וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים ביהודה ושומרון: פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה נורה למוות

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

7.2.2020 / 21:20

ברחבי הגדה המערבית התחוללו כמה הפרות סדר, שבאחת מהן נהרג צעיר פלסטיני בן 19, שנורה ליד טול כרם. בצה"ל אמרו כי הפרת הסדר "היוותה איום כלפי חיילים ותשתיות ביטחוניות". שתי לוחמות מג"ב נפצעו מיידוי אבנים באזור שכם. גורמי צבא: עשרות בלוני נפץ הופרחו מהרצועה

אתר רשמי

המתיחות הביטחונית - כל העדכונים:

  • עימותים התחוללו בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, כמה פלסטינים נפצעו
  • צעיר פלסטיני, בדר אחמד נפאלה בן ה-19, נורה למוות באזור טול כרם
  • צה"ל: הפלסטיני השליך בקבוק תבערה, הירי נועד להסרת איום על חיילים ותשתיות ביטחוניות
  • שלוש לוחמות מג"ב נפגעו מיידוי אבנים באזור שכם, שתיים מהן נזקקו לטיפול רפואי
  • גורמי צבא: במהלך היום הופרחו עשרות בלוני נפץ מרצועת עזה

על רקע המתיחות אחרי הפיגועים האחרונים, צעיר פלסטיני בן 19 נורה למוות היום (שישי) על ידי צה"ל בהפרות סדר בקפין, עיירה פלסטינית באזור טול כרם. לפי הדיווחים, הצעיר - בדר נידאל אחמד נאפלה - נורה בצווארו לאחר שטיפס על גדר הביטחון, ומשרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי על מותו.

לפי דובר צה"ל, בהפרת הסדר שהתפתחה סמוך לגדר הביטחון בתחומי החטיבה המרחבית מנשה, עשרות פלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל - וסיכנו את הכוחות. דובר צה"ל הבהיר כי הירי על הצעיר, שהשליך בקבוקי תבערה, נועד "להסרת האיום". עוד הובהר כי "מדובר בהפרת סדר אלימה שהיוותה איום כלפי חיילי צה"ל ותשתיות ביטחוניות".

הפרות סדר נוספות נרשמו בכמה מוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון. באחת מהן, שלוש לוחמות מג"ב נפגעו מזריקת אבנים בעזון, עיירה פלסטינית בין שכם לקלקיליה. שתיים מהן, שנפצעו בפנים ובמצח, נזקקו לטיפול רפואי ופונו על ידי מד"א. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, לפחות שמונה פצועים מירי צה"ל פונו לבית החולים בקלקיליה.

גם באזור חדב אל-פאוור, כפר שנמצא באזור חברון, התקיימה הפגנה אלימה, שבמסגרתה מאות פלסטינים יידו אבנים. כוחות צה"ל דחקו אותם אל הכניסה לכפר, מחשש שיגיעו לכביש 60.

מפגינים פלסטינים מתפרעים באזור יהודה ושומרון. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
פלסטינים בהפרת סדר באזור בילעין, היום/רויטרס

במקביל להפרות הסדר ביהודה ושומרון, המתיחות נמשכת גם בדרום הארץ. לדברי גורמי צבא, במהלך היום הופרחו עשרות בלוני נפץ מרצועת עזה לשטח ישראל. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי אחד מאנשי כוחות הריסון של חמאס נפצע מירי צלף צה"ל באזור ג'באלייה. עם זאת, דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הכחיש את הדיווחים. לדבריו, לא בוצע ירי בגבול עזה בשעות האחרונות וכלל לא התקיימו עימותים בגבול באותה העת באזור זה.

קודם לכך, התחוללה הפרת סדר אלימה בדרום הרצועה, סמוך לגבול. כוח צה"ל שהוקפץ למקום נאלץ לירות באוויר כדי להרחיק את הפלסטינים, שככל הנראה הצליחו לחבל בגדר המערכת.

מפגינים פלסטינים מתפרעים באזור יהודה ושומרון. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
פלסטינים בהפרת סדר באזור בילעין, היום/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נורה בצווארו ומת מפצעיו. בדר נידאל אחמד נאפלה בן ה-19/מערכת וואלה!, צילום מסך

העימותים מגיעים אחרי שני הפיגועים האחרונים - שאירעו אתמול בהפרש של שעות בודדות. במהלך הפיגוע הראשון, 12 חיילי גולני נפצעו לאחר שעל פי החשד נדרסו על ידי המחבל חאלד טורמאן, בן 24 ממזרח ירושלים, סמוך למתחם התחנה בעיר. רובם נפצעו באורח קל, אולם אחד מהם נפצע באורח קשה. הבוקר, בבית החולים שערי צדק בעיר חל שיפור במצבו של החייל שמצבו קשה, אך הוא עדיין מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. במקביל, חייל נוסף שנפצע בפיגוע עדיין מאושפז במצב קל-בינוני.

טורמאן, שמעצרו הוארך הבוקר על ידי בית משפט השלום בירושלים, נעצר אתמול על ידי כוחות הביטחון בצומת גוש עציון והעבירו אותו לחקירה. זמן קצר לפני הפיגוע, החשוד פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו כתב: "מצאתי את התשובות שלי". אחיו, מוחמד טורמאן, טען מוקדם יותר בדיון בהארכת מעצרו כי זו הייתה תאונת דרכים, וטען שהגיע לתחנת המשטרה יחד עם האח שהסגיר את עצמו.

מפגינים פלסטינים מתפרעים באזור יהודה ושומרון. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
פלסטינים בהפרת סדר באזור בילעין, היום/רויטרס

בפיגוע נוסף שאירע אתמול, חייל צה"ל נפצע באורח קל מירי שבוצע לעברו ולעבר חייל נוסף בצומת הפרסה, שבאזור החטיבה המרחבית אפרים. מפרטים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי המחבל ארב זמן ממושך לשני חיילים שהיו במקום, וככל הנראה העריך שמטווח של כ-40 מטרים יצליח לפגוע בהם. אחד החיילים סיפר כי הצליח לזהות את המחבל, ולמרות הפציעה החלו השניים לרדוף אחריו לתוך הוואדי. לדברי החייל, הוא אף הצליח לירות במחבל, אך לא פגע בו.

בקרב דרגי השטח נמתחה ביקורת על החיילים שלא הצליחו לפגוע במחבל, למרות שזיהו אותו ופתחו לעברו באש. מיד לאחר הדיווח על הירי, הוקם חדר פיקוד קדמי בפיקודו של מפקד חטיבה מרחבית אפרים אלוף-משנה יפתח נורקין, שמנהל מצוד אחד המחבל. כעת מתנהל מאמץ מודיעיני רחב ומשמעותי של שב"כ לאתר את המחבל, שביצע את הפיגוע לא הרחק מהזירה שבה נרצחה הנערה רנה שנרב בפיגוע במעין דני.

(עדכון ראשון: 17:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully