וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הראיה התקדימית: תושב הצפון הורשע בשימוש בסם אונס

9.2.2020 / 16:57

כבר בשנת 2015 נעצר שמואל בן אבו בחשד לביצוע עבירות מין ושימוש בסם אונס, אך שוחרר. בזכות התקדים שקבע כי דגימות שיער עם שרידי סם יתקבלו כראיה בביהמ"ש - הוא הורשע בביצוע עבירות חמורות בחמש נשים ובנערה, בכמה מקרים שונים. "זה הפך אצלו לשיטת עבודה"

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: ביהמ"ש המחוזי בנצרת קיבל בדיקת שיער לצורך גילוי סם אונס כראיה מדעית)

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע בשבוע שעבר את שמואל ("שמוליק", "סמי") בן אבו, בן ה-58 ממושב אבן מנחם שבגליל המערבי, בעבירות של מעשה מגונה, שלילת כושר התנגדות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים, גניבה, נטילת נכסים לשם סחיטה ואיסור הלבנת הון. את העבירות החמורות ביצע בן אבו בחמש נשים ובנערה, בחמישה אירועים שונים. בארבעה מהמקרים הוא החדיר סם אונס לכוסות המשקה של הנשים לפני שביצע את העבירות. מדובר בפסק דין תקדימי, מאחר שזו הפעם הראשונה בה השימוש בסם אונס מוכח מדעית בבית משפט בישראל.

בן אבו עצור עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. גזר הדין בעניינו יינתן לאחר שיישמעו טיעוני הצדדים לעונש. הוא נעצר בנסיבות דומות כבר בשנת 2015, בחשד שביצע מעשים מגונים באישה בשנות ה-50 לחייה ובתה בת ה-16, שהגיעו לצימר במושב סמוך למקום מגוריו. זאת, לאחר שהכניס בן אבו סם אונס לכוסות המשקה שלהן, על פי החשד. בן אבו הכחיש את המיוחס לו, ואחרי כמה ימים של חקירות בתחנת נהריה - הוא שוחרר.

זה לא התיק היחיד כנגדו שנסגר ללא העמדה לדין. ארבעה תיקים נוספים בהם נחקר במשטרת נהריה, נסגרו בפרקליטות מחוז חיפה. אך סגנית לפרקליטת מחוז צפון, עו"ד יערה ברזילי-כהן, וחוקרי תחנת טבריה, פתחו את התיקים מחדש במהלך חקירת תלונה חמורה נוספת נגדו. הם ביצעו בהם השלמות חקירה, ועבירותיו בתיקים הקודמים צורפו לכתב האישום - והוא הורשע גם באלה.

היכל המשפט, נצרת. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
פסק דין תקדימי. בית המשפט המחוזי בנצרת/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

את התלונה האחרונה הגישה אישה ששכרה את שירותיו של בן אבו לביצוע עבודת בנייה בביתה. ב-21 לאוקטובר 2016, לקראת סיום העבודה, היא יצאה איתו בכדי לקנות חומרים עבור הפרויקט. בדרך, הוא הכניס לכוס הקפה שלה כדור בשם "היפונדרום", שגרם לה לטשטוש - ואז נטל ממנה את מכשיר הטלפון הנייד שלה ו-1,400 שקלים במזומן והשיב אותה לביתה. היא לא זכרה מה קרה בשלוש השעות שלאחר מכן, וכעבור כמה ימים, הוא טען כי תושבים מטורעאן צילמו את שניהם יחדיו, וכעת הם סוחטים אותם. היא שילמה לו כ-170 אלף שקלים, עד שפנתה למשטרה שעצרה אותו כשניסה לסחוט אותה שוב בבית קפה בטבריה.

"חקרתי אלפי תיקים, אבל את התיק הזה אני לא אשכח בחיים", סיפר לוואלה! NEWS ראש צוות פשעים וחקירות בתחנת טבריה, רב סמל בכיר רג'א סרחאן. הוא מי שעמד בראש הצוות שחקר את בן אבו, וחקר אותו במשך עשרות שעות. "תיק כזה בחיים לא היה לי. אני זוכר לפרטי פרטים את החקירה. חקרתי אותו במשך כ-20 יום, חמש-שש שעות בכל פעם. קור רוח כזה של נחקר עוד לא ראיתי", אמר סרחאן. "הוא מדבר לעניין, לא לחוץ, מצליח לבנות אמון אצל מי שעומד מולו ומשכנע. יש לו את זה. אתה עלול להרגיש שיש מולך בנאדם אמין. אפשר לומר שמדובר באומן הונאה. אולי זו השיטה שלו עם נשים".

סרחאן הוסיף כי בן אבו הכחיש את המיוחס לו לאורך כל החקירה וגם בבית המשפט, עד לנקודת מפנה אחת. "הסתכלתי לו בעיניים והוא אפילו לא ממצמץ. חשבתי שאולי הוא יגיד שעשה טעות והוא מתחרט, אבל כלום", סיפר. "כשהתחלתי לחקור אותו הוא אמר שהוא חף מפשע, והוא לא נשבר. אבל לקראת סוף החקירה הטחנו בו שמצאנו את הגלולות אצלו במסגרייה ואת תוצאות המעבדה - והוא החוויר. בעימות עם אחת הקורבנות הוא התחיל 'לאבד את זה', ואפשר היה לראות שהביטחון העצמי עזב אותו. הוא הבין שהחבל מתהדק סביב צווארו, ושאנחנו יכולים להוכיח שהוא משקר. פתאום הוא הפך לעצבני, התחיל לגמגם ושינה את הגרסה שלו. הבנו שזו נקודת מפנה".

עוד בוואלה!

מעצרו של ברלנד הוארך בחמישה ימים: "המעורבים שימשו כמסחטת כספים"

לכתבה המלאה

"מרשנו עומד על חפותו"

רס"ב סרחאן סיפר כי הדברים חזרו על עצמם גם בתלונות אחרות שנבחנו. "היה לו גם מניע כלכלי וזה הפך אצלו להיות שיטת עבודה. כל התלונות היו דומות מבחינת העבירה", סיפר. "בדרך כלל אלה היו מפגשים עם נשים נשואות, שמצאו את עצמן מטושטשות ולעיתים גם עירומות, כשנעלמו להן כמה שעות מהזיכרון אחרי שתיה של קפה או מיץ תפוזים. לראות נשים שמישהו עשה להן דבר כזה - זה כואב".

לדבריו, "המתלוננת היתה נסערת ובכתה. הבאנו חוקרת, והסברנו לה שחשוב לנו שהיא תהיה בסדר. היא התחזקה עד שמסרה את עדותה ולאחר מכן גם התעמתה איתו. אמרתי לו: 'עשית משהו רע, זה הזמן להגיד אני מצטער'. אבל הוא לא עשה את זה".

הפסיקה התקדימית של השופט חנא סבג התקבלה לפני כשלושה ימים, תוך קבלת בדיקת שיער כקבילה, באה בעקבות פסיקות דומות בבתי משפט בארצות הברית, באנגליה ובקנדה. התביעה הציגה חוות דעת מדעית, שבדקה דגימה של שערות, שנלקחו מאחת הנשים שהתלוננו, ובה התגלו שרידי סם אונס שניתן לתארך אותם למועד האירוע. חוות דעת זו נערכה על ידי פרופ' פרנקו טליארו מאיטליה, שגם העיד במשפט כי מדובר בטכניקה מדעית מקובלת. שיטות רבות בעולם, מחקרים רבים ואף בתי המשפט בעולם, הכירו בכשרותה והדרישות לקבילותה כראיה מדעית, ועל כן מצא השופט סבג לקבוע כי היא אכן קבילה.

עו"ד קרן ממן ועו"ד אלעד בלאיש, המייצגים את בן אבו מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרו לוואלה! NEWS כי "מרשנו עומד על חפותו. ההגנה טענה שאין מדובר בראיה מדעית חדשה, אך לצערנו בית המשפט לא קיבל את עמדתנו. נלמד את הכרעת הדין ונשקול את המשך צעדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully