וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שני חיילים אמריקנים נהרגו במהלך פעילות באפגניסטן

במהלך פעילות משותפת של חיילי צבא ארה"ב יחד עם כוחות הביטחון במדינה, נהרגו שני חיילים אמריקנים. הירי נעשה על ידי אדם אחד, לבוש במדים של הכוחות באפגניסטן. התקרית אירעה בצפון המדינה, במחוז ננגרהאר, באיזור בו ישנם עימותים עם טליבאן

רויטרס

שני חיילים אמריקנים נהרגו ושישה נפצעו מירי של אדם חמוש לעברם, כשהוא לבוש במדים של צבא אפגניסטן - כך הודיע הבוקר (ראשון) גורם בכיר בצבא ארצות הברית. תקרית הירי אירעה במחוז ננגרהאר שבצפון אפגניסטן, במהלך פעילות משותפת של חיילי צבא ארצות הברית וכוחות הביטחון האפגנים, כך סיפר דובר הכוחות האמריקנים באפגניסטן, הקולונל סוני לג'ט.

בין 12 אלף ל-13 אלף חיילים אמריקנים משרתים כעת באפגניסטן ומסייעים לכוחות המקומיים. זאת כחלק מכח משימה של נאט"ו בהובלת ארצות הברית. משימתו של הכח היא לאמן ולייעץ לכוחות הביטחון האפגנים כשחלק מהכח גם לוקח בפעולות נגד הטרור האסלאמי המקומי.

כוחות הביטחון באפגניסטן במוקד התרסקות המטוס במחוז ע'זני. 27 בינואר 2020. רויטרס
כוחות הביטחון האפגנים במוקד התרסקות המטוס בחודש שעבר/רויטרס

בחודש ינואר מטוס צבאי מדגם בומברדייה E-11A, המשמש למשימות תקשורת צבאית באזורים מבודדים, התרסק באפגניסטן, בשטח שבשליטת טליבאן. זאת במהלך עימותים בין הכוחות האפגניים ללוחמי הארגון הקיצוני. המטוס התרסק באזור מושלג במזרח המדינה, אך טרם נועד מספר ההרוגים בתקרית.

המלחמה של ארצות הברית באפגניסטן נמשכת כ-18 שנים ובמהלכה נהרגו כ-2,300 חיילים - כך מסרה מחלקת ההגנה. מינואר 2009, תחילת תיעוד מספרי ההרוגים במדוייק על ידי ארצות הברית, ועד לחודש ספטמבר, דווח על כ-34 אלף אזרחים אפגנים שנהרגו כתוצאה מהעימותים המזוינים.

כיום, טליבאן שולט על יותר שטח מאז הופל שלטונו ב-2001 על ידי כוחות קואליציה בראשות ארצות הברית. כוחות הביטחון של אפגניסטן, המגובים על ידי צבא ארצות הברית, העלו לאחרונה את כמות המבצעים כנגד הארגון בצפון המדינה.

(עדכון ראשון: 03:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully