וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הרצח בתאילנד: הרוצח מתבצר, קולות ירי נשמעו מהקניון

עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי כוחות הביטחון שפרצו לקניון בו התבצר החייל שטבח למוות ב-20 איש, חילצו שני פצועים נוספים, שמצבם אינו ידוע. בכך, עלה מספר הנפגעים במסע ההרג שתועד ברשתות החברתיות ל-31, בהם 10 במצב אנוש

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שני בני אדם נוספים נפצעו בפריצת כוחות הביטחון בתאילנד לקניון בו התבצר החייל שירה למוות ב-20 איש - כך דווח הערב (שבת) בסוכנות הידיעות רויטרס. בכך, עלה ממניין הפצועים בתקרית ל-32, כשעשה מהם מאושפזים במצב אנוש.

על פי עדי ראייה, הכוחות הוציאו את הפצועים לאחר חילופי ירי מרובים בתוך הקניון "טרמינל 21" שבעיר אקון ראטצ'אסימה, הידועה גם בשם קוראט, שמצפון-מזרח לבירה בנגקוק. "ראיתי אותם מפנים שני נפגעים", אמרה צלמת רויטרס את'ית פרוונגמטה, שנכחה סמוך לזירה. זהות הנפגעים לא הייתה ברורה והמשטרה לא פרסמה הודעה בנושא.

החשוד, שזוהה כטוראי בצבא תאילנד בשם תומה ג'קרפאנת, התבצר בקניון לאחר שירה למוות בשני תושבים לאחר שהתפרץ לביתם, ולאחר מכן חדר לנשקייה בבסיס צבאי וטבח במפקדו וחיילים נוספים. לאחר מכן גנב ג'יפ צבאי ונמלט לעבר הקניון שם הוא מתבצר כבר כעשר שעות. עם פריצת כוחות הביטחון והשתלטותם על קומת הכניסה, מאות בני אדם ששימשו כבני ערובה שוחררו לחופשי.

קבוצה של חיילי קומנדו חמושים מחוץ לקניון בתאילנד בו מתבצר החייל שירה למוות ב-20 אנשים לפחות ופצע כ-30 נוספים, 8 בפברואר 2020. AP
חילופי האש נמשכים. לוחמי קומנדו חמושים מחוץ לקניון, הערב/AP

כשהם נראים נסערים ומותשים, לקוחות הקניון ועובדי החנויות והמחסנים פונו בקבוצות קטנות מהמתחם כששוטרים וחיילים סורקים את קומות מרכז הקניות. "זה היה מפחיד כי יכולתי לשמוע את קולות הירי... חיכינו הרבה זמן שהמשטרה תבוא לעזור לנו, שעות רבות", אמרה אחת הלקוחות, בת 27, כשקולה רועד.

לפני התבצרותו, החייל פתח באש לאורך כביש המוביל לקניון, תוך שהוא משדר זאת בשידור חי בפייסבוק ומצלם את עצמו אוחז ברובה. הוא המשיך לפרסם פוסטים בפייסבוק במהלך הירי, ובתמונה אחת שהועלתה נראית יד אוחזת באקדח עם קמע סביב הקנה שלו.

גורמי ביטחון בתאילנד סיפרו כי מניעיו של החייל טרם ידועים, אף על פי שבשעות שקדמו למתקפה הוא העלה לחשבון הפייסבוק הודעות משונות. "להתעשר משחיתות ולנצל אנשים אחרים, הם באמת חושבים שהם יכולים לקחת איתם כסף לבזבז בגיהנום?". דובר משרד הביטחון התאילנדי אמר לרויטרס כי "אנחנו לא יודעים למה הוא עשה את זה. נראה שהוא השתגע".

עוד בוואלה!

מסע ירי בשידור חי בפייסבוק: חייל בתאילנד רצח 20 בני אדם והתבצר בקניון

לכתבה המלאה
חייל בצבא תאילנד שפתח באש לכל עבר בצפון המדינה, 8 בפברואר 2020. רשת, אתר רשמי
טבח ב-20 איש. החייל התאילנדי באחת התמונות שהעלה לרשת במהלך מסע הירי, היום/אתר רשמי, רשת

באחד הסרטונים שפורסמו ברשת בידי עובר אורח שנכח באזור בעת התקרית, אדם שנורה בתוך רכבו נראה קורס לשלולית דם, אך לא ברור אם נהרג או רק נפצע אנושות. בסרטון נוסף נראו לפחות ארבעה אנשים שנורו בבירור ולא הראו שום סימן חיים.

סרטוני מצלמות אבטחה מתוך הקניון שפורסמו במדיה החברתית הראו את החייל לבוש שחור, חבוש מסיכה כשרובה תלוי על כתפו וללא שום סימן לאנשים אחרים המצוים בסביבתו.

בשיאו של האירוע כלי תקשורת מקומיים תעידו את היורה פורק מהג'יפ הצבאי מול מרכז הקניות במחוז מואנג, ויורה לעבר עוברי אורח שנסים על נפשם. קטעי שידור אחרים הראו שריפה מחוץ לבניין שלפי דיווחים נגרמה בעקבות פיצוץ של מיכל גז שהתפוצץ כתוצאה מירי. באחת התמונות שהעלה החשוד, הופיעה תמונת צילום עצמי שלו כשהוא חובש קסדה וברקע אש להבות השריפה.

חייל בצבא תאילנד שפתח באש לכל עבר בצפון המדינה, 8 בפברואר 2020. ללא, עיבוד תמונה
תועד במצלמות האבטחה. החייל הטובח, היום/עיבוד תמונה, ללא

בשידור החי שהעלה לפייסבוק נראה ג'קרפאנת כשהוא חובש קסדה לראשו ואומר כי "אני עייף עכשיו, אני כבר לא מסוגל להזיז את האצבע", תוך שהוא מניף את האצבע שבעזרתה לחץ על ההדק. לאחר מכן העלה פוסט שבו שאל "האם עליי להיכנע?" ובפוסט נוסף כתב "הפסקתי כבר".

אחר פרסום התכנים מצד החשוד, פייסבוק הודיעה כי היא הסירה את חשבונו וכן תמשיך להסיר כל תוכן הקשור לתקיפה שיפר את מדיניותה. "אין מקום בפייסבוק לאנשים שמבצעים זוועות מסוג זה, ולא נאפשר לגולשים לשבח או לתמוך במתקפה", מסר נציג הרשת החברתית במדינה, "ליבנו עם הקורבנות, משפחותיהם והקהילה שנפגעה מהטרגדיה בתאילנד".

אנשים מפונים מהקניון בו התבצר החייל היורה (2020\02\08). AP
אנשים מפונים מהקניון בו התבצר החייל היורה, הערב/AP

לשכתו של ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן אוצ'ה, מסרה כי ראש הממשלה עוקב אחר ההתפתחויות וכי הוא הביע תנחומים בפני משפחות הקורבנות. משרד הבריאות במדינה פנה לאזרחים בבקשה לתרום דם בבתי חולים כדי לסייע לפצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully