וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר והרווחה הגיעו להסכמות: המיזם לביטחון תזונתי ימשיך לפעול

6.2.2020 / 17:02

לאחר שהודיעו ל-11 אלף המשפחות הזכאיות לשירות כי התכנית הוקפאה בעקבות מחסור בתקציב, המשרדים העבירו שישה מיליון שקלים לטובת פעילותו. התוספת התקציבית תאפשר להמשיך לספק את תווי הקנייה עד לחודש אפריל, כולל חג הפסח. השר אקוניס: "אסור שפרויקט חשוב כזה ייפסק"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

לאחר שנודע לזכאים לשירות כי המיזם יוקפא מפאת חוסר תקציב, משרדי האוצר והרווחה הודיעו היום (חמישי) כי המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, המעניק סיוע חודשי ברכישת מזון ל-11 אלף משפחות מ-46 יישובים, ימשיך לפעול גם השנה. שר הרווחה הנכנס אופיר אקוניס ומשרדו הגיעו להסכמה עם משרד האוצר כי בשלב זה תועבר באופן מיידי תוספת תקציבית לארבעת החודשים הבאים בסכום של כשישה מיליון שקלים, באמצעותם יוכל המשרד לספק את תווי הקנייה למשפחות הזכאיות עד לחודש אפריל, כולל חג הפסח.

בשנת 2017, שר העבודה והרווחה לשעבר חיים כץ השיק את המיזם יחד עם "לקט ישראל" ו"אשל ירושלים". מחצית מהמשפחות הזכאיות למיזם רוכשות את המזון בכרטיס קניות חודשי, ומחציתן באמצעות חבילות מזון יבש שמגיעות לבתיהן באמצעות שליח. אולם לאור הקיצוצים הרוחביים במשרדי הממשלה לא נמצא תקציב כדי להמשיך את המיזם גם השנה, ובחודש דצמבר האחרון הודיעו למשפחות ברחבי ישראל כי התכנית לא תפעל. משפחות רבות מחו על הקפאת המיזם, שלטענתם סייע להם להתקיים לאורך חודשי השנה. אתמול התכנסה ועדת הכספים כדי לנסות ולמצוא תקציב אפשרי למימון המיזם.

חלוקת מזון לקראת חג הפסח, ארגון פתחון לב. חולון, 20 באפריל 2016. ראובן קסטרו
תוספת תקציבית שתאפשר המשך פעילות גם בחג הפסח. חלוקת מזון/ראובן קסטרו

בלשכת השר אקוניס אמרו היום כי "מיזם הביטחון התזונתי ימשיך לפעול. אלפי המשפחות שלוקחות חלק במיזם לא צריכות להיפגע מכך שאין תקציב מדינה ואסור שפרויקט חשוב כזה ייפסק. לכך פעל השר וכך יהיה". התכנית, שעתידה להיכנס לבסיס תקציב המדינה 2020 לכשתוקם ממשלה, נועדה לשפר את הביטחון התזונתי והבריאותי של המשפחות העניות ביותר וכוללת גם סדנאות העשרה במרכזים קהילתיים שעוסקות בתזונה, בריאות, ניהול תקציב, ידע פיננסי בסיסי ועוד.

ח"כ אילן גילאון (העבודה-גשר-מרצ) בירך על המשך המיזם. "שמח לשמוע ומברך על כך שנמצא פתאום התקציב הנדרש, לפחות לטווח המיידי", אמר. "חבל שלא יכלו לעשות זאת חודש לפני כך שהמשפחות היו מקבלות את המגיע להן גם בינואר, ולמנוע מאיתנו את הדיון אתמול בוועדת הכספים, שספק אם היה נמצא התקציב בלעדיו. אחרי הבחירות, המיזם הזה חייב להיכנס לבסיס התקציב, כך שמקרים מסוג זה לא ישובו. לא ניתן להפקיר את גורלם של החלשים ביותר".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: גוש הימין מתחזק במנדט, רוב הציבור תומך בממשלת אחדות

לכתבה המלאה
אופיר אקוניס בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"אסור שפרויקט חשוב כזה ייפסק". אקוניס/פול צלמים, אוהד צויגנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully