוות הביטחון, וכנגד התוקף שמוגדר כמבוקש, הוצא צו הרחקה מבית החולים. מאתמול בערב ההנהלה מעורבת באירוע, והעובדים במחלקה יקבלו ליווי פסיכולוגי. בנוסף, נרחיב את הסדנאות למניעת אלימות בקרב הצוותים".

בתגובה למקרה, אמר ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) כי "כגודל הפוטנציאל של מערכת הבריאות הישראלית כך גודל האסון". לדברי כסיף, "צוותים מעולים ואנשי מקצוע מהמעלה הראשונה נרמסים תחת תת-תקצוב והזנחה מכוונת ממסדרונות הממשלה. העומסים הכבדים מביאים את המערכת כולה לנקודת רתיחה שמתפוצצת לכולנו בפנים - לרופאים, לאחים, וכמובן לחולים. מקרי האלימות המזעזעים נגד הצוות הרפואי, לצערי, רק ילכו ויתרבו".

עובדי בית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה מפגינים במחאה על האלימות כלפי הסגל הרפואי 20 ביוני 2017. בית החולים שער מנשה, באדיבות המצולמים
עובדי בית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה במחאה על האלימות כלפי הצוות הרפואי/באדיבות המצולמים, בית החולים שער מנשה

מהאיגוד לרפואה פנימית נמסר: "אנחנו מוקיעים כל מפגן אלימות כלפי הצוותים הרפואיים במחלקות הפנימיות, ובכלל. בחלק מאירועי האלימות, העומסים, הצפיפות בתנאי האשפוז, החסר בציוד ובכוח אדם רפואי, היעדר זמן מספק לתת תשומת לב ראויה ואישית ליותר מ-3,000 המאושפזים אצלנו גורמים לתסכול אצלם ובמשפחותיהם".

"אלימות מילולית ואלימות פיזית היא עבריינות. היא מחוץ לחוק", הדגישו באיגוד. "אך מעבר לכך, שיש להעניש בחומרה על כול גילוי אלימות, אנחנו חוזרים וקוראים למשרדי הבריאות והאוצר: אל תבזבזו זמן. אל תתרצו חוסר קבלת ההחלטות בבחירות ובממשלת המעבר. התכנסו כבר היום כדי להוציא לדרך תכנית חירום לשיפור תנאי האשפוז אצלנו במחלקות הפנימיות, על בסיס דוח טור כספא. פעלו מיידית להפחתת העומסים, להרחבת המחלקות. להוספת תקני מיטות וכוח אדם. עזרו לנו לעצור את שטף מקרי האלימות והברבריות של מי שעיוורים לקשיים שאנו חווים במחלקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully