וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: ביהמ"ש קיבל כראיה בדיקת שיער לגילוי סם אונס

6.2.2020 / 20:54

במסגרת משפט נגד שמואל בן אבו, הנאשם בין היתר בשלילת כושר התנגדות ומעשה מגונה, הגישה המדינה חוות דעת מדעית שבדקה דגימה של שערות המתלוננת לצורך גילוי שרידי הסם. בית משפט המחוזי בנצרת קבע את קבילותה של הראיה, שהוכחה כטכניקה הנהוגה בארה"ב ובבריטניה

עריכה: שאול אדם

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, חנא סבאג, קיבל כראיה מדעית בדיקת שיער לצורך גילוי סם אונס. ראיה זו הוצגה במהלך משפט נגד הנאשם, שמואל בן אבו, תושב מושב אבן מנחם שבצפון. נגד בן אבו הוגש כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז צפון הכולל חמישה אישומים, המייחס לו בין היתר עבירות של שלילת כושר התנגדות, מעשה מגונה, סחיטה באיומים ופגיעה בפרטיות.

במסגרת האישום השני, הגישה המדינה חוות דעת מדעית, שבדקה דגימה של שערות, שנלקחו מהמתלוננת באישום זה, לצורך גילוי שרידי "סם אונס". חוות דעת זו נערכה על ידי פרופ' פרנקו טליארו מאיטליה.

היכל המשפט, נצרת. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
בדיקת השיער נמצאה קבילה כראיה. היכל המשפט בנצרת/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

מכתב האישום עלה כי המתלוננת באישום זה ביקשה לשכור את שירותי הנאשם לביצוע עבודת בניה בביתה. לקראת סיום העבודה יצאו הנאשם והמתלוננת לקניות עבור פרויקט הבניה. בדרך, טמן בן אבו בכוס קפה שהגיש למתלוננת, כדור של התרופה "היפנודרם", המכיל מרכיב פעיל ממשפחת הבנזודיאזפינים.

במהלך הדרך חשה המתלוננת כי היא מטושטשת. משהגיעו ליעדם שהו בן אבו והמתלוננת במקום כמה שעות כשהיא רדומה. במהלך השהות במקום, נטל הנאשם מהמתלוננת את מכשיר הטלפון הנייד שלה וכן סכום של 1,400 שקלים במזומן. כעבור כמה ימים, פנה הנאשם אל המתלוננת והציג בפניה בכזב, כי הם נסחטים על ידי גורמים שצילמו את שניהם יחדיו. בשל מצג זה סחט הנאשם מהמתלוננת סך של 170 אלף שקלים. מסע הסחיטה הופסק לאחר שהמתלוננת פנתה למשטרה.

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: גוש הימין מתחזק במנדט, רוב הציבור תומך בממשלת אחדות

לכתבה המלאה

"מבחני האש" של הראיה

בתקציר הכרעת הדין המצורף ציין בית המשפט המחוזי בנצרת כי על אף שבדיקת השיער טרם נבחנה בבתי המשפט בישראל, הרי בבתי משפט בארצות הברית, באנגליה ובקנדה, בדיקת שיער היוותה אחת הראיות הראשיות ברבים מפסקי הדין, בערכאות השונות בהליכים פליליים ואף בבתי הדין לענייני עבודה ובבתי המשפט לענייני משפחה. ברבים מפסקי הדין שנסקרו, העניקו בתי המשפט משקל משמעותי לראיה המדעית של בדיקת סם בשיער אשר סייעה בידם להכריע בתיק.

בית המשפט הגיע לכלל מסקנה כי חוות הדעת שערך פרופ' טליארו קבילה כראיה, זאת לאחר שהוכח בפניו כי מדובר בטכניקה מדעית מקובלת ומצוטטת רבות בפסיקה המשווה. שיטות רבות בעולם, מחקרים רבים ואף בתי המשפט בעולם הכירו בכשרותה ודומה כי בדיקת השיער לגילוי חשיפה לסמים, מאופיינת במרכיבים, ממצאים וניתוחים שונים העונים על דרישת קבילותה כראיה מדעית ועל כן מצא בית המשפט, לקבוע כי היא עברה את "מבחני האש" והפכה לקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully