וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבחון מחלות ושירות לתושבים: בית הספר שהפך לבית חולים לצמחים

9.2.2020 / 18:52

בבית הספר "עצמון" בנוף הגליל פועלת חממה אקולוגית בה לומדים התלמידים גידול ופיתוח זנים של צמחים. הטיפול הוביל להקמת "בית החולים לצמחים" המסייע בחינם לצמחיה של תושבי השכונה. ראש העיר בירך: "חשוב שיתחברו למקצוע החקלאות שבעבר היה חלק בלתי נפרד מהמערכת"

בית החולים לצמחים בבית ספר עצמון בנוף הגליל. אורנה בוחבוט, אתר רשמי
בית חולים לצמחים המופעל על ידי התלמידים/אתר רשמי, אורנה בוחבוט

החממה שבבית הספר היסודי "עצמון" בנוף הגליל הפכה למעון שיקום עבור עציצים שזקוקים לטיפול ואישוש. בבית הספר, בהנהלתה של שירה ירדני, פועלת חממה אקולוגית בה מתקיימים שיעורים מיוחדים בנושאים הקשורים לגידול צמחים, עצי פרחי וגידולים שונים. בחממה מתנסים התלמידים, בליווי אנשי מקצוע, בטיפול בצמחים, בגידול צמחי מאכל ובפיתוח זנים.

"במסגרת פעילות החממה התלמידים מפתחים שיטות לטיפול בצמחים, הדברה טבעית וגם מאבחנים מחלות שונות של צמחים ומטפלים בהן בשיטות שונות", סיפר המורה אדם שבדרון. הטיפול בצמחים הוביל להקמת "בית חולים לצמחים" שמופעל על ידי התלמידים ומעניק שירות לכל המעוניין בכך ובעיקר לתושבי השכונה הסמוכה לבית הספר. "בית החולים הוקם תוך כדי ההתנסות של התלמידים בטיפול בצמחים", אמר שבדרון. "התלמידים הביאו מהבית עציצים ובהם צמחים שנבלו, בעיקר בשל תנאי מזג אוויר וחוסר טיפול נכון. הצמחים טופלו ולאחר שהחלימו הוחזרו לבתיהם".

בית החולים לצמחים בבית ספר עצמון בנוף הגליל. אורנה בוחבוט, אתר רשמי
שיטת הטיפול פותחה על ידי התלמידים/אתר רשמי, אורנה בוחבוט

השמועה על הטיפול המיוחד בצמחים שהביא לשיקום ואישוש והחזרת החיוניות לצמחים שנבלו בעציצים התפשטה בשכונת המגורים הסמוכה לבית הספר ומשפחות ושכנים של התלמידים החלו להביא "לבית החולים" לטיפול עציצים ובהם צמחים שנבלו. לדברי המורה שבדרון, "הטיפול מתבצע בשיטה אורגנית מיוחדת שפותחה על ידי התלמידים באמצעות שימוש במי שום המשמשים כמדביר טבעי לכנימות, במקום ריסוס שמתבסס על רעלים שונים".

המנהלת, ירדני, ציינה כי "הילדים פיתחו סוגים שונים של שיטות שתילה שונות, מייצרים מזרעים כמות גדולה של שתילים ומבשלים בעצמם ארוחה שההרכב שלה הוא צמחים שגודלו בחממה". היא הוסיפה כי השירות שניתן לעציצי התושבים אינו כרוך בתשלום וניתן להביא למרפאת הצמחים את כל סוגי הצמחים בלי קשר למקום שבו הם נרכשו.

עוד בוואלה!

לא רק שיעורים פרטיים: כך ההורים משפיעים על הישגי ילדיהם בבית הספר

לכתבה המלאה
בית החולים לצמחים בבית ספר עצמון בנוף הגליל. אורנה בוחבוט, אתר רשמי
תלמידה מטפלת בצמח ב"בבית החולים לצמחים"/אתר רשמי, אורנה בוחבוט

ראש העיר רונן פלוט בירך על המיזם ואמר כי עצם הטיפול בצמחים והעיסוק של התלמידים באדמה, בצומח ובחקלאות הוא בעל ערך חשוב בעידן הדיגיטלי. "חשוב שהתלמידים יכירו מקרוב גם את עולם צומח, ילמדו על שיטות הגידול השונות ויתחברו למקצוע החקלאות שבעבר היה חלק בלתי נפרד ממערכת השיעורים בבית הספר", מסר פלוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully