וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייקון האמריקני ששילם מיליון דולר כדי להכניס את ילדיו לקולג' נשלח למאסר

9 חודשים נגזרו על דאגלס הודג', שהורשע במתן שוחד תמורת קבלת ילדיו לאוניברסיטאות, מה שלדבריו עשה מאהבה. ידוענים נוספים הואשמו בעבירות דומות, בהם גם כוכבת "עקרות בית נואשות". השופט שגזר את דינו אמר: "אין מונח באנגלית שמתאר זאת, כמו המונח 'חוצפה' ביידיש"

דגלאס הודג' עוזב את בית המשפט בבוסטון לאחר שנידון למאסר בגין מתן שוחד תמורת קבלת ילדיו לקולג'ים, 7 בפברואר 2020. רויטרס
"אין מונח באנגלית שמתאר את התנהלותו". הטייקון שהורשע בשוחד. דאגלס הודג'/רויטרס

המנכ"ל לשעבר של חברת ההשקעות האמריקנית המובילה PIMCO, הטייקון דאגלס הודג', נידון אתמול (שישי) לתשעה חודשי מאסר בפועל בגין מתן שוחד של כמעט מיליון דולר - תמורת קבלת ילדיו לאוניברסיטאות בארצות הברית. העונש שנגזר עליו הוא החמור מבין אלה שקיבלו עשרות הורים נוספים שהורשעו בעבירות דומות, והתובעים אף כינו אותו "אחד האשמים ביותר".

באוקטובר האחרון, הודה הודג' בעבירות של הלבנת הון והונאה. על פי האישום, הוא שילם שוחד בסך 850 אלף דולרים במשך כעשור, כדי שארבעה משבעת ילדיו יתקבלו לאוניברסיטת ג'ורג'טאון שבוושינגטון הבירה, ולאוניברסיטת דרום קליפורניה שבלוס אנג'לס - על תקן של אתלטים. התובעים בתיק טענו כי הודג' ניסה לעשות זאת גם עם ילדו החמישי, בכדי שיתקבל לאוניברסיטת לויולה מרימאונט שבלוס אנג'לס.

במעמד מתן גזר הדין בבית המשפט הפדרלי בבוסטון שבמסצ'וסטס, אמר השופט נתנאל גורטון כי "אין מונח בשפה האנגלית שמתאר את התנהלותך - כמו שמתאר המונח 'חוצפה' ביידיש". השופט גורטון אמר שהוא היה נותן לו גם 12 חודשי מאסר בגין עבירות השוחד שחזרו על עצמן שוב ושוב במשך תקופה ארוכה, אך הוא התחשב במעשי הצדקה של הנאשם.

השחקנית לורי לופלין הואשמה במתן שוחד תמורת קבלת ילדיה לאוניברסיטאות, 3 באפריל, 2019. AP
הואשמה גם היא בשוחד. השחקנית והדוגמנית לורי לוקלין/AP

הודג' פרש מתפקידו כמנכ"ל PIMCO בשנת 2016, וצוות ההגנה שלו טען כי הוא ראוי לעונש מופחת לנוכח מעשי הפילנתרופיה שלו. לדבריהם, הטייקון תרם יותר מ-30 מיליון דולר לילדים ברחבי העולם. התובע ג'סטין אוקונל כינה זאת "שיא הצביעות".

בבית המשפט הביע הודג' חרטה על מעשיו ואף אמר בדמעות כי אגו או מעמד הם לא אלה שהניעו אותו לבצע את המעשים. "מה שהניע אותי היו האהבה של הורה לילדיו וחוויית ההשכלה שלהם", הסביר.

בנוסף להודג', הואשמו עוד 35 הורים שהעניקו שוחד בתמורה לקבלת ילדיהם לאוניברסיטאות מובחרות, כמו ייל וסטנפורד. רבים מהורים אלה הם ידוענים או אנשי עסקים מצליחים, ששילמו על פי החשד 6.5 מיליון דולר בכדי לרמות בבחינות הכניסה לאוניברסיטאות או כדי לשחד מאמנים מובילים שיציעו לילדיהם מלגות של אתלטים.

עוד בוואלה!

כתם משפט ההדחה של טראמפ מחוויר מול הפארסה הדמוקרטית באייווה

לכתבה המלאה
השחקנית פליסיטי האפמן הורשעה במתן שוחד תמורת קבלת ילדיה לקולג', 13 בספטמבר 2019. AP
בין עשרות המואשמים בשוחד. כוכבת "עקרות בית נואשות", פליסיטי האפמן/AP

בין ההורים המעורבים בפרשה, הואשמו גם השחקנית לורי לוקלין ובעלה, מעצב האופנה מוסימו ג'יאנולי, שעל פי החשד שילמו 500 אלף דולרים בכדי ששתי בנותיהם יתקבלו לאוניברסיטת דרום קרוליינה. ידוענית נוספת שהואשמה בעבירות שוחד היא כוכבת סדרת הטלוויזיה "עקרות בית נואשות", פליסיטי האפמן, שנדונה ל-14 ימי מאסר בפועל וקיבלה קנס בסך 30 אלף דולרים.

משפטיהם של 15 מההורים שמואשמים בשוחד והונאה צפויים להתקיים במהלך השנה. האוניברסיטאות לא הואשמו בדבר ונמסר מהן כי הנושא נבחן לעומק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully